VIVO X100/X100 PRO/X100 ULTRA

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Oceanic, 2 aug 2023.

1. Mannlicherman

Mannlicherman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    747
    17mm gänga. Själva adaptern finns ju att köpa lite överallt. (Är ju vanligt förekommande hos iPhone ägare) Jag köpe min från Sandmarc. Jag hade tänkt att prova en Raynox DCR-250 Macro. (En lins som många har rekommenderat just till mobiltelefoner)

Suitable for vivoX100PRO mobile phone lens case external 17mm telephoto macro lens portrait black soft polarization

SANDMARC® | Premium Gear for iPhone, Apple & GoPro

Svane gillar detta.
  2. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    747
    Går ju alltid att byta bakstycket till rätt färg om man så önskar? (Ingen jättkostnad!)

Original Battery Back Cover for vivo x100 Pro

pmugghc gillar detta.
  3. Techflame

Techflame Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

Frågade butiken i Österrike om det är en global version och det är det med 3 års garanti.

Såg i beskrivningen att dom ej skickar till Sverige men fråga om dom kan skicka till Mailboxde istället och det kan dom.
    Address In Germany Mail & Package Forwarding - Mailboxde.com

Så går att beställa dit och dom skickar vidare paketet till Sverige och har fungerat felfritt för mig.

Last edited: 19 maj 2024
    pmugghc och Svane gillar detta.
  4. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Jag tror jag har ett Raynox DCR-250 liggande någonstans så det får nog bli till att testa det med er sådant skal efter semestern då. :teeth:

Tack för tipset.

Mannlicherman gillar detta.
  5. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Jag fick svar från Vivos Product manager i Europa. Inga goda nyheter för Sverige.

Hi,

I hope you had a pleasant weekend. We currently do not have any business in the Swedish market, as it is quite a high-end market and challenging for a new entrant. However, I am delighted to hear about your interest in our vivo products.

At present, within Europe, we operate in four countries: Spain, Italy, Austria, and the Czech Republic. If you are interested in purchasing an international X100 Pro, you can do so from Austria or the Czech Republic, or alternatively, through online channels.

Thank you for your interest and if you have any further questions or need additional assistance please feel free to contact me.

6. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    747
    Tyvärr lite det jag befarade! Men Vivo är ju långt ifrån ensamma om att nobba den svenska marknaden.

Last edited: 20 maj 2024
  7. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    747
    Med tanke på ryktet om att Vivo X Fold3 serien snart ska släppas på den Europeiska marknaden, så hade det ju varit intressant att få veta mer specifikt vad det är för "online channel" han åsyftar?

8. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Jag gissade att han menade de kanaler vi redan diskuterat i tråden - wonda mobile och tradingshenzhen.com.

På tal om Wonda - jag är redan mycket imponerad av dem. Jag la min beställning igår (söndag) och jag fick precis meddelande från FedEx om att paketet kommer levereras innan 18:00 på onsdag. Det är inom 3 arbetsdagar från Hongkong och jag tog inte ens expressfrakt. :D

pmugghc och Mannlicherman gillar detta.
  9. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    747
    Last edited: 21 maj 2024
    Oceanic gillar detta.
  10. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    747
  11. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Intressant, men det måste väl vara Kina modeller, ingen Global?

12. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    747
    Bara mobiler med Kina ROM. MEN, eftersom han själv uppger att han använder samma inköpskanaler som dom HK baserade firmorna, så kommer det säkert att finnas samma globala mobiler som dom brukar ha i lager då och då.?

13. qyliejr

qyliejr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Nån som har beställt från Vopmart?

14. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    747
    Trinity I HK är som vanligt först med att få in nyläppta modeller för omgående leverans! (Fattar inte hur han bör sig åt?) Dom har from idag ett antal nya Vivo x100 Ultra på lager. (Själv får man ju snällt vänta ytterligare några veckor på sitt ex )

Oceanic gillar detta.
  15. qyliejr

qyliejr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Dem har idag fått in ultra i lager. Men ingen bra omdöme om dem på Trustpilot. Vet ej om det är något vidare lägga 13 k hos dem :/

16. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    747
    Har aldrig gjort några affärer med honom personligen. Men jag vet ju att flera av dom större och mer seriösa YouTube killarna som håller på med mobiltelefon tester, t.ex Ben gadget och Fabrizio Degni, brukar få sina lurar från honom! Har faktiskt aldrig hört något ni negativt om den här handlaren under åren. Tror inte att du behöver vara oroligt för köpa därifrån! (Ångrar att jag beställde från Wonda nu när jag ser att han redan har dom på lager)

17. Techflame

Techflame Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Han garanterar inte att man får telefonen duty free så man kan åka på moms= 25% & tull kostnader när det skickar varan till kunden.

Detta kommer märkas när kunderna får sina leveranser säger han i kommentarerna.

18. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    747
    Jag kan nästan garantera att ingen kommer att behöva betala moms eller tull på prylarna från honom. Dom skickas ju ut ifrån samma kinesiska warehouse som Wonda, Tradingshenzhen, och Vopmart använder sig av. Skulle det här mot förmodan inte fungerar för hans del, då kan han nog slå igen butiken lika snabbt som han öppnat den ;)

View: https://youtu.be/8UAphjKVFSU?si=d6Rv4hKo5BPjg0Xi

19. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    747
    Wonda bjöd på en glad överraskning denna morgon<3

Screenshot_20240522_091920.jpg

Svane och pmugghc gillar detta.
  20. toobiiias

toobiiias Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    462

MINA ENHETER

Wonda är riktigt bra på att själva justera ifall det sker förändringar innan telefonen skeppas, kudos till dom!