[Wifog] Diskussionstråden

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av 6150, 4 dec 2013.

Taggar:
  1. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ok men igår kväll gick dom ju ut med ett meddelande att man nu inte alls behöver koppla ett kreditkort till ens wifog konto och det sa hon inget om i mejlet trots att det var det jag poängtera i mitt mejl att det var därför jag ville säga upp mitt konto! Redan där kunde hon svarat och förklarat att så inte var fallet! men det framgick som sagt inte i hennes svar utan det kom som ett besked på deras fb sida istället.
     
    RNB, geobjork och Sweden2 gillar detta.
  2. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Du har helt rätt conny85, om man är tvungen att koppla sitt betalkort till WIFOG, eller någon annan för den saks skuld, så är det ett element som gör det hela totalt ointeressant. Det spelar då ingen roll hur bra tjänsten än är. Jag kan inte tro att någon är så dumma att dom gör det. Självklart skulle det varit upplyst om i svaret du fick från WIFOG.
    Jag är dock lite osäker på om WIFOG har upplyst om detta på deras fb sida, kan inte hitta det. Kan det vara info. en annan WIFOG användare har fått på majl från WIFOG och postad här på forumet?
     
    Nicole gillar detta.
  3. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Wifog tar besluten som de kommer. Man vet aldrig vad man får. De bestämmer sig allteftersom och ändrar sig hela tiden. Wifog är som politiker. Före valet inrättas vallöften och efter valet får man något helt annat.
     
    Clumber, Nicole och RNB gillar detta.
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag klippte korten igår enough is enough
     
    RNB gillar detta.
  5. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 427
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Det var jag som postade det, svar från WiFog via mail, se ovan ツ
     
    geobjork gillar detta.
  6. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Ja, jag antog det var ditt innlägg conny85 refererade till. Fortfarande inget om detta på fb från WIFOG.
    Spännande om WIFOG håller sitt löfte från igår om info. beträffande poängsystm som ska komma idag.
     
    Nicole gillar detta.
  7. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 427
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Haha mmmm... Tror dock inte de gör det, fast de har ju fram till midnatt på sig [emoji16] [emoji85]
     
  8. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    https://www.facebook.com/Wifog/posts/874115206012682:0
     
    geobjork gillar detta.
  9. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    RNB och jnsson gillar detta.
  10. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Ja, jag tyckte minuter och SMS var förhållandevis dyra med tanke på att röstsamtal och SMS efter vad jag förstår inte belastar nätet särskilt mycket.
     
    geobjork och jnsson gillar detta.
  11. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Jädrar, nu blir det reklamtittande! 600 filmer per månad! Nu tror jag faktisk at enda möjligheten för WIFOGs överlevnad är att dom kommer med en möjlighet att betala utan att koppla sitt kort till dom och at tillräckligt många användare tycker 39kr/månad är en bra deal trots allt. 34 reklamfilmer för 10 minuters taltid, inte är det väl många som orkar det?
     
  12. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Nu förstår jag varför Joors och Fogg bytte inriktning (gick i konkurs). Varför har de inte någon som räknar på det innan de lovar för mycket?
     
    RNB och Nicole gillar detta.
  13. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 315
    Mottagna gillanden:
    17 796
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Fogg finns faktiskt kvar. HP har inte lagt ner det än iallafall. Och mitt Fogg kort fungerar också som det alltid har gjort. 1GB/månad också
     
  14. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Bytt inriktning, bytt namn, bytt affärsmodell, kalla det vad du vill.
     
  15. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Skickade en begäran även idag om att stänga ned mitt andra wifog konto för jag ville verkligen se vad som sades denna gång. Formulerade mig lite annorlunda och förmedla att jag var missnöjd med att man numera måste ange ett kreditkort för att vara kund och att jag inte förstod hur hela poängsystemet fungerade och bad om en förklaring (trots att jag gör det, ville bara se vad dom svara) och skrev lite mer därtill som diskuterats flitigt här. Och precis som jag misstänkte så är det en mall dom kör ifrån då jag fick exakt samma svar från en "johan". Samma identiska mejl som jag fick från "Emma" igår. Alltså ingen förklaring eller hänvisande till deras poängsystem eller dylikt utan endast detta förskriva mejl dvs
    "Hej
    Jag bekräftar härmed din uppsägning av ditt Wifogkonto. Ditt SIM-kort och ditt konto kommer att avslutas den 31 november 2015.
    Fram tills dess kan du fortsätta att använda ditt SIM-kort och vår tjänst (om du vill), men det kommer inte att påverka din uppsägning och du kommer inte att debiteras.
    Skulle du ångra dig kan vi häva din uppsägning om du kontaktar oss innan den 20 november 2015.
    Vänliga hälsningar,
    Johan"

    Det visar ju bara att dom inte ens är beredda att vägleda sina kunder rätt och förklara i detalj hur allt är menat att funka eller ens referera till deras fb sida där man kan ta del av information som rör detta. Tänk om det bara rör sig om ett missförstånd från en kund som kanske kunnat behållas genom att kundservice engagera sig lite i sina kunder som mejlar in till dom. Bedrövligt!
     
    RNB gillar detta.
  16. Clumber

    Clumber Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    tre
    Telefon:
    Sony xperia L1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    tre
    Telefon:
    Sony xperia L1
    Vilka frågor dom ställer.
    I dag var det fråga om vilka sjukdomar som en läkare har konstaterat.

    Det var alla slags sjukdomar som man ska fylla i,tror dom att man svarar på det.
    Jag fyller i alla sjukdomar och att jag köper alla olika barnmat , blöjor mm fast jag inte har några barn i en av frågorna.

    Tror Wifog att man lämnar ut sitt liv på ett sådant sätt, då ligger deras IQ på en väldigt liten nivå.

    Hur gör ni alla andra.
     
    RNB gillar detta.
  17. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Kommer ni ihåg de goda gamla dagar? Obegränsat surfmängd, 120 minuter varje månad utan att göra ett skvatt, tre reklamsnuttar per nerladdning, inget koppla sitt betalkort. Det var tider det.

    Men, det var lika många klager och gnäll då som nu. Varje gång WIFOG gjorde en justering för att klara ekonomin var det som om världen var på väg mot sitt slut för några. Några designade metoder för att släppa undan reklam. Man kunde inte kolla en två timmars film utan att ladda. Inget 4G, inget MMS. 120 gratisminuter var alt för lite, det borde de där svindlarna på WIFOG förstå. Vi betalade ju med vår dyrbara tid med att kolla på reklam, mens de där skojarna ble rikare och rikare. Etc. etc. i det oändliga.

    Nu är det nog ingen mening med att klaga och gnälla längre.. Helt ointeressant att höra från varje enkelt användare som säger upp sitt abonnemang. Det spelar ingen roll längre vem och varför. Helt ointeressant att höra om vad som vill hända med WIFOG om dom inte... bla bla bla.

    Noll är noll = KÖRT ÄR KÖRT.
     
    Last edited: 24 sept 2015
  18. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 427
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    [emoji23] [emoji23] [​IMG]
     
  19. tontmobil

    tontmobil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    1 600
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Fin jämförelse xD
     
    Nicole gillar detta.
  20. mjn7512

    mjn7512 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Fello, Telia, Comviq
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telia, Comviq
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    Telefon 2:
    Samsung A53 och Samsung S9
    Telefon 3:
    OnePlus 5
    Har fått det här mailet från Wifog:

    Bästa Wifogare

    Med anledning av den överväldigande respons vi fått på förra veckans mail, där vi presenterade det ”nya” Wifog, vill vi gärna ta tillfället i akt att klargöra en del saker. Wifog är fortsatt användarnas operatör, och vår ursprungliga idé att erbjuda möjligheten till en lägre kostnad för telefoni och surf genom olika former av aktivitet och engagemang kvarstår. Det vi har lärt oss fram till dags datum är att det tyvärr var en utopi att finansiera mobilräkningen helt och hållet med hjälp av reklam, det var helt enkelt inte en ekonomisk hållbar modell och därför inte den bästa lösningen för er användare.

    Därför har det ”nya” Wifog ett något annat fokus, där kick backs från våra samarbetspartners är en viktigare del än tidigare, medan reklamfilm nu utgör en av flera källor till att utöka din poängpott. Vi kommer helt enkelt ha ett större fokus på att belöna dig för saker du redan gör, produkter och tjänster du redan köper. Genom att göra det genom oss från någon av alla våra partners (och de är många) samlar du utan ytterligare ansträngning ihop till din telefoni och surf.

    Nedan ska vi på ett överskådligt sätt försöka förklara hur det nya Wifog och systemet med Wifogpoäng kommer att fungera. Det var mycket att kommunicera på en gång till er användare inför den här förändringen och vår avsikt var aldrig att utelämna något, utan att på ett så tydligt sätt som möjligt kommunicera de viktigaste förändringarna för er som användare. Det kommer säkerligen dyka upp fler frågor som inte detta mail besvarar och ni är alltid välkomna att kontakta oss, vi lovar att besvara alla frågor så bra vi bara kan. Kom ihåg att du också kan besöka vår Facebooksida där vi löpande lägger upp nya frågor med svar.


    På följande sätt kommer du kunna finansiera ditt Wifog-abonnemang:

    [​IMG]
    1. 39 kr/månad är vår nya grundkostnad. Denna grundkostnad ger dig tillgång till nätet med 4G och MMS som nya funktioner. 39 kr ger dig dessutom 500 poäng till din pott. Vill du inte betala 39 kr, kan du istället betala med 200 poäng för att hålla ditt abonnemang aktivt. En aktiv Wifogare behöver alltså inte betala 39 kr månad efter månad, om man inte vill.

    2. Handla av våra partners och få poäng för det du ändå gör. Wifog är knutna till ett stort nätverk av företag, som alla ger en kick back på köp som görs länkade från Wifog-appen (eller Mina Sidor). Storleken på kick back, och därmed hur många poäng du bli belönad med, varierar mellan företag och branscher, men omvandlas till Wifogpoäng enligt en given formel. Exempelvis genererar ett köp för 100 kr vid 5% kick back 100 poäng. I normalfallet utbetalas 50% av poängen i samband med köpet, medan 50% tilldelas potten efter ångerrätt eller öppet köp löpt ut och våra partners utbetalat din kick back.


    3. Du kommer fortsatt att bli tillfrågad om att delta i enkäter. Hur mycket dessa enkäter belönas med i form av Wifogpoäng beror på faktorer som undersökningens längd och hur målgruppsinriktad den är. Du får alltid veta hur många poäng du belönas med innan du väljer att delta.


    4. Möjligheten att fylla på din pott genom att aktivt se på reklamfilm kommer även i fortsättningen finnas. I nuläget har du möjlighet att se upp till 600 filmer per månad som genererar 3 poäng per film. Detta är mindre än tidigare, men de poäng du belönas med faller även de in i din totala pott och har ingen tidsbegränsning för när du behöver använda dem.


    5. Wifog Plus kallas möjligheten att fylla på din pott likt ett kontantkort genom att helt enkelt köpa flera Wifogpoäng.


    Wifogpoäng
    I det nya poängsystemet finns bara en typ av poäng, vi kallar dem Wifogpoäng. Dina Wifogpoäng kan du spendera på samtal, surf eller SMS/MMS och de omvandlas enligt följande tabell:

    Surf: 100 poäng = 100 MB
    Samtal: 100 poäng = 10 min
    SMS: 100 poäng = 20 SMS
    MMS: 100 poäng = 6 MMS


    Hur du betalar
    Alla betalningar sker med kort via Mina Sidor eller Wifog-appen och i förskott. Du kommer även i fortsättningen slippa fakturor hem eller överraskande kostnader i efterhand. Det du förbrukar har du redan betalat för. Alltid.



    Wifog snabb-FAQ
    Det har som sagt kommit in en stor mängd frågor, varav vi hoppas att de flesta besvarats ovan. Här följer några av de vanligaste frågorna, fler frågor och svar finner du på vår Facebooksida där vi uppdaterar löpande.

    1. Är jag tvungen att koppla mitt betal-/kreditkort?
    Som befintlig användare är du inte tvungen att koppla ditt kort till Wifog, kan vi däremot inte dra månadskostnaden på 200 poäng från din pott riskerar ditt konto att bli inaktiverat. Därför rekommenderar vi att man kopplar sitt kort till sitt Wifogkonto för att undvika eventuella problem.

    Nya användare måste i samband med sin beställning av SIM-kort koppla sitt kort, då kostnaden på 39 kronor står för grundkostnaderna, själva SIM-kortet samt 500 poäng.

    2. Vad händer om jag inte betalar?
    Om du inte betalar månadskostnaden med antingen 39 kronor eller 200 Wifogpoäng kommer ditt SIM-kort att inaktiveras tills dess att du återaktiverar det genom att då betala 39 kronor.

    3. Kommer ni att skicka ut en faktura?
    Vi kommer aldrig att skicka ut en faktura, betalningen sker direkt via ditt kort och det du förbrukar under den månaden har du alltså redan betalat för. Vi kommer inte att göra några debiteringar i efterhand.

    /Gänget på Wifog