VIVO X100/X100 PRO/X100 ULTRA

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Oceanic, 2 aug 2023.

1. Techflame

Techflame Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Mediatek 9300+ i S versionen vs 9300 i vanliga versionen dock inte sett hur skillnaden är i prestanda eller värme utveckling

Svane gillar detta.
  2. Mannlicherman

Mannlicherman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    776
    Kul att han bekräftar att kommande Vivo x200 Pro kommer att släppas globalt, och då även i Europa<3

3. Techflame

Mottagna gillanden:
    22
    Om det blir via återförsäljare i Europa tror jag försäljningen kan öka endel då väldigt många köper telefonen via abonnemang i Sverige iallafall och förlänger dessa med ökad månadskostnad och vet inte hur det är i övriga länder.

Märks idag att det är väldigt få Vivo telefoner i Sverige säkert pga detta medans om dom finns via återförsäljare i Sverige är det betydligt mer telefoner som säljs

4. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    776
    Tror inte att ni ska ha några större förhoppningar på att Vivo x200 Pro kommer att återfinnas på den svenska marknaden när Vivo släpper den globalt. Vivo Europe valde ju att bara släppa Vivo x100 Pro global i två länder inom EU, Tjeckien och Österrike. Kanske blir det ytterligare några av dom större marknaderna inom EU den här gången? (Men Sverige kan vi nog redan nu glömma!)

flipp gillar detta.
  5. Techflame

Mottagna gillanden:
    22
    Förvånad att varken Tyskland, UK, Frankrike eller Italien var först då detta är största länderna.

Tjeckien och Österrike är inte större länder en Sverige så helt omöjligt är det inte att Sverige kan få sälja Vivo om dom märker att kunderna efterfrågar detta och är det viktigaste men som du säger så brukar större länder väljas först.

Mannlicherman gillar detta.
  6. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Med tanke på att han varit förvånansvärt ärlig och öppen angående X200 Pro kan jag ju fråga honom och se vad han har att säga om planerna för Sverige. Gissar dock att de inte själva vet än.

Techflame och Mannlicherman gillar detta.
  7. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Hur är alternativet att köpa x100 Pro från Tjeckien eller Österrike, skickar de inom EU? Edit: hittade en här för €1199 med 3 års garanti, men vet inte om de skickar:
    https://www.mediamarkt.at/de/product/_vivo-x100-pro-512gb-asteroid-black-1972506.html

Last edited: 19 maj 2024
  8. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Finns billigare alternativ men det blir ju ändå dyrare än från Hong Kong och högst tveksamt om de skickar till Sverige:

https://www.idealo.at/preisvergleich/MainSearchProductCategory.html?q=Vivo

Uppdatering efter att ha räknat - det billigaste alternativet blir ju lite billigare än Wonda men tveksamt med frakt.

Last edited: 19 maj 2024
  9. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    776
    Jag hoppas att jag har fel.
    Dom skickar INTE utanför hemlandet, det har Vivo Europe sett till med eftertryck! Det har varit en jäkla liv om det där. MediaMarkt i Österrike fick inte skicka den här telefonen till tyska kunder, och MediaMarkt i Tyskland hade inte tillstånd att sälja. Men det slutare faktiskt med att MediaMarkt i Österrike tillslut fick lov att sälja även till tyska kunder. Men som svensk, är du hänvisad till marknader utanför EU om du ska köpa den globala varianten. T ex ,HK, Kina, Schweiz,
    Indien, Gulfstaterna, Kanada, Australien, osv.

pmugghc och Svane gillar detta.
  10. pmugghc

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

11. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    För egen del har jag nog landat i att det får bli en X100 Pro trots allt. Orkar inte vänta på en X200 Pro global och är tveksam till en Kina-version av Ultra. Trist att inte köpa senaste, hetaste såklart men så får det kanske bli.

För er som köpt från Wonda tidigare - ungefär hur lång tid tar det med frakt? Express jämfört med vanlig. Levereras telefonen med skärmskydd? Har sett någon YouTube video eller läst någonstans att den kommer med förmonterat skydd men tvivlar på att det stämmer.

Någon som har erfarenhet av Netonnets tjänst där de erbjuder custom made skärmskydd annars? Är de bra? Är de kurvade så de täcker kanterna på X100 Pro?

Tacksam för tips både angående skärmskydd och skal av de av er som har Pro-varianten.

12. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    flipp gillar detta.
  13. pmugghc

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Mitt misstag, trodde det var Global, tack! Vill gärna ha en orange , men Wonda visste inte om den kommer in igen.

14. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    776
    Det tog 4 arbetsdagar från Wonda HK hem till dörren här hemma med Express frakt när jag köpte min. Vad det gäller skärmskydd, så skulle jag mer säga att det är någon typ av mer avancerad skyddsplast. Jag och hela familjen kör numera enbart med dom printade skärmskydden som bl.a NetOnNet säljer och monterar. (Fungerar alldeles utmärkt på kurvade skärmar, OM den som monterar kan sin sak!)

Svane gillar detta.
  15. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    776
    Det där är ett std svar från deras sida! Kolla under veckan, så är jag rätt säker på att dom har din tilltänkta färg på lager igen!

pmugghc gillar detta.
  16. pmugghc

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Blir lite osäker: Wonda kör ju klart att det är en Global version. Men Tradingshenzen kör med "Firmware Multi - GE/EN..." Är det samma som Global?

17. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    776
    Nej, Tradingshenzen säljer enbart flashade eller med China ROM. (Aldrig globala)

pmugghc gillar detta.
  18. ruf0ns

ruf0ns Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S24 U

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S24 U
    Ställer mig tveksam till att dom har möjlighet att tillhandahålla ett skärmskydd till en Vivo telefon, men ska inte svära på det. Dom har ju en dator med en databas med olika telefoner och därefter skriver/skär dom ut med en maskin från ett ark som passar telefon modellen. Vivo är ju inte direkt den vanligaste telefonen häromkring.

I övrigt är deras skärmskydd helt ok för att vara skyddsfilm, dom har samma koncept med Invisible Shield som Media Markt/Power och där har jag fixat ett antal skydd genom åren. Vet dock inte om dom kör med den sk livstids garantin på skydden som Media Markt hade.

19. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    776
    NetOnNet kör ju med printade Invisible Shield. Dom lämnar en månads garanti. Dom hade till Vivo x100 Pro redan ett par veckor efter att den hade lanserats i Kina! (Jag frågade i förebyggande syfte, efter som jag redan hade bestämt mig för att köpa den här modellen)

Svane gillar detta.
  20. ruf0ns

ruf0ns Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S24 U

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S24 U
    Ah grymt bra då. Det trodde jag faktiskt inte :)

Svane gillar detta.