VIVO X200 SERIEN

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Oceanic, 14 sept 2024.

1. Kabe 780

Kabe 780 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209

MINA ENHETER

Har du fått din?

2. Måns

Måns Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Hej allihopa, är ny här och skulle verkligen uppskatta er hjälp med mina frågor.
    Jag har nyligen bestämt mig för att skaffa ny lur då den jag har för tillfället trillar nästa isär vid detta laget. Jag fotograferar gärna och många gånger i jobbet där dokumentetation är en konstant uppgift, även fotografering på fritiden är uppskattat. Jag vill gärna köpa något som ger mig så mycket frihet som möjligt, dock så är jag inte den mest tekniskt kunniga. Jag gillar skarpt vivo x200 pro eller ultra men är även öppen till andra alternativ, kan erkänna att jag är lite förälskad i fotografi kittet till ultra som verkar skitgrymt.
    Nu till mina frågor.
    1:Om jag köper ifrån kina så har jag sett er prata om global och inte global men hänger inte riktigt med på vad det innebär i praktiken.
    2:Hur är det med språket? Jag föredrar ju svenska över engelska, men det verkar man kunna få på appar men inte programmen som kommer med telefonen.
    3:När det kommer till fotografering, så vill jag gärna fotografera i äkta format, gillar att ultra använder 35mm gränssnitt t.e.x. Hur är det för övrigt med AI? Har sett att kineserna gärna använder AI för att redigera sina bilder i "realtid", detta är jag inte direkt intresserad av. Med tanke på detta finns det andra alternativ som passar mig bättre eller ska jag accepterar att ultra är den mest äkta kameran?
    4: När det kommer till nätverket, hur bra teckning kan jag förvänta mig? Som vanligt om jag använder med typ 3 eller hallon?

Vet att det är många saker på rad, men uppskattar alla svar! Tack på förhand.

htiawe gillar detta.
  3. Mannlicherman

Mannlicherman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    783
    Har inte hunnit testa så mycket med ultravidvinkeln ännu. Men utifrån vad jag sett så här långt, så är det faktiskt rätt coolt. IMG_20250501_173509.jpg

4. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 117
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Välkommen!
    Kan inte hjälpa dig med allt men lite iaf :)
    1: Finns 2 st olika modeller, global som släpps över hela världen och icke global som släpps endast i Kina.

2: Typ så som du svarar själv på frågan.

5. Tiopental

Tiopental Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 592
    Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U
    X200 Ultra släpps bara i kinesisk utgåva dessvärre. Ingen global release. Den kinesiska utgåvan kan ibland sakna vissa frekvenser som används i andra delar av världen. TradingShenzhen - Smartphones / Gadgets for BEST PRICE har bra information om vilka band som finns och du kan enkelt jämföra det med specifikationerna från din operatör.

Värt att veta är också att den kinesiska inte är gjord för att användas med Google Play utan istället med Vivos egna kinesiska app-store. Glädjande nog så har Vivo lagt in allt som behövs för att enkelt komma igång med Googles tjänster på X200 Ultra. Det verkar som att det går att få den att fungera lika bra som en global utgåva om man bortser från en del kinesisk bloatware.

Det stämmer. Operativsystemet stödjer inte svenska men med lite enklare hack kan du ändra språket till svenska på de appar du installerar från Play Store.

Det är givetvis omöjligt att veta exakt vilka AI-funktioner som finns "under huven" utan att läsa källkoden. Om du fotograferar i RAW-format ska bilderna vara oförvanskade av AI och jag har kollat rätt många bilder och inte hittat något suspekt än så länge. S-RAW-formatet däremot har jag sett en hel del misstänkt AI i då det är ett processat RAW-format.

Vivo är en tillverkare som går emot strömmen just nu och lanserar telefoner med förbättrad hårdvara istället för att enbart förlita sig på AI-förbättringar i mjukvaran. Det är något jag uppskattar mycket då jag hatar tanken att AI skulle modifiera mina bilder utan mitt samtycke. Du kan nog känna dig betydligt tryggare med Vivo X200 Ultra än med konkurrenter som Samsung S25 Ultra, Pixel 9 Pro, Xiaomi 15 Ultra osv. Apple och Vivo är absolut bäst för fotopurister.

Se mitt svar på fråga 1 så kan du relativt enkelt kolla om alla band stöds.

Anis gillar detta.
  6. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Oceanic gillar detta.
  7. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    783
    Den där pajasen skulle jag nog inte ta som speciellt seriös.

8. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    783
    Vissa verkar ha fått den här funktionen, andra inte. Gissar att det är en beta version som rullats ut?

9. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Skulle du kunna utveckla? Jag älskar honom inte men...

10. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    783
    Nää, det är ju mer än känsla man får av den här typen av människor. Har sett en hel del reviews av honom tidigare, och mycket av det han babblar på om, stämmer inte rent faktamässigt när man synar det närmare. Känslan är dessutom att han redan innan han ens startar en jämförelsereview, har bestämt sig för vilken som är helt värdelös, och vilken som är bäst i världen! Nej, honom undviker jag att titta på numera! Känns inte seriös i mina ögon. (Ben's Gadget är däremot en av en handfull människor som jag tycker är riktigt seriös, saklig, och påläst!)

11. Tiopental

Mottagna gillanden:
    3 592
    Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U
    Det är väldigt svårt att hitta Youtubers som kan ge nåt djup till sina recensioner. Ibland reagerar jag över att de skulle kunna prata om i princip vilken telefon som helst. De följer bara en mall och har ungefär samma åsikter om allt.

kissidor, Anis, Mannlicherman och 1 annan gillar detta.
  12. Redhawk1234

Redhawk1234 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    614
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nothing Phone (1)

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nothing Phone (1)
    Nu har även jag tagit emot min o måste säga att framförallt kamerorna är brutala. Men kamera humpen är grotesk. Kommer nog dra på skalet som ingår i lådan. En mer detaljerad jämförelse mellan denna o X8 Ultra utlovas, men än så länge känns det som att X200 Ultra är strået vassare.

Vivo X200 Ultra i Sverige - mina första intryck

Jowee, paycheck, Ramboline och 5 andra gillar detta.
  13. Tiopental

Mottagna gillanden:
    3 592
    Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U
    Själv hoppade jag av idag.

Kämpat några dagar med att få Geekwills att skicka trackinglänk för paketet som de hävdar att de skickade för en vecka sedan men då de ej lyckats få fram det så känner jag mig inte bekväm att hålla kvar ordern. Förhoppningsvis kommer det en refund på Paypal. Uppdaterar er om de återbetalar eller om jag måste starta en dispute.

14. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 335
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Tycker techtablets är bra somegadgetguy är också en värd att nämna... Under många år och innan dxomark kom till världen var det framför allt hand recensioner alla vänta på... Men efter han lämnade androidauthority har ju hamnat lite i skymundan

15. Anis

Anis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    LG4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    LG4

Det är arbetsholiday i Kina. Wonda sänder order efter den 1 Maj efter den 6 maj.

Tradingshenzen liknande. Men Geekwills strular ibland annars också.

16. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 335
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Mannlicherman gillar detta.
  17. Tiopental

Mottagna gillanden:
    3 592
    Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U
    Beställde långt innan första maj och de har hävdat att de skickat paketet för en vecka sedan men kan inte uppge trackinginfo. Känns oseriöst.

Anis gillar detta.
  18. Anis

Anis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    LG4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    LG4
    Jag kollade lite när de blev rekommenderade här. Gällde Oppo Find X8 Ultra, frågade dom och fick svar snabbt. Men på nätet fanns klagomål så jag skippade dom. Hoppas att det löser sig.

19. Kabe 780

Kabe 780 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209

MINA ENHETER

Hoppas det löser sig, kommer du beställa den några annanstans?

Last edited: 2 maj 2025
  20. Carl

Carl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Finna det bara kamera jämförelser? Hade velat att läsa om jämförelser mellan de senast ultror..