Fråga: Wifi socklar, kan de vara nåt?

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av laserturken, 7 dec 2017.

  1. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 965
    Mottagna gillanden:
    11 131
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Jag fick hem en S20 socket för ett tag sedan, den är dock inget vidare på att hålla kontakten med mitt wifi - tappar bort sig själv med jämna mellanrum. Sitter på samma avstånd från routern som min TP-link plug som fungerat felfritt hela tiden.
     
  2. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Det måste ha varit ett måndags-ex, min s20 i sovrummet har ca 25% signalstyrka mot det trådlösa, men har alltid varit 100% stabil på anslutningen. Möjligtvis att Tasmota är lite stabilare än kinesernas original firmware.
     
  3. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Fick mina 6 st i går, dom verkar funka bra.
    Om man flashar om dom kan man fortfarande köra via Google home då?
    Sonoff pluggar.
     
  4. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 965
    Mottagna gillanden:
    11 131
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Jag har flyttat denna närmre routern nu och sedan dess har den fungerat som den ska.
    TP-linken sitter dock kvar på samma ställe och fungerar vidare bra. Misstänker att den kanske har en lite generösare antenn där under skalet.
     
  5. laserturken

    laserturken Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2012
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    451

    MINA ENHETER

    Jag köpte på mig 2st s20 plugs till, fick dessa här om dagen och funkar kalas bra.
    Dock deras mjukvara(ewelink) funkar ändå bra överlag, dock verkar som att man inte kan dela en hel setup utan man måste dela var lampa för sig vilket blir himla massa mer pill.

    Petar även in att jag skaffade en RF 433mhz sändare/omvandlare i hopp om att kunna styra min Nexa och Luxorparts brytare där igenom vilket funkar sådär, Nexa får ingen respons alls medan Luxorparts är problem med att para ihop enheter efter mycket om och men lyckas jag till slut para ihop en sockel.
    Funkar dock som utlovat bra och som de ska med on/off och timer men parningen kan bråka rejält, i det stora hela verkar det vara ett lotteri med vilka RF enheter som funkar och inte.

    Det största minuset är att man är begränsad till 4st kontroller varav 4st kommandon var, alltså kan bli svårt att få till både på/av (på ett snyggt sätt) knappar om man har fler RF brytare.