Problem: Wifi G2

Discussion in 'G2 - Allmänt' started by Patrik Andersson, Oct 4, 2013.

1. wargreymon

wargreymon Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Äsch, bara typ 5 minuter :P

2. Ticko

Ticko Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tycker det är stoor skillnad med AC standarden.
    Har en Asus AC66 och en LG G2 och fick sist med bredbandskollen "tar emot" 73.650Mbit/s och "skicka filer" i 120.180Mbit/s ! Sittandes i soffan ca 4m från router och en vägg emellan.
    Aldrig varit i närheten av dessa hastigheter i en bärbar dator/platta/telefon tidigare...

skrotfot likes this.
  3. bengbeng

bengbeng Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Gäller detta även när du för över filer med wireless storage?

LG G2

4. wargreymon

wargreymon Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

SMB(wireless storage) är segt på Android 1-2MB/s medan med ftp får jag 5-7MB/s, vissa verkar få upp till 12, vet inte om det är min router eller något som gör det.

5. Turboglenn

Turboglenn Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har exakt samma problem, den kopplar upp ett tag sedan kopplar den ner.
    Jag har detta problemet både hemma och på jobbet, dock mer frekvent på jobbet. Ingen annan på jobbet har detta problemet(ingen har tyvärr samma tfn) så något wierd är det med tfn.
    Det verkar att ha med 4G att göra

Last edited: Dec 4, 2013
  6. Pickadoll

Pickadoll Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tur jag hittade denna tråd :) Uppdaterade också FW nu precis på min 655 och nu funkar min nya G2a.

7. Lidback

Lidback Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

WIFI drops

När jag använder telefonen så funkar wifi klockrent.
    Men så fort skärmen slår av sig i viloläge så verkar den koppla ner wifi och kopplar på mobildata istället. När skärmen tänds igen av mig så ser jag det ploppar upp "Det finns tillgängliga nätverk bla bla".

Bland inställningar > Wifi > Avancerat - har jag inställt att det ska vara alltid på.

Någon som har en lösning på detta problem?
    Eller finns det fler än jag som har detta problem utan en lösning?

Dålig sökning av mig innan. Ser nu att denna tråd finnes: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=101347

En mod kan gärna klistra in min post i den tråden istället.

Last edited: Mar 21, 2014
  8. krilla37

krilla37 Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    Gå in på avancerade inställningar på Wifi o där trycker du på fortsätt Wifi under sömn o välj alltid ☺

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

9. Lidback

MINA ENHETER

Läs det jag skrev i första inlägget och det du citerade ;). Är redan inställt så.

10. krilla37

krilla37 Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    Haha jag läste för snabbt

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

11. Lidback

MINA ENHETER

Har inställt att skärmen ska slockna 2 min vid inaktivitet. Låter jag det gå två min och den slocknar av sig själv, och när jag sedan väcker enheten efter ett tag, så är wifi-anslutningen aktiv.

Om jag däremot knackar i statusfältet för att släcka skärmen, då kopplar den bort wifi-anslutningen.

Ska jag behöva sluta använda knackningen för att skicka telefonen i viloläge? Är ju det bästa och behändiga med denna telefon, att knacka för att släcka skärmen.

12. blehffs

blehffs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hm funderar om inte släckning efter inaktivitet bara släcker skärmen direkt, inte sätter telefonen i viloläge, medans knackning/powerknappen så går den direkt i viloläge.

Hur som helst låter det skumt. Jag har min wifi på 24/7 och den fortsätter vara på även om skärmen slocknar eller om jag knackar eller använder powerknappen. Min gamla lur var lite si och så på det där, men min G2'a hoppar in på mitt wifi så fort jag kommer innanför porten hemma :D

13. Lidback

MINA ENHETER

Tyvärr har jag fått lov att köra en fullösning, fast jag inte vill lämna stock.
    Körde in en custom rom och då helt plötsligt fungerar det som det ska. Nu när den stänger av skärmen själv efter inaktivitet, eller att jag trycker på powerknappen på baksidan för att släcka skärmen, eller när jag knackar, så behåller den wifi-anslutningen.

Får lov att köra såhär då wifi drar mindre batteri än vad mobildata gör.
    LG Supporten på telefon hade inget svar på min fråga heller, när jag körde stock.

14. blehffs

blehffs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Bra att det löst sig på nåt vis iaf. Du har ingen kass firmware i din router eller så som inte vill leka rätt med telefonen? Är det en router som funkar kasst så lär det väl finnas flera menar jag.

15. Lidback

MINA ENHETER

Mitt wifi har det aldrig varit problem med. Jag byter telefoner ofta, polare har sina laptops med sig över, ps4 funkar klanderfritt hos mig - ja alla enheter funkar klanderfritt hos mig förutom G2'an som kopplar från när skärmen är av när jag körde stock. Tror inte det är fel på min router då alla lirar fint ihop och G2'an lirar superfint ihop med mitt wifi efter att ha kört in en custom rom.

Får hoppas att LG släpper 4.4 för de svenska G2'orna inom kort så man kan återgå till stock, om det skulle ge en förbättring gällande mitt problem dvs.

16. Jimah85

Jimah85 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du en Dlink 655-router? Jag hade ungefär samma problem som dig, alla andra prylar fungerade finfint, men inte G2:an. Provade att uppdatera routerns firmware och nu fungerar den hur bra som helst med mitt wifi.

Du kan ju i alla fall testa och se om det blir någon skillnad. :)

17. Lidback

MINA ENHETER

Har ingen d-link. Kör en Netgear, med senaste firmware. När jag väl var på stock och hade telefonen aktiv så tappade den aldrig wifi-nätet. Bara när skärmen slogs av (med knackningar). Att G2'an nu lirar hur bra som helst med wifi efter byte till custom rom gör det inte mer trovärdigt att det är problem med routern, för då hade problemet även varit kvar när jag kör custom rom, vilket det inte gör.