Problem: Wifi som krånglar efter senaste uppdateringen (3.18.401)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av -WR-, 12 mar 2013.

1. ladyspike1

ladyspike1 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag hade problem i början men tycker att den är stabil nu! Använder till att dela med inte för att ta i mot med, kanske det!

2. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Jag ska plocka ut min telefon idag. Enligt Delta Service har de bytt kretskort. Jag uppdaterar ikväll och meddelar om de har löst problemet.

UPPDATERING:
    Har hämtat ut telefonen och använt den ett ta, bland annat ställt in alla mina konton och så. Allt funkar precis som det ska (både wifi-problemet och ljudet i aux-utgången är fixade). Enligt Delta Service bytte de kretskort. Jag har fått ett helt nytt bakstycke, så det känns som en fin liten bonus. Nästan som en helt ny lur.

Det första jag kontrollerade i butiken var om jag hade några repor på skärmen. Absolut inga repor. Jag är nöjd.

Nu en liten känga till den lånelur jag hade - Samsung Galaxy SIII mini. HTC One X, och i synnerhet Sense, är så extremt överlägset, att det är bortom all mitt förstånd att Samsung har sålt så mycket som de gjort. Fyfan säger jag bara...

Last edited: 8 apr 2013
  3. Thyg0d

Thyg0d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Man ska väl inte behöva skicka in mobilen för att dom har fuckat ROM:en tycker jag.. Om det nu finns en uppdatering kan dom väl släppa den.. :-)

4. Knugen1

Knugen1 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Lämnade in min telefon för reparation hos Tele2, i tisdags.
    Hela processen att göra en reklamation kändes väldigt obekväm. Jag fick intrycket av att de gjorde ett flertal försök för att få mig att backa ur reklamationen...

Först idag har de lämnat in den till posten för leverans till verkstaden. Då bör väl posten börja frakta den imorgon. En vecka för att posta en telefon känns ju rimligt...

Dagens service-standard är på top, särskilt när det kommer till Tele2...

Last edited: 8 apr 2013
  5. kalleboston

kalleboston Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194

MINA ENHETER

Knugen1 : känner igen den där känslan. Ungefär som att dom ska snacka en ur det och kalla en för lilla gubben.

Skickat från min HTC One X

6. Peperoros

Peperoros Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Min telefon har varit inne i över en vecka.

Ingen uppdatering utöver "Package received"..

7. Andyiy

Andyiy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Så j-vla äckligt av HTC! Fick precis telefonen tillbaka från servicen och gissa vad? Inte ett skit fungerar bättre. Det står på kvittot att bakstycket bytts ut och tre Wifi-fixar "installerats". Det är ju uppenbart att det är uppdateringen det är fel på men pratade precis med HTC och de har såklart ingen aning om problemet. Fyfan! Ska man lämna in den igen eller vad f-n ska man göra? Man kan ju inte ha en telefon för över 5 000 kr som inte kan ansluta till WiFi?!

8. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Skumt att det inte löst sig. Har du testat mot flera nätverk och inte bara den du har hemma?

I värsta fall får du lämna in den igen. Vet inte hur reglerna är, men om de inte löser ditt problem efter ett antal försök får du plocka ut en ny lur.

Pro tip: Ju mer rabiat du är, desto mindre benägen är din omgivning att hjälpa till.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

9. Thyg0d

Thyg0d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Tror det han är lite rabiat på är att felet uppkom efter uppgradering, som för
    oss alla, men HTC vägrar skicka ut en patch för att fixa det utan vill att vi ska skicka in telefonen istället och vara utan den i flera veckor..

Sen hjälper det ju kanske inte att vara det mot HTC eller service personal
    men jag förstår känslan...

10. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Ja, jag vet. Jag hade ju exakt samma fel. För mig löste det sig efter reparationen.

Det verkar som att HTC inte vill ta i det här problemet eftersom de inte lyckas isolera det. Det är många som fått problem efter uppdateringen, MEN det är desto fler som inte haft några problem alls. Därför får vi som drabbats av problemet bara lämna in den för lagning.

Vi har rätten på vår sida, men vi måste spela enligt reglerna. Om telefonen fortfarande inte fungerar, då får man lämna in den igen. Jag tror att om man lämnar in en enhet för tredje gången för samma fel, kan man bli ersatt med en ny telefon i samma prisklass.

Vad jag försöker säga är att det hjälper inte att lacka ur. Saker pajar hela tiden. Det finns massa rutiner, regler och lagar kring hur man hanterar sånt. Följer man det så löser det sig oftast på bästa sätt.

11. Andyiy

Andyiy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Klart jag inte har pratat med HTC med den tonen men man blir ju väldigt irriterad över att en annars så otroligt fin mobil ska ha sådana här problem som inte ens fixas. De erkänner ju inte ens att det är deras fel, de har tydligen inte någon information om det. Sen viftar de bara bort länkar till olika forum.

12. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

HTC å ena sidan vill inte, eller kan inte, erkänna att uppdateringen har lett till problemet. För mig, dig och för många fler är det ju uppenbart, men för ett globalt bolag som bara får in en handfull (procentuellt sett) exempel på det här felet tror jag de väljer att ta ett steg bak i frågan och bara låta det gå på garantin.

Det som är riktigt problematiskt för dig är ju att det inte löste sig efter reparation. Har du testat på olika wifi-nätverk? Det kanske är en dum fråga, men om du har testat på flera olika nätverk och problemet kvarstår så har du ju ett extremt starkt case. Det är en jobbig process, men lämna in den, kräv en ordentlig lånelur (jag fick låna en SGS3 mini på Siba), och vänta på resultatet. Funkar det inte återigen tror jag - jag är inte helt säker - att du kan kräva en helt ny enhet.

13. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Någon som fått 3.19 via ota än?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

14. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Nej. När ska den komma?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

15. Nolangi

Nolangi Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dags att sätta tryck på htc.. Så fantastisk bra mobil, men utan wifi kommer man inte långt i norrland.. å andra täcknings fattiga områden.

16. slibit

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Ingen aning. Jag trodde att den skulle komma ganska snabbt. Jag har använt den i ett par veckor nu. Men då har ju jag en custom rom.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD

17. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Du är mig veterligen den enda som nämnt den här i forumet. Finns ju inte ens en tråd om det. Och du har heller inga källor. Jag vet inte vad jag ska tro. :ehm:

18. slibit

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Hehe, jag kan förstå att du är skeptisk när jag ej har några källor. :)

Det verkar i alla fall som att 3.19 bara var en test-OTA, och det kommer någon annan version snart. LlabTooFeR skrev detta för ett par dagar sedan, och han är en person med mycket insyn i HTCs verksamhet.

Här är en länk till hans inlägg på twitter: https://twitter.com/LlabTooFeR/status/323559384565313536

-WR- gillar detta.
  19. Peperoros

Peperoros Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Fick tillbaka min telefon, tog nästan en hel månad.

Men wifi funkar i alla fall.

Version 3.18.401.1.

Fick inte ens en temp telefon pga att det var många stölder..

20. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Haha, stölder? Du lämnar in en lur som kostar fem lax och de tror att du ska stjäla en fjuttig lånetelefon. Löjligt ju.

Kul att den funkar nu iaf!

Sent with HOX via TT2