VIVO X200 SERIEN

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Oceanic, 14 sept 2024.

1. Mannlicherman

Mannlicherman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    804
    Nej, inga problem med notiser och annat kinesiskt som stör. Däremot är det ju en del intressanta funktioner, t.ex BlueAI och Översättning i relatid, osv, som tyvärr bara kommer med kinesisk text. Har man råd att lägga typ 3000:- extra på den kommande globala modellen, så skulle jag alla dagar i veckan invänta den. (Kommer ju i slutet av nov) Tyvärr finns inte Android Auto med i den kinesiska programvaran. Men vad som är sagt, är att den funktionen ska komma snart i en större programuppdatering. (X100 Pro och X100 Ultra med china ROM har redan fått sin beta versionen av Android Auto)

Last edited: 2 nov 2024
    pmugghc och leafbranch gillar detta.
  2. zztop007

zztop007 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 591
    Operatör:
    nope
    Telefon:
    Alla jag har råd med

MINA ENHETER

Operatör:
    nope
    Telefon:
    Alla jag har råd med
    ROM:
    Alla som jag har tid med
    Vet du vad den globala kommer att kosta? När den väl kan beställas från Sveruge brukar det vara 100% tillägg. Typ Xiaomi Ultrs 895 dollar vs 16k sek. Föredrar de kinesiska priserna :)

3. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    804
    Rätt säker på att den här modellen aldrig kommer att säljas i Sverige! Däremot lär den gå att beställa via säljare i andra länder inom EU. Personligen föredrar jag att köpa även dom globala modellerna via någon av dom större Hongkong firmorna, t.ex Wonda. (Brukar oftast bli det billigaste alternativet!) Svårt att sia om påslaget för den globala version innan den är släppt på marknaden. Men om det följer samma prissättning som tidigare från Vivo, så är nog ett troligt pris på strax över 13000:-skr för den globala modellen.

pmugghc, Anis och zztop007 gillar detta.
  4. Anis

Anis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    LG4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    LG4
    Försäljare i Schweiz. Har för mig att denna försäljare var med i den här tråden tidigare. Föredrar Wonda. Massor av X200 i olika kombinationer.

evenshop.ch

Xiaomi 15 12/256 Green CHF769.00
    Chinese device. OS only in English and Chinese. Will not be taken back for this reason.

Vivo X200 Pro 16/256 White CHF999.00

Chinese version. Multilingual but Playstore to be installed manually (via APK). Will not be taken back for this reason.

SONY Xperia 1 VI, 256GB, Platinum Silver

CHF1,099.00
    Tax included Har band 20 verkar fungera likt samma från Wonda.

5. sydeu

sydeu Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    429
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    @Mannlicherman@Mannlicherman Vad tycker du om batteritiden på den? Stod och valde mellan x200 pro mini och xiaomi 15 och blev en beställning på xiaomi 15 för en vecka sen men är fortfarande smått sugen på vivon så kanske råkar bli en beställning på en sån med hehe

6. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    804
    Jag har faktiskt inte kollat upp batteri tiden närmare ännu. Men nu när frågan kom upp, så har jag laddat ner accubattery och installerat den. Får återkomma med mer exakta siffror! (Men att x200 Pro har bättre batteritid än min gamla x100 Pro, det kan jag nog säga direkt redan nu)

Vivo x100 Pro

Screenshot_20241105_080755.jpg

sydeu gillar detta.
  7. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    804
    Vivo x200 Pro Mini är ju en kul model som väcker habegär! En liten kompakt kamera telefon med stort batteri. Borde attrahera ganska många människor kan man tycka. Tyvärr lär den ju aldrig komma i en global version. Men säljer den bra på den kinesiska marknaden, så är det ju inte omöjligt att vi får se någonting liknande utanför Kinas gränser i kommande model lanseringar från Vivo

sydeu gillar detta.
  8. Anis

Anis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    LG4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    LG4
    På privat facebookgrupp om Vivo x100 och 200 ( pro och icke pro ) har en medlem berättat att han efter uppgradering fått ökade problem med flare och efter kontankt med Vivo lovats utbyte.

9. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    804
    Gissar att det handlar om ett troll? Annars är det ju många som efter nattens program uppdatering vittnar om det motsatta! Jag har själv gjort allt jag kunnat den här morgonen för att provocera fram lens flare i min lur, utan att lyckas! Det verkar faktiskt som om Vivo har lyckats lösa det här via programvaran?:)
    IMG_20241107_090320.jpg

IRONMIKE, pmugghc och Jowee gillar detta.
  10. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    804
    Vivo x100 Pro vs Vivo x200 Pro. Bilder tagna direkt riktade mot stark morgonsol.
    IMG_20241107_091833.jpg IMG_20241107_091939.jpg

IRONMIKE gillar detta.
  11. Jowee

Jowee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 012
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 3
    Sony WF-1000XM4
  12. Anis

Anis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    LG4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    LG4
    Jag har nog gått på en nit. Ser nu att bilden som presenterats var tagen 1/11 .Det var tagen gatubild nattetid 23mm 1/1.57 1/25 ISO 905 X200 Pro.Typisk grå ring som jag tyder som sidoljus. Ser ut som
    X200 pro är fixad nu efter uppdateringen.. Bra bilder ! Väntar på global version.

13. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    804
    Ja, jag tyckte väl att det lät väldigt märkligt! Men o andra sidan så skriver folk där ute en jäkla massa märkliga saker som man i ren jämförelse inte kan förstå!:(

Jag har tagit en massa bilder nu under morgonen och förmiddagen, och det är ingen tvekan om att Vivo nu har lyckats lösa problemet via den här nya uppdateringen! <3
    IMG_20241107_101806.jpg

IMG_20241107_101831.jpg

pmugghc gillar detta.
  14. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    424
    Telefon:
    X200 Pro Mini + X8 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    X200 Pro Mini + X8 Ultra
    Var det inte mest vid mörkerfotografering det var problem?

15. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    804
    Har sett weibofolket där borta i Kina posta bilder med lins flare i alla tänkbara miljöer. Men om jag håller mig till mina egna erfarenheter ifrån x200 Pro, så har det framförallt varit i lågt/medelhögt sidoljus dagtid som man sett det här fenomenet.

pobin gillar detta.
  16. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    804
  17. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 070

MINA ENHETER

18. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    804
    Vivo rullade ut en programuppdatering för x200 Pro modellen för två dagar sedan. Nu i kväll kom ytterligare en uppdatering. Som gammal trogen Xiaomi ägare, kan man inte annat än att imponeras över takten i deras uppdateringar! (Det har ju faktiskt varit det samma tempo med min x100 Pro under den tiden jag ägt den)

19. Oscar den allsmäktige

Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 380

MINA ENHETER

Låter bra men om man nu ska gnälla lite kanske de skulle ha bättre kvalitets kontroll över uppdateringar så de slipper släppa så ofta. Tråkigt att vivo inte har någon närvaro i Sverige.

20. Mannlicherman

Mottagna gillanden:
    804
    Flera rykten från olika källor uppger nu att 22 november är relis datum för den globala varianten av Vivo 200 och Vivo x200 Pro.

pmugghc gillar detta.