Problem: WIFI problem

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Faizty, 14 maj 2012.

1. Adamantis

Adamantis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har också detta wifi-problem, fast lite omvänt då jag använder telefonen som hotspot. Mina problem tycks ändå vara lika men att det är datorn som tappar kontakten till telefonens wifi hotspot.

Har gjort en DOA men samma problem på min nya HOX. Har brandad telefon till tre och senaste uppdateringen har tagit lite tid. Hade läst lite på nätet att de fixat en del wifi-problem i v1.29, men efter uppdateringen som kom för mig i förrgår så märker jag att problemen fortfarande är kvar.

Gissar på att det är mjukvaruproblem och inte hårdvara. Kan fungera ett par timmar, och sen kommer det något ryck där datorn kopplar ifrån och ansluter till telefonen ungefär var 30:e sekund och efter 10-15 minuter på det sättet kan det fortsätta någon timme eller två igen. Är som att någon process hänger sig i telefonen som är kopplad till wifi.

Funkade däremot utan några problem alls på min gamla Desire.

Någon annan här i tråden påpekade även problem som dykt upp med mobila datanätet efter uppdateringen till 1.29, jag har också märkt av detta.

2. Linuz

Linuz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Uppenbarligen stora problem med WiFi/Bluetooth chipset. Uppmanar alla att felanmäla detta till HTC så att dom blir mer medvetna problemen. Förhoppningsvis så kommer en uppdtering som fixar detta.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

3. Lani

Lani Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick skicka in min på service via Telia. De bytte ut "moderkortet" och nu verkar både wifi och gps fungera som det ska! :)

4. raised

raised Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Från första början hade jag inga större problem med mitt WiFi på HOX:en. Signalen var aningens dålig ibland, men inget man märkte av. Däremot var telefonens mottagning väldigt skiftande.

Efter första uppdateringen blev telefonens mottagningen bättre, och även WiFi-mottagningen blev bättre. Tyvärr så började WiFi:n koppla ner ibland (trodde först att det var för routern varit igång för länge så jag startade om den). Problemet kvarstår tyvärr, och nu med senaste uppdateringen från 3 (1.29.771.11) händer det oftare än förra uppdateringen :(

Riktigt drygt är det. Speciellt när man måste starta om WiFi:n för att den ska koppla upp igen.

Vet inte om det kan bli bättre med att roota, men man blir iaf mer sugen när det håller på såhär.

5. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Hmmm ??

Det absolut första man gör om man uppdaterat sin lur är att undersöka sin router.

Är senaste firmware installerat i routern ? Man måste kolla hos sin routers hemsida.

Tex dlink.se

Sen kollar man vilken kryptering som används, WPA2+AES är att rekommendera.

Funkar det inte då heller så kan man misstänka hårdvarufel hos luren !!

Så kolla routern !!

6. fruktsallad

fruktsallad Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro
  7. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Min wifi fungerar bättre än bra.
    Kan inte få mindre än fulla pluppar i lägenheten vilket jag hade med SGSII.
    Har en ASUS RT-N56U i barnens rum och har provat så långt ifrån som jag kan gå.
    Otroligt stabilt och snabbt.

Har WPA2-personal AES och alla andra inställningar på auto (kanaler osv).
    Vore ju lättast för htc och kunder om det var ett mjukvarufel eller kompatibilitets problem, för att slippa lämna in. Hoppas min fortsätter fungera som den ska.