Webbläsare drar mycket batteri på P9

Diskussion i 'P9-serien' startad av swoice, 21 feb 2017.

  1. swoice

    swoice Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2016
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    12
    Hej!

    Hittills har jag testat Chrome och Firefox, men båda drar väldigt mycket batteri på min Huawei P9 som jag haft i 8 mån. Någon mer som har/haft det likadant? Har du i så fall lyckats lösa det? Fick tips om Opera av sambon, ska givetvis testa det men kan ändå inte låta bli att undra. Vore otroligt tacksam för svar! :-)
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Surfar du på WiFi eller över LTE? Har du möjlighet att använda WiFi är väl det att föredra.

    Du kan eventuellt testa aktivera databesparingen i Chrome för att minska lasten lite. Mindre data som laddas in då, vilket gör att det både blir snabbare och kräver mindre resurser.

    Överlag är det skärmen som drar mest batteri, så om du kan minska ljusstyrkan finns väl mest att tjäna på den punkten.
     
    swoice gillar detta.
  3. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Tycker EMUI sköter övervakningen av drain-program lysande, om en app ligger och tuggar batteri så kommer en varning direkt, så att man kan avsluta den.

    Sen som bernard säger, skärm som drar batteri, själva browsern drar ju inte så mycket i sig själv. Dra ner ljusstyrkan när du inte behöver full styrka.
     
    swoice gillar detta.