VIVO X100/X100 PRO/X100 ULTRA

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Oceanic, 2 aug 2023.

1. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
  2. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
  3. Mannlicherman

Mannlicherman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    776
    Blir alltid skeptisk när man går in i en butik och försöker göra någon form av bildjämförelse mellan två olika modeller. Speciellt när det gäller "butiksexemplar" av modeller som inte är ute på marknaden ännu. Man kan ju bara tänka hur många klåfingriga kineser som mixtra med inställningar och olika fotolägen hos dessa lurar under en dag! (Brukar aldrig vara till kamerans fördel:eek:) Överhuvudtaget ska man vara skeptisk till alla YouTub tester av modeller som bara finns tillgängliga för några få människor utanför Vivo fabriken! Dom flesta av dessa tester är rent fejk!:ehm:

Last edited: 17 maj 2024
  4. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jepp i princip alla Youtube kanaler med "tech" i namnet som kör bildjämförelser är fejk. Finns massor av dem.

Mannlicherman och Janne303 gillar detta.
  5. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Håller helt med. Absolut är det så. Som alltid på nätet så gäller det att vara källkritisk och att vara skeptisk till sanningshalten i det som sägs eller visas. Det går självklart inte heller att dra några som helst tillförlitliga slutsatser utifrån den videon.

Med det sagt så tyckte jag ändå den var intressant och värd att dela eftersom det finns ett flertal andra videor som cirkulerar nu där ett motsvarande test görs i affärer och underligt nog visar ett betydligt sämre resultat för Ultran än Pro vid mycket zoom. I någon av dem jämförs bilder som redan ligger i albumet på en Ultra och en Pro medan i den här videon ser personen åtminstone ut att faktiskt ta foto själv. Det mest intressanta var dock att i den här videon ser det ut som att Ultran har ett tydligt övertag i kvalitet vid 100x zoom som förväntat.

Men som sagt - det är naturligtvis inte tillförlitligt.

Mannlicherman gillar detta.
  6. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    776
    Ingen här som tänker beställa nya Vivo x100s / x100 Pro?
    662fbb3c5f7942600.jpg_e1080.jpg

7. Droid_301

Droid_301 Guest

8. Potkin

Potkin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Har ni tittat på Flossy Carter något? tycker han känns genuin, tar alltid foton på samma saker osv. Han har sina konstigheter för sig men han känns seriös

Mannlicherman och Oceanic gillar detta.
  9. ruf0ns

ruf0ns Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S24 U

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S24 U
  10. Tiopental

Tiopental Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 580
    Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U
    Flossy är definitivt inte fake. Dock är hans tekniska nivå relativt låg. Särskilt på kamerafronten. Han är dessutom Galaxy fanboy. Men för standardkonsumenten är hans videos helt klart en vettig vägledning.

ruf0ns och flipp gillar detta.
  11. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    776
    Min personliga favorit är Ben's Gadget Reviews. Jäkligt påläst kille med fantastiska kontakter inom branchen...:cool:

https://www.toptechtubers.com/bens-gadget-reviews-youtube

12. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 328
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
  13. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Hmm, finns ju en del reviews och videos där Ultran inte framstår som så mycket bättre. Vilket är bästa stället att beställa x100s Pro? Den har väl en Global version?

14. Techflame

Techflame Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    X100 Pro finns som global idag men ej hittat X100s Pro ännu efter lanseringen i Kina.

Vet inte hur länge det tog förra gången innan global version släpptes

15. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    776
    Räkna med ett par månader! (Såvida det nu blir en global lansering av dessa två modeller?)

16. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Så är det Wonda som skickar inom EU så det blir tullfritt? Edit: jag menar om man vill ha en x100 Pro?

17. Tiopental

Tiopental Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 580
    Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U
    Ibland. De har nåt shipping center i EU och skickas det därifrån så blir det tullfritt. Ibland skickar de direkt från Hong Kong med falsk tulldeklaration vilket i praktiken blir samma sak men med en liten risk att den fastnar i tullen.

pmugghc gillar detta.
  18. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    776
    Samtliga HK och Kina firmor som är vana att exportera till övriga världen skickar "duty free"! En smaksak vilken av dessa handlare man väljer!

Ramboline och pmugghc gillar detta.
  19. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Har någon förstått vad som är nytt eller bättre i X100s Pro jämfört med X100 Pro?
    Jag har kollat någon jämförelse och det enda jag såg var IP69 vs IP68 vilket inte är enbart positivt enligt mig.

20. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Jag hörde av mig till Vivos product manager i Europa för en dryg vecka sedan och frågade om X100 Ultra skulle komma i global-version.
    Jag fick ett svar igår som är ganska intressant:

I apologize for my delayed response. I have been quite busy recently and have not had the opportunity to reply on Reddit. Thank you very much for choosing vivo and for your continued support.

I appreciate your interest in the X100 Ultra, which has indeed garnered significant attention in international markets due to its impressive features. However, the latest information indicates that the Ultra version will not be available internationally.

Looking ahead, the next iteration of the X series, the X200 series, is expected to launch at the end of this year or early next year. You will be able to purchase the X200 Pro in Europe. Additionally, the fold will be available in Europe, though their release will be limited to select countries. I am currently closely monitoring this project.

If you have any further questions or need additional assistance, please feel free to contact me. Thank you once again for your support.

pmugghc, Ramboline och Mannlicherman gillar detta.