Fråga: VSETT 8 eller 8+

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Adam West, 1 feb 2023.

  1. Gargo

    Gargo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    166

    MINA ENHETER

    Jag har en Vsett 8+ sen ett år tillbaka och är riktigt nöjd. Väger 98kg och den klarar alla backar utan minsta svett. Som en liten jämförelse, när jag kör min trimmade 365pro i en speciellt brant uppförsbacke saktar den ner till 15km/h och startar jag min Vsett i mitten av samma backe har jag över 30km/h när jag kommer till toppen. Den är inte jättesnabb då motorerna är mer för vrid än topp fart. Gör ca 35km/h även om hastighetsmätaren säger 40. Jag pendlar med min scooter så solida driftsäkra däck tillsammans med utmärkt fjädring funkar förvånansvärt bra (åker tåg så smidigt format var ett krav). Jag får ut ca 3.5-4 mil om jag håller mig under 30km/h vilket jag tycker är helt okej. Efter några månader fick jag faktiskt byta batteri på garantin då scootern plötslig betedde sig konstigt och till slut tvärdog. Måndags ex antar jag. Var dock inga problem via Ewheels.

    Grymt nöjd!
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 13 feb 2023
  2. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Tack för din mini recension.
    Nu har jag skiftat över och bestämt mig att invänta max g65 istället då jag inte haft ett enda problem. Dom som uppkommit har jag själv vållat.
    Men hade denna haft 10" istället för 8" däck så kan det vara så att jag redan hade tryckt på köpknappen. Men jag ska inte behöva gå ner i hjulstorlek för att uppgradera min scooter, vet ärligt inte vad jag tänkte där.
    Och steget upp till deras 10+ går ej pga 1: hög prislapp, även om den skulle inhandlas via aliexpress. Fast i den prisklassen så vill jag köpa från en svensk butik med service, som typ ewheels och ernie scooter eller vad dom heter.
    2: Ej underhållsfria däck. Skrev fel i början av tråden, vill ej ha solida däck. Men samma typ som min max.
     
    Gargo gillar detta.
  3. Gargo

    Gargo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    166

    MINA ENHETER

    Jag gillar Segways men att pendla och ta med på tåget som jag gör så är dom lite stora enligt mig.
    Det enda G65 har som är plus är däcken. Allt annat ser jag bara som fördelar för Vsett. Kraft, Blinkers, Fjädring, Styre, NFC nycklar, Snabbladdning med dubbla ladd-portar mm.
    Däcken på G serien är dock betydlig bättre så det väger upp stort :)

    Jag själv är sugen på en Enhjuling men dom är så satans dyra...
     
    Adam West gillar detta.
  4. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Ja man kommer ofta till den punkten att man får kompromissa med en detalj.
    Och som sagt, hade det suttit 10" på 8+ så hade jag nog suttit med en nu, eller väldigt snart.
     
    Gargo gillar detta.