VIVO X100/X100 PRO/X100 ULTRA

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Oceanic, 2 aug 2023.

1. Mannlicherman

Mannlicherman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    776
    En av döttrarna här hemma beställd sin vita från Wonda igår. Själv väntar jag och jämför min Pro med hennes, innan jag tar ställning om det är värt att köpa, eller inte

Ramboline och Svane gillar detta.
  2. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Jag läste precis en kommentar av någon som klagade på "Beauty-filter" på porträtt i Kina-versionen ax X100 Pro och som inte gick att stänga av.

Mannlicherman gillar detta.
  3. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    776
    Stämmer på sätt och vis. Det går att stänga av den, men även i avstängt läge så ser ansiktet "konstlat" ut! Tydligen älskar asiaterna dessa skönhetsfilter:scared:

Svane gillar detta.
  4. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    776
    Nu ska dock tilläggas att jag inte kollat i arbetskamrates mobil sedan han köpte den. Möjligt att någon av alla uppdateringar har ändra det här? (Ska höra med honom under veckan)

Svane gillar detta.
  5. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    776
    Sjuka undervattensbilder:P
    FB_IMG_1715707191908.jpg
    FB_IMG_1715707186774.jpg
    FB_IMG_1715707180129.jpg
    FB_IMG_1715707164906.jpg
    FB_IMG_1715707158799.jpg
    FB_IMG_1715707150206.jpg

Svane, Droid_301, pmugghc och 2 andra gillar detta.
  6. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    776
    Dom gör lite märkliga saker, Vivo! Varför stödjer inte nya Vivo x100s Pro alla frekvensband, när man låter Ultra modellen göra det?

7. ruf0ns

ruf0ns Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S24 U

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S24 U
    Janne303 och Mannlicherman gillar detta.
  8. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Jag dyker och jag hade gärna gjort det om den tar bra bilder och man hade möjlighet att koppla till en lampa/blixt. Då slipper jag släpa med ytterligare en kamera och ett undervattenshus för den. Det blir redan för många tekniska prylar som det är på semestern. :mad:

pmugghc gillar detta.
  9. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Håller med. Har väldigt svårt att förstå varför de släppte X100 Pro globalt men inte X100s eller Ultra. Såvitt de inte inte anser att det inte var lönsamt att släppa X100 Pro globalt.

För övrigt förstår jag inte poängen med X100s Pro överhuvudtaget. Känns som en väldigt märklig uppgradering om man ens kan kalla det en uppgradering.

View: https://youtu.be/yW78caT9R8o?si=l5ZRhHzeMJYbjGX0

IP69 lyfts fram som en fördel och jag är beredd att kalla det en nackdel jämfört med IP68. Bortsett från det är det minimala skillnader.

10. ruf0ns

Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S24 U

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S24 U
    Jag säger inte att ingen kommer att göra det o_O:)
    Det är såklart toppenbra för dom som skulle välja att dyka med sin telefon att möjligheten finns.

11. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Om det blir en Ultra för min del (vilket tyvärr känns tveksamt nu pga avsaknad av Globalversion) så kommer åtminstone jag definitivt köpa ett undervattenshus och testa den för dykning. Så det blir minst 1 dykare som gör det då. Då slipper jag jag ta med en kompaktkamera som jag har endast för dykning och tillhörande undervattenshus och GoPron kan antagligen också lämnas hemma. Ser ganska stora fördelar för egen del faktiskt. Jag är kanske unik men jag tvivlar på det. :)

Last edited: 15 maj 2024
    pmugghc gillar detta.
  12. ruf0ns

Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S24 U

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S24 U
    Låter grymt om du skulle få glädje av ett undervattenshus om det nu skulle komma en global version och det blir köp av ultran. För min egen nyfikenhets skull, vad är det som gör att du vill köpa en global variant och inte CHN?

Svane gillar detta.
  13. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    776
    Undrar om det är någon form av import skatt från kinesisk fastlandet till Hongkong? Alla handlare i HK ligger högre i pris än dito handlare inne i Kina när man förhandsbokar:(

vivo X100 Ultra

14. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Hade gärna använt den under de åren jag höll på med dykning, isf att släpa runt en Nikonos V med blixtar och andra tillbehör!

Svane gillar detta.
  15. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Fast du får väl betala tull och moms om du beställer därifrån eller? Det slipper du ju från Wonda.

16. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    776
    De
    Har aldrig köpt någon mobil från dom. Men jag har handlat en hel del reservdelar därifrån, och då har det alltid varit tull och moms fritt

Svane gillar detta.
  17. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Bra fråga. Jag har en väldig beslutsångest för närvarande kan jag erkänna. Ska iväg på semester andra veckan i juni (safari och dykning) och även om jag kommer använda systemkamera osv så hade det varit kul med en ny telefon med bra kamera. Vad det än blir för variant så kommer det bli en Vivo förr eller senare. Jag gillar bilderna de tar.

Jag hade ju hoppats på Ultra i global variant men det kommer ju tydligen inte ske. Jag är väldigt skeptisk till Kina-varianten men jag kan ha helt fel och det kanske inte är något större problem. Men några saker som gör att jag är tveksam är t ex:
    • Osäker på om Google authenticator funkar (behöver det i jobbet) eftersom jag läst någon kommentar om att det inte funkat för någon
    • Rykten om att inte betalning med telefonen funkar för vissa bankappar eller att inte bankappen funkar alls.
    • Beautify-filter på porträtt
    • Notifieringar som inte funkar
    • Avsaknad av svenska som språk (egentligen inget problem så länge autocorrect för svenska funkar vilket jag gissar att det gör)
    • Finns fler punkter i skärmdumpen här under.

Bifogade filer:

pmugghc gillar detta.
  18. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Enligt Google:

Is there import tax from China to Hong Kong?

No, Hong Kong operates as a free port and does not levy customs duty on imports into Hong Kong.7 maj 2024

Mannlicherman gillar detta.
  19. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    776
    Hade inte tänkt att beställa en Ultra för egen del. Men suget och nyfikenheten slog plötsligt till, så nu förbokade jag också en16/512gb :cool: Hoppas att få den i min hand om ca tre veckor. IMG_20240516_002747.jpg

Last edited: 16 maj 2024
    pmugghc, Svane och Droid_301 gillar detta.
  20. Techflame

Techflame Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Nyfiken varför du undrar om det är import tax mellan HK & China använder du en reshipper företag eller ska du på en resa