Hej allihopa, är ny här och skulle verkligen uppskatta er hjälp med mina frågor.
Jag har nyligen bestämt mig för att skaffa ny lur då den jag har för tillfället trillar nästa isär vid detta laget. Jag fotograferar gärna och många gånger i jobbet där dokumentetation är en konstant uppgift, även fotografering på fritiden är uppskattat. Jag vill gärna köpa något som ger mig så mycket frihet som möjligt, dock så är jag inte den mest tekniskt kunniga. Jag gillar skarpt vivo x200 pro eller ultra men är även öppen till andra alternativ, kan erkänna att jag är lite förälskad i fotografi kittet till ultra som verkar skitgrymt.
Nu till mina frågor.
1:Om jag köper ifrån kina så har jag sett er prata om global och inte global men hänger inte riktigt med på vad det innebär i praktiken.
2:Hur är det med språket? Jag föredrar ju svenska över engelska, men det verkar man kunna få på appar men inte programmen som kommer med telefonen.
3:När det kommer till fotografering, så vill jag gärna fotografera i äkta format, gillar att ultra använder 35mm gränssnitt t.e.x. Hur är det för övrigt med AI? Har sett att kineserna gärna använder AI för att redigera sina bilder i "realtid", detta är jag inte direkt intresserad av. Med tanke på detta finns det andra alternativ som passar mig bättre eller ska jag accepterar att ultra är den mest äkta kameran?
4: När det kommer till nätverket, hur bra teckning kan jag förvänta mig? Som vanligt om jag använder med typ 3 eller
hallon?
Vet att det är många saker på rad, men uppskattar alla svar! Tack på förhand.
Click to expand...