Voice to text???

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av M-Dawg, 4 apr 2010.

1. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Detta verkar ju vara ett rent alternativ till skärmtangentbordet, jämfört med N1:ans native-stöd för voice input av allt möjligt. På hemskärmen på N1:an kan man ju bara trycka på mikrofonknappen och sen säga: search mcdonalds / find mcdonalds så gör den olika saker (d.v.s. googlar eller hittar på google maps) eller är detta integrerat i voice-to-text-appen?

2. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

svensk nexus kommer att ha det, jag har senaste romen med svenska och där finns voice kvar

Det har nästan inget att göra med micen, micen bara spelar in ovice och laddar upp till google och där finns en dator som skickar texten tillbacks
    jag ser inte anledning att detta ska inte funka med en mic
    du har rätt, men det finns en app som just gör voice search /voice to text denna app har inte egen UI utan anropas av diverse program som tangentbordet , Handcent har det med även om ens tangentbord saknar mic så kan du få fram den via menu knappen.

Desire har den appen, då Paul berättade att den anropar en test server och därför funkade dåligt i beta romen , folk med Desire på Nexus kan nog bekräfta detta och mycket annat

3. Smoother

Smoother Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Läste någonstans att någon HTC snubbe hade sagt att anledningen till att den inte har V2T är för att dom inte vill släppa en app som är "sådär", att den fick varierande resultat vid testningarna. Men den stödjer ju helt klart bara att ladda ner med lite modifikationer som i första sidan. Det är ju en väldigt stor chans att den kommer komma när programmet är ur beta-stadiet.

4. M-Dawg

M-Dawg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

5. malexin

malexin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
  6. Superchrist

Superchrist Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

7. yottabyte

yottabyte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej det har den inte än. Jag tror det endast är för Nexus än så länge. Lite tråkigt men jag tror inte det är någon funktion man kommer använda mycket ändå. Såg en film på Youtube där han sa att det var dels för Desire inte har brusreducering/bara en mikrofon och för man har annan dialekt och framför allt andra språk.

8. M-Dawg

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Skickade mail till HTC förra veckan angående V2T
    "Thanks for your email.

No, the desire does not have VOice to text, but as you can see from that website, it is supposed to.

We are currently working with the developers to find out what happened. We don;t know why it was removed, or whether it was done purposefully or by accident, and investigating what we need to do to get it back.

I am sure it will be released as an update in the very near future, but at present it is missing from HTC SEnse.

I apologise for the mixup and can assure you that it is supposed to be there and we are working on it now.

Best regards,
    Pete W
    HTC"

9. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Sjukt nice! :D

10. raptor

raptor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    197

MINA ENHETER

Japp, och nu ska man vänta på att HTC kommer med en update, vilket kommer att ta 700 år.

11. M-Dawg

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

12. Mr_Snarl

Mr_Snarl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER