VIVO X100/X100 PRO/X100 ULTRA

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Oceanic, 2 aug 2023.

1. Mannlicherman

Mannlicherman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    750
    Där satt den:P Screenshot_20240927_175838.jpg

Droid_301, pmugghc och Ramboline gillar detta.
  2. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    750
    Dom här funktionerna har jag saknat! Har gjort en snabbtest, och den fungerar klockrent! Screenshot_20240927_180829.jpg

3. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Det fixade sig med Pro läget i kameran.Återställde till standard inställningarna. Så nu är allt som det skall vara. Blev lite svett där ett tag:D

Mannlicherman och Droid_301 gillar detta.
  4. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Det är inte helt avgjort än. Jag måste göra backup på telefonen och fabriksåterställa den för att skicka in den. Först efter det kommer de göra en bedömning om den kan repareras eller om jag får utbetalning. Men jag ringde och frågade och fick beskedet att den med största sannolikhet inte kommer anses gå att reparera eftersom det är en så udda telefon.

5. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Föredömlig ändringslista, mycket utförlig!

6. Droid_301

Droid_301 Guest

7. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Har ni alla fått uppdateringen? Jag har bokat lördagen för att göra backup och systemåterställning på min trasiga telefon men hade varit kul att testa nya versionen innan jag skickar iväg telefonen. Den envisas dock fortfarande med att hävda att jag har senaste versionen när jag försöker uppdatera från 14.

8. poipen

poipen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 385

MINA ENHETER

Jag hittade den direkt nu när jag ville va beta testare. Så nu ska det uppdateras .

Ni andra som fått, är ni beta testare ?

Screenshot_20240928_084948.jpg Screenshot_20240928_085001.jpg

pobin och Svane gillar detta.
  9. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    750
    Jag är registrerad beta testare!

10. Droid_301

Droid_301 Guest

Har inte fått någon uppdatering

11. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    750
    Klicka i att du vill bli beta testare!

Svane gillar detta.
  12. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Stort tack för tipset! Det funkade.

Lite märkligt, det står att betan är stängd men man kan ändå anmäla sig och få uppdateringen.

13. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    750
    Det beror på att det här är en öppen beta version!

Svane gillar detta.
  14. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    750
    Anledningen till att jag frågar, är för att jag häromdagen råkade ut för precis samma sak. I mitt fall så betalar försäkringsbolaget, Folksam, kostnaden för ett skärmbyte fult ut. MEN, jag får själv fixa en reparatör som är villig att utföra arbetet:scared: Den firman som Folksam anlitar, kunde inte få tag på en orginalskärm, och var heller inte intresserade av att utföra arbetet.

15. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Okej, det här var intressant. Jag har också Folksam och det var de som rekommenderade mig att gå via firman de använder. Jag får antingen skärmen utbytt (vilket firman hävdade är osannolikt att det kan ske) eller så får jag full betalning (motsvarande vad telefonen kostar idag minus självrisk på 1800). Jag började först ringa olika firmor på eget bevåg när det hände i helgen men det är uppriktigt helt hopplöst att hitta en seriös firma som kan eller vill byta skärmen. Alternativen är en av alla dessa småbutiker som verkar ta på sig alla möjliga jobb men inte känns speciellt seriösa och man har ingen aning om resultatet. Bara en sån sak som hur de samtliga svarade i telefon gjorde mig oerhört skeptisk. Det var kombinationer av "Ja", "Hallå?", "mmm?" och oförståeliga svar. Inte riktigt förtroendeingivande för mig och vad jag förväntar mig av ett seriöst företag.

Folksams alternativ är ganska omständigt för jag måste göra full återställning av telefonen innan jag skickar in den så jag kan inte överföra mina inställningar till en ny Vivo när jag köpte den på ett enkelt sätt. Å andra sidan är det ett seriöst företag. Min tanke nu är att göra över allting från Vivon till min gamla Huawei och sen köpa en ny Vivo när jag får ersättningen (och kanske vänta på X200 pro) för att få göra över från Huwein igen. Som sagt, omständigt men jag slipper bli utsatt för någon skojare som ersätter skärmen och inte gör ett bra jobb.

16. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    750
    Hmm:scared: Känns som en om tjejen på skaderegleringsavdelningen och henne gruppchef har gjort det lätt för sig? Även om jag kan fixa både ny skärm och någon som byter den, så känns det ändå inte som om det är mitt ansvar att ordna med det här? Nää, jag tror att jag ska ta strid i frågan! :ehm:

Last edited: 28 sept 2024
  17. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    750
    Svane och Ramboline gillar detta.
  18. kimsk

kimsk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s8 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s8 plus
    Min vivo x100 ultra har inte fått någon uppdatering als sen jag fick hem den

19. Droid_301

Droid_301 Guest

20. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    750
    Inställningar-systemuppdateringar-tre punkterna uppe i högra hörnet. Där hittar du det du söker!