[Wifog] Diskussionstråden

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av 6150, 4 dec 2013.

Taggar:
  1. GmbH

    GmbH Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    2 194
    Mottagna gillanden:
    1 019
    Telefon:
    Oneplus 13T China Version

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 13T China Version
    om man inte vill betala 39kr/mån , hur avslutar man skitet?? eller kan jag bara bortse från allt? detta i omed jag aldrig angav personnr

    nu blir det att jaga annat alternativ till kidsen, Några förslag på barn abbonemang??
     
  2. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 599
    Mottagna gillanden:
    4 909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Tror att du bara kan bortse från allt. För säkerhets skull skickade jag en mail till dem i alla fall. Just hur man ska avsluta är en av de saker de ger olika besked om på olika ställen. På ett ställe står det att man kan göra det från Mina Sidor, men där hittade inte jag något. På ett annat ställe står det att man ska skicka mail. Då gjorde jag det...
     
  3. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 599
    Mottagna gillanden:
    4 909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag måste säga att deras servicevillkor är bland de värsta jag läst. Det är svåröverskådligt och går i princip ut på att de gör som de vill och kunden är skyldig att hålla reda på alla förändringar de inför utan förvarning. Och uppenbarligen inte heller korrekta då detta står när jag idag tar fram det:
    UPPSÄGNING ELLER AVSTÄNGNING FRÅN ANVÄNDANDE AV WIFOG-TJÄNSTER ELLER ERT KONTO

    Ni kan när som helst säga upp ert Wifog-konto och medlemskap. Gå till vår webbplats och säg upp ert medlemskap på er kontosida och följ anvisningarna om uppsägning på webbplatsen.
    <här kommer en intressant passage min kursivering och fetstil>
    Ert Wifog-konto och – medlemskap fortsätter månadsvis såvida det inte sägs upp av er eller av oss. Vi förbehåller oss rätten att utan varsel säga upp eller begränsa ert användande av våra tjänster av vilket skäl det vara må. Vi är berättigade att när som helst ändra eller begränsa användandet av vår webbplats och tjänsterna och det föreliggande avtalet, av vilket skäl det vara må, utan att ange grunden och utan varsel.

    I FAQ står det under "jag vill avsluta mitt konto": Om du vill avsluta ditt konto Wifog ska du kontakta vår support ([email protected]) från den e-postadress som är kopplad till ditt telefonnummer. Uppge dina personuppgifter i mejlet till vår support, på så sätt är vi säkra på att det är korrekt innehavare som önskar att avsluta sitt konto.
     
    RNB gillar detta.
  4. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 329
    Mottagna gillanden:
    1 549
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro, Sony Xperia XZ1C
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Sen är det väl även så att om du inte använt kortet och tittat på reklam på ett visst tag så inaktiveras det...?
     
  5. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 599
    Mottagna gillanden:
    4 909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Förmodligen. Men det hittade jag inte direkt något om. Men så är det säkert (och det är förstås helt rimligt).
     
    Nicole gillar detta.
  6. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 813
    Mottagna gillanden:
    1 263

    MINA ENHETER

    I snart två år har jag varit rätt så positiv till WIFOGs ändringar och justeringar för att få till ett ekonomiskt bärkraftigt koncept då deras idé är ny och inte testat förut. Nu ser det också ut som dom har lyckades få ett rimmligt antal annonsörer och dom har justerat upp antal reklamsnuttar till fyra, knutit ringminuterna till reklamen etc. etc. Det såg ut till att gå åt rätt håll med det hela.
    Om dom nu värkligen ska innföra en abonnemangsavgift så lämnar dom den ursprungliga idéen som gorde WIFOG unik som mobiloperatör. Att man också ska vara tvungen att koppla sitt kreditkort till dom, gör det plötsligt helt ointressant för mig, och säkert många andra också, att fortsätta som användare. Kostnaden spelar ingen roll i det fallet, hela konceptet förstörs.
    Blir det så, så tror jag WIFOG ”trampar rejält i salladen” den här gången.
     
    inact_0025, RNB, svenix och 3 andra gillar detta.
  7. Hegga

    Hegga Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2015
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 5G
    Tur att man inte beställde Wifog i början veckan. Var sugen men det kom annat emellan. Bra att ni befintliga Wifogare markerar mot detta beteende! Utan er är Wifog ingenting och de kan dra ner rullgardinen snart!
     
    RNB och Nicole gillar detta.
  8. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Ja, då var det uppsagt! Orka hålla på med reklam, frågor och skräp PLUS att betala! Finns inte på världskartan!
     
    RNB gillar detta.
  9. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 961
    Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Säger man upp genom att maila dem eller?
     
  10. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Ja, [email protected], och ange numret och ditt namn och personnummer, det uppgav man ju när man en gång beställde det.
     
  11. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 961
    Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Tänkte att det är en bra idé att portera över sitt nummer till en annan operatör först.
     
  12. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 813
    Mottagna gillanden:
    1 263

    MINA ENHETER

    Personnummer??
    Bara låta bli med att använda det så blir det automatiskt avaktiverat.
     
    Nicole gillar detta.
  13. nidoras

    nidoras Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Sunkigt att inte meddela innan. Har fortfarande inte fått mail, men när det börjar lukta så drar man. Har begärt portering till Telenor kontant (lagom till 29 sep) och just nu får man 200 kr i pott för det.
    För den som är intresserad finns det tydligen en version av nya hemsidan att beskåda på http://wifogdev.stigasoft.biz
     
    RNB gillar detta.
  14. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 961
    Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Jag slutade få mail från Wifog för länge sen. Någon som vet vad det beror på?
     
  15. Dukelukeem

    Dukelukeem Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2015
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    22
    Ja nu är det slut med Wifog även för mig. Förstår att de kan vara svårt med lönsamheten på gratis delen men alla problem Wifog har haft tolereras inte i en betaltjänst. Tror även att Wifogs kundunderlag kommer att minska så pass att lönsamhet blir tveksamt även för den betalande delen.
     
    RNB gillar detta.
  16. Clumber

    Clumber Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    tre
    Telefon:
    Sony xperia L1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    tre
    Telefon:
    Sony xperia L1
    Har inte svar på det,men det är detsamma för mig ,men i går kom det ett med dålig info om det nya med bet varje månsd
     
    RNB gillar detta.
  17. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 813
    Mottagna gillanden:
    1 263

    MINA ENHETER

    Det ska bli lite ”spännande” att se vad som händer med reklamen i WIFOG i framtiden. Vill dom överge den eller blir det båda reklam och månadsavgift? Det är väl reklamtittande som ska ge poäng som man kan betala månadsavgiften med? Vill WIFOG inspirera användarna till att kolla på mera reklam så man får fri månadsavgift? Hursomhälst, mitt kreditkort kommer ALDRIG att kopplas till WIFOG!! ”Noll är noll”!!

    WIFOG ger ”gamla” användare två månader på att provköra ”nya” WIFOG innan månadsavgiften kickar inn. Jag undrar då om det i själva värket är att dom ger sig själva två månader för att se om detta blir en katastrof för tjänsten, utan att bli av med för många av sina ”gamla” användare?

    29 kr. i månaden är mindre än två burkar öl, det klarar de flesta av, så här är det inte kostnaden det är frågan om. De flesta användare har WIFOG då det är ett nytt och annorlunda koncept. Tack och adjö till DET med ”nya” WIFOG.

    Ska bli interessant att bivåna framtiden till WIFOG nu när det blir en ”vanlig” operatör, med reklam i tillägg.
     
    RNB och Nicole gillar detta.
  18. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Jag tycker verkligen synd om de som köpte aktier i Wifog för ett tag sedan. Det lär inte vara en bra investering!
     
    RNB, jnsson och Nicole gillar detta.
  19. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    30 977
    Mottagna gillanden:
    20 268
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Såg någon som frågade om just det, vart man gjorde det, på Facebook igår
     
  20. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 813
    Mottagna gillanden:
    1 263

    MINA ENHETER

    Men vi har inte sett slutet på WIFOG än, kanskje de har något vi andra inte vet om?
    Jag kommer ihåg från 50 o 60 talet då IKEA började dyka upp med sitt nya koncept. Då sa man "den där jävla skiten". Inte idag.