VIVO X100/X100 PRO/X100 ULTRA

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Oceanic, 2 aug 2023.

1. Droid_301

Droid_301 Guest

Får man fråga vad du fick för mobilen?

2. Mannlicherman

Mannlicherman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    770
    12046skr, minus 900skr i självrisk.

3. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    770
    Apropå, skador och garantiärenden för Vivo's produkter, så har jag nu varit i kontakt med deras globala serviceavdelning. Enligt dom så ska man kontakta och skicka in sin Vivo till VSP Data i Tjeckien om man fått en skada eller har fått annat fel. Dom tar alla garantiärenden, plus vanliga reparationer. Jag var i kontakt med dom i går, och dom hade reservdelar till i princip alla modeller på lager (Även kinesiska, som inte säljs inom EU) Min skärm skulle kosta €260 inkl arbete och frakt med DHL, fram och tillbaka. Lovad att jag skulle ha den tillbaka inom 14 dagar

Autorizovaný servis VSP DATA a.s.

Last edited: 2 okt 2024
    pmugghc, Svane och pobin gillar detta.
  4. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    404
    Telefon:
    Nothing Phone & Pixel

MINA ENHETER

Telefon:
    Nothing Phone & Pixel
    Så man behöver inte kontakta inköpsstället tex.Wonda över huvud taget utan räcker att vända sig direkt till verkstan i Tjeckien? Det låter ju smidigt isf! :)

5. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    770
    Kan inte svara för om det är så med modeller som enbart säljs på.den kinesiska marknaden? Men alla som är globala tar dom på garantin.

Droid_301 gillar detta.
  6. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    770
    Svane gillar detta.
  7. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    404
    Telefon:
    Nothing Phone & Pixel

MINA ENHETER

Telefon:
    Nothing Phone & Pixel
    Okej. För jag har den globala X100 Pro fast den kommer from Wonda :) Hoppas jag klarar mig utan reparationer. Peppar peppar ta i trä...

Mannlicherman gillar detta.
  8. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Nu blev jag väldigt intresserad. Hur kunde du få 12046 kr för den? När jag kontaktade dem för en dryg vecka sedan när jag tappat min så ville de veta vad den kostar just nu på Wonda Mobile. De verkade inte bry sig om vad den kostade när jag köpte den (i själva verket har de inte ens frågat efter kvitto vilket gjorde mig väldigt förvånad).

Sen skulle jag få 1800 kr i självrisk också men det antar jag beror på att du har någon slags tilläggsförsäkring.

9. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Jag skickade precis in min telefon nu men jag fick Android 15 på den för ett par dagar sedan.

10. Droid_301

Droid_301 Guest

Har ni samma bolag eller vart skickade du din?

11. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Ja, det är rätt udda faktiskt. Vi har samma försäkringsbolag och det verkar som att vi råkade sabba våra telefoner nästan samtidigt.

Folksam använder sig av ett företag som man måste skicka in telefonen till (åtminstone i mitt fall) och sedan ersätter de den om de inte anser att de kan reparera den vilket de menar på att de inte kan med Vivo. Jag behövde göra backup på allting och göra reset på den innan jag kunde skicka in den vilket är ett jäkla meck så det har tagit lite tid.

12. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    770
    Min skadehandläggare på Folksam frågande vad jag hade gett för mobilen, och var jag hade köpt den. Hon gick in på Wondas hemsida och kollade på priset, och därefter godkände hon den summan jag hade uppgett till henne. (Hon behövdde inte ha någon kopia på mitt kvitto, upplyste hon mig om:eek:) Eftersom mobilen var nyare än 6mån, så utgick full ersättning, minus min självrisk, uträknat på värderingssumman. Det som var lustigt var att jag inte behövde skicka in den skadade mobilen.:) Vilket var väldigt bra med tanke på att det bara är några mindre sprickor i nerkant på skärmen. (Dvs.den fungerar alldeles utmärkt att använda om man orkar leva med den där skadan!)

IMG_20241003_170807.jpg

Last edited: 3 okt 2024
  13. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    770
    Verkar nu som även Wonda har slutat att sälja Vivo x100 Pro Global

14. Droid_301

Droid_301 Guest

Då kanske du behåller den?

Last edited by a moderator: 4 okt 2024
    Mannlicherman gillar detta.
  15. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    770
    Ja, så fick det bli :)

16. Svane

Svane Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Det här är ju jättemärkligt. Min handläggare ville veta vad mobilen kostar idag och gick också in och kollade på Wonda mobile. Jag ska tydligen bara få vad den kostar idag, vilket är ca 700 mindre än när jag köpte den. Dessutom var jag tvungen att skicka in telefonen och kan de inte laga den får jag inte tillbaka den.

Så märkligt att samma försäkringsbolag agerar så olika för olika personer.

Man blir ju lite irriterad på dem.

Fick du ersättning för frakt från Wonda också?

Last edited: 4 okt 2024
  17. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    770
    Ja, den summan som stod på inköpkvittot var inkl frakt.

18. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    770
    Undrar om DxOMark har ett horn i sidan till Vivo? Med tanke på att t.ex nya Google Pixel 9 Pro XL redan är testad, och att scoren för Vivo x100 Ultra lyser med sin frånvaro (Trots att den nu snart varit tillgänglig i ett halvår), så kan man ju börja fundera över deras objektivitet? Det var ju samma mönster med x100 Pro!

19. Oscar den allsmäktige

Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 380

MINA ENHETER

Hittade detta

Why are some smartphones tested at the time of announcement and others much later?

Our publication schedule depends on a range of factors. Device availability is one of the most important ones, however. Sometimes reviewable production units are available on or even before the day of announcement from the manufacturer. On other occasions it can take months after a device has been officially launched before we are able to acquire it on the market. Most of our reviews are of devices that are publicly available.

Other factors include the level of interest in a device by our readers (as analyzed through search queries, feedback messages, article comments etc.), the level of innovation in a product and, last but not least, our own interest in the product.

20. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    770
    "Other factors include the level of interest in a device by our readers (as analyzed through search queries, feedback messages, article comments etc.), the level of innovation in a product and, last but not least, our own interest in the product."

Det offentliga intresset inför den kinesiska lanseringen av Huawei Pura 70 Ultra måste ha varit massiv med tanke på att scoren för den mobilen kom ut bara några dagar efter att den fanns tillgänglig i Kinao_O