VIVO X200 SERIEN

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Oceanic, 14 sept 2024.

1. Tiopental

Tiopental Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 799
    Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U
    Läckt en del info om optiken.

Lite väl mycket "AI" för att jag ska känna mig hejnöjd men bortsett från det är det ingen tvekan om att hårdvaran är absolut toppklass och troligen den bästa som suttit i en mobiltelefon.

Mjukvaran är dock inte att förringa för slutresultatet men det låter helt klart lovande.

Bortsett från valet av brännvidder som kommer göra att slutresultatet vid varierat fotograferande till stor del kommer vara avhängt prestandan av Vivos digitala zoom.

Mannlicherman gillar detta.
  2. Mannlicherman

Mannlicherman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    807
  3. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    807
    Då var även priset på Photography Kittet bekräftat.
    IMG_20250415_121425.jpg

4. Kabe 780

Kabe 780 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    219

MINA ENHETER

Köper du kamera kittet också?

5. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    807
    Nej, inte just nu i alla fall. Ryktet från Kina säger dock att det kommer att släppa andra linser från Zeiss längre fram i år, och då blir det mer intressant för min del. En anpassad makro-lins skulle ju sitta som en smäck<3

6. Tiopental

Mottagna gillanden:
    3 799
    Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U
    Jag har inte riktigt förstått grejen med svindyra objektiv till mobiltelefoner. Nu är visserligen Vivos take på detta lite annorlunda men det är ju fortfarande en design full med kompromisser om man jämför med en "riktig kamera". Om man ändå ska släpa runt på objektiv och grejer - är det inte bättre att lägga pengarna på ett riktigt kamerasystem då?

För mig handlar mobilen om att ha bästa möjliga kameror inbyggda i själva telefonen så att man inte behöver ha med sig en massa grejer. Känns lite bakvänt tänk med externa objektiv - kamerahuset är ju enormt viktigt för slutresultatet även om optiken är grym. Lite gimmickvarning på det och hög risk att det är förlorade pengar (tveksamt andrahandsvärde när man inte vet framtiden för tekniken).

Johnh3, Anis och dannejanne gillar detta.
  7. Carl

Carl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Hur har ni som tänker köra ultran tänkt att lösa gällande DNS?! Hittar man detta manuellt på tex 3s hemsida?

8. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    807
    Vad har jag missat nu?

9. Carl

Carl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Med China rom, brukar det inte vara issues med DNS det var i alla fall vad som skrevs var en utmaning på Oppo find x8 ultra

10. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    807
    Fattar ingenting? Vad skulle det vara för problem med DNS? Den står ju inställd på automatisk oavsett om den har global eller kinesisk programvara! Behöver man ju normalt sett aldrig ändra/röra!

11. Carl

Carl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Han skrev såhär
    As I'm using the Chinese edition of the phone, I ran into issues with connectivity in general. Calls tended to be glitchy (those on the other end couldn't hear me), and OPPO has hard-coded DNS as standard, so if you use a custom DNS, you'll need to go into the settings and use a static IP and manually change your DNS server.

Review: The Find X8 Ultra is the best phone you can't buy in 2025

12. Tiopental

Mottagna gillanden:
    3 799
    Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U
    Har aldrig varit ett problem på någon Vivo eller Xiaomi jag använt med china rom. I detta avseende funkar de exakt som en global utgåva. Oppo kanske har hittat på nåt annat tok, det är ju fullt möjligt.

Däremot finns det en dold tjänst på Xiaomitelefoner som heter Analytics som beter sig ungefär som en DNS. Alla uppslag man gör loggas i denna tjänst och skickas till en DNS-server i Kina. Jag misstänker att det är nån juridisk grej då kinesiska myndigheter har rätt att blockera access till vissa tjänster. De är säkert också nyfikna vad folk surfar på... Men det har aldrig påverkat funktionen för mig iaf, allt har funkat.

Carl gillar detta.
  13. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    807
    Helt omöjligt att säga vad som felar killens Oppo lur? Men jag har aldrig hört talas om någon ägare av det här märket som uttryckt att dom haft just det här problemet. Oavsett om den har global eller kinesisk programvara, så brukar det bara vara att på peta i SIM kortet och köra!

Kan rent generellt säga, att jag aldrig någonsin haft några problem med mina tidigare Kina lurar, var i världen jag än har befunnit mig. Förutom då ett par gånger på spanska landsbygden, där man uppenbarligen körde med ensamt B20 frekvensband. (Då tappade jag täckning helt stundvis hos min dåvarande Xiaomi )

Last edited: 15 apr 2025
  14. toobiiias

toobiiias Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    492

MINA ENHETER

Jag har använt find X6 Pro tidigare med Kina rom, funkade hur bra som helst, bara peta in simkort och köra. Oklart om de hittat på något i senare versioner

Carl gillar detta.
  15. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    807
    Blev väldigt glad när jag fick se dom här porträttbilderna idag!<3 Verkar som om Vivo äntligen har är tagit till sig av kritiken när det gäller skinsmoothing effekter som inte har gått att stänga av helt i tidigare modeller. IMG_20250417_191043.jpg
    IMG_20250417_191026.jpg

Fridensliljor gillar detta.
  16. Anis

Anis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    LG4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    LG4
    Hoppas att det håller ! Har gått igenom massor av foton på GSMarena och naturliga porträtt fanns nästan bara när selfiekameran användes. Så trött på geisha-porträtt ! Bra om man kan avgöra själv om man vill skapa ett foto så nära originalscenen som möjligt eller ej.

17. Carl

Carl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Hur är det bästa att överföra till ultra modell?

18. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    807
    Vivo använder sig av EasyShare i sina modeller. Ska du föra över från annan Android, så är det bara att ladda ner den appen och synca dom.

Carl gillar detta.
  19. silverfang

silverfang Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    425

MINA ENHETER

Vilken sida kommer ni förbeställa ifrån?

20. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    807
    Wonda eller Tradingshenzhen! Viktigt med backup och support i ett eventuellt garantiåtaganden nu när den här modellen inte kommer att släppas globalt. (Och då är dom här två handlarna nog dom enda jag riktigt litar på)