Webknåpare sökes till Androidprojekt

Diskussion i 'Jobb och tjänster' startad av Grovkillen, 11 apr 2010.

  1. Grovkillen

    Grovkillen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2009
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag och en kompis har sedan drygt ett halvår skapat en app till Android. Tanken är att man via vår app samlar in sportrelaterad information som sen bearbetas i telefonen och presenteras som statistik. Förutom app:en vill vi även att man ska kunna nå denna information via en hemsida (se bild nedan, något åt det hållet hade vi tänkt). Det är ett ganska stort projekt vi gett oss in på så vi behöver hjälp av en webmakare vad gäller den biten. Vi har kompetensen då det kommer till grafik och java-programmeringen men tiden räcker inte till att skapa hemsidan också. Så vad säger ni, finns det någon duktig och hungrig person som kan kliva in i vår värld? 3 is the magic number har man ju hört! :P

    Svara gärna via PM.

    [​IMG]

    EDIT: typos
     
  2. Rynkan

    Rynkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tell me more in pm ;)

    referens: nowplaying.se snart kommer v2 med nätradio-spelare både som flash (web) och app (droid)
     
    Last edited: 11 apr 2010
  3. baseic

    baseic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    kan ev vara intresserad!
     
  4. Lucke

    Lucke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    395
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    har hållt på en del med HTML, synd bara att hosten för min hemsida valde att sluta hosta hemsidor åt andra annars kunde ni fått spana in en del av mina arbeten. Men om det går bra att använda en färdig CSS mall som den i bilden ovan så handlar det mest om att lägga till text och uppdatera hemsidan. Om ni gav lite mer information om vad detta arbete skulle innebära och vad ni vill att jag ska göra som webadmin så skulle jag vara intresserad. Sen vore det kul och veta om ni redan har fått tag på domänplats och domän namn till hemsidan.
     
  5. Grovkillen

    Grovkillen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2009
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, jag återkommer i kväll med ett PM till er alla där jag förklarar projektet vidare.

    Domänplats och namn är fixat.
     
  6. Grovkillen

    Grovkillen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2009
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så, då har ni fått PM. Tack för intresset! Fler får gärna höra av sig inom denna vecka.
     
  7. Me.B

    Me.B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Sorry för offtopic men appen låter intressant, när kommer man få lägga händerna på den? Vore kul att få höra lite mer information om den, kanske en tråd om appen vore nice? Swedroid's medlemmar brukar vara bra betatestare när det kommer till det stadiet :)
     
  8. Grovkillen

    Grovkillen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2009
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej Me.B,

    Vi hoppas få igång en liten beta senare i höst, helst innan vintersporterna drar igång. När det börjar kännas mer redo för en inofficiell swedroid-beta kommer vi öppna en separat tråd om den, men än så länge vill vi inte skapa ett högre tryck på oss. :)