[Wifog] Diskussionstråden

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av 6150, 4 dec 2013.

Taggar:
  1. GmbH

GmbH Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 019
    Telefon:
    Oneplus 13T China Version

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 13T China Version
    om man inte vill betala 39kr/mån , hur avslutar man skitet?? eller kan jag bara bortse från allt? detta i omed jag aldrig angav personnr

nu blir det att jaga annat alternativ till kidsen, Några förslag på barn abbonemang??

2. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4 909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Tror att du bara kan bortse från allt. För säkerhets skull skickade jag en mail till dem i alla fall. Just hur man ska avsluta är en av de saker de ger olika besked om på olika ställen. På ett ställe står det att man kan göra det från Mina Sidor, men där hittade inte jag något. På ett annat ställe står det att man ska skicka mail. Då gjorde jag det...

3. Asawi

Mottagna gillanden:
    4 909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag måste säga att deras servicevillkor är bland de värsta jag läst. Det är svåröverskådligt och går i princip ut på att de gör som de vill och kunden är skyldig att hålla reda på alla förändringar de inför utan förvarning. Och uppenbarligen inte heller korrekta då detta står när jag idag tar fram det:
    UPPSÄGNING ELLER AVSTÄNGNING FRÅN ANVÄNDANDE AV WIFOG-TJÄNSTER ELLER ERT KONTO

Ni kan när som helst säga upp ert Wifog-konto och medlemskap. Gå till vår webbplats och säg upp ert medlemskap på er kontosida och följ anvisningarna om uppsägning på webbplatsen.
    <här kommer en intressant passage min kursivering och fetstil>
    Ert Wifog-konto och – medlemskap fortsätter månadsvis såvida det inte sägs upp av er eller av oss. Vi förbehåller oss rätten att utan varsel säga upp eller begränsa ert användande av våra tjänster av vilket skäl det vara må. Vi är berättigade att när som helst ändra eller begränsa användandet av vår webbplats och tjänsterna och det föreliggande avtalet, av vilket skäl det vara må, utan att ange grunden och utan varsel.

I FAQ står det under "jag vill avsluta mitt konto": Om du vill avsluta ditt konto Wifog ska du kontakta vår support ([email protected]) från den e-postadress som är kopplad till ditt telefonnummer. Uppge dina personuppgifter i mejlet till vår support, på så sätt är vi säkra på att det är korrekt innehavare som önskar att avsluta sitt konto.

RNB gillar detta.
  4. Nicole

Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    1 549
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro, Sony Xperia XZ1C
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Sen är det väl även så att om du inte använt kortet och tittat på reklam på ett visst tag så inaktiveras det...?

5. Asawi

Mottagna gillanden:
    4 909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Förmodligen. Men det hittade jag inte direkt något om. Men så är det säkert (och det är förstås helt rimligt).

Nicole gillar detta.
  6. geobjork

geobjork Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 263

MINA ENHETER

I snart två år har jag varit rätt så positiv till WIFOGs ändringar och justeringar för att få till ett ekonomiskt bärkraftigt koncept då deras idé är ny och inte testat förut. Nu ser det också ut som dom har lyckades få ett rimmligt antal annonsörer och dom har justerat upp antal reklamsnuttar till fyra, knutit ringminuterna till reklamen etc. etc. Det såg ut till att gå åt rätt håll med det hela.
    Om dom nu värkligen ska innföra en abonnemangsavgift så lämnar dom den ursprungliga idéen som gorde WIFOG unik som mobiloperatör. Att man också ska vara tvungen att koppla sitt kreditkort till dom, gör det plötsligt helt ointressant för mig, och säkert många andra också, att fortsätta som användare. Kostnaden spelar ingen roll i det fallet, hela konceptet förstörs.
    Blir det så, så tror jag WIFOG ”trampar rejält i salladen” den här gången.

inact_0025, RNB, svenix och 3 andra gillar detta.
  7. Hegga

Hegga Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 5G
    Tur att man inte beställde Wifog i början veckan. Var sugen men det kom annat emellan. Bra att ni befintliga Wifogare markerar mot detta beteende! Utan er är Wifog ingenting och de kan dra ner rullgardinen snart!

RNB och Nicole gillar detta.
  8. inact_0030

inact_0030 Guest

Ja, då var det uppsagt! Orka hålla på med reklam, frågor och skräp PLUS att betala! Finns inte på världskartan!

RNB gillar detta.
  9. SHM

SHM Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Säger man upp genom att maila dem eller?

10. inact_0030

inact_0030 Guest

Ja, [email protected], och ange numret och ditt namn och personnummer, det uppgav man ju när man en gång beställde det.

11. SHM

Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Tänkte att det är en bra idé att portera över sitt nummer till en annan operatör först.

12. geobjork

Mottagna gillanden:
    1 263

MINA ENHETER

Personnummer??
    Bara låta bli med att använda det så blir det automatiskt avaktiverat.

Nicole gillar detta.
  13. nidoras

nidoras Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Sunkigt att inte meddela innan. Har fortfarande inte fått mail, men när det börjar lukta så drar man. Har begärt portering till Telenor kontant (lagom till 29 sep) och just nu får man 200 kr i pott för det.
    För den som är intresserad finns det tydligen en version av nya hemsidan att beskåda på http://wifogdev.stigasoft.biz

RNB gillar detta.
  14. SHM

Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Jag slutade få mail från Wifog för länge sen. Någon som vet vad det beror på?

15. Dukelukeem

Dukelukeem Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Ja nu är det slut med Wifog även för mig. Förstår att de kan vara svårt med lönsamheten på gratis delen men alla problem Wifog har haft tolereras inte i en betaltjänst. Tror även att Wifogs kundunderlag kommer att minska så pass att lönsamhet blir tveksamt även för den betalande delen.

RNB gillar detta.
  16. Clumber

Clumber Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    tre
    Telefon:
    Sony xperia L1

MINA ENHETER

Operatör:
    tre
    Telefon:
    Sony xperia L1
    Har inte svar på det,men det är detsamma för mig ,men i går kom det ett med dålig info om det nya med bet varje månsd

RNB gillar detta.
  17. geobjork

Mottagna gillanden:
    1 263

MINA ENHETER

Det ska bli lite ”spännande” att se vad som händer med reklamen i WIFOG i framtiden. Vill dom överge den eller blir det båda reklam och månadsavgift? Det är väl reklamtittande som ska ge poäng som man kan betala månadsavgiften med? Vill WIFOG inspirera användarna till att kolla på mera reklam så man får fri månadsavgift? Hursomhälst, mitt kreditkort kommer ALDRIG att kopplas till WIFOG!! ”Noll är noll”!!

WIFOG ger ”gamla” användare två månader på att provköra ”nya” WIFOG innan månadsavgiften kickar inn. Jag undrar då om det i själva värket är att dom ger sig själva två månader för att se om detta blir en katastrof för tjänsten, utan att bli av med för många av sina ”gamla” användare?

29 kr. i månaden är mindre än två burkar öl, det klarar de flesta av, så här är det inte kostnaden det är frågan om. De flesta användare har WIFOG då det är ett nytt och annorlunda koncept. Tack och adjö till DET med ”nya” WIFOG.

Ska bli interessant att bivåna framtiden till WIFOG nu när det blir en ”vanlig” operatör, med reklam i tillägg.

RNB och Nicole gillar detta.
  18. Tokas

Tokas Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    332

MINA ENHETER

Jag tycker verkligen synd om de som köpte aktier i Wifog för ett tag sedan. Det lär inte vara en bra investering!

RNB, jnsson och Nicole gillar detta.
  19. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 268
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Såg någon som frågade om just det, vart man gjorde det, på Facebook igår

20. geobjork

Mottagna gillanden:
    1 263

MINA ENHETER

Men vi har inte sett slutet på WIFOG än, kanskje de har något vi andra inte vet om?
    Jag kommer ihåg från 50 o 60 talet då IKEA började dyka upp med sitt nya koncept. Då sa man "den där jävla skiten". Inte idag.