[Wifog] Diskussionstråden

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av 6150, 4 dec 2013.

Taggar:
  1. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag ser heller ingenstans att avsluta ett enskilt kort om man vill behålla sitt konto. Men det är ju bara att lägga undan det och inte använda det så avaktiveras kortet efter ett år ändå som jag förstår det.
     
    RickyRickSwe och Sale gillar detta.
  2. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Exakt om inte väljer någon abonnemang för det simkortet ellef loggar in på kontot inom 12 månader så avslutas det...

    Supporten bör kunna hjälpa till om man vill ta bort bara ett simkort ifall man har fler simkort på sitt konto och vill behålla kontot.
     
    RickyRickSwe och Asawi gillar detta.
  3. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Jag fick svar från Wille på Wifog support att Klara har slutat så Ni vet...
     
    svenix och Asawi gillar detta.
  4. boisare

    boisare Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2016
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    85
    En fråga ang deras nuvarande abb som är gratis. Dras det 200poäng varje månad för att få det påfyllt trots att det är gratis?
     
  5. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Man behöver inte lägga på 200 poäng per månad. Men vill man ha ytterligare minuter SMS och surf får man ganska mycket för de 200 poängen. Men nu är det ju bara mars och april kvar på Zero innan det försvinner.
     
    Sale gillar detta.
  6. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Ännu ett viktigt svar från Wille på Wifog support:

    Fråga: Small ab idag som man köper för pengar ger 50 min samtal, 50 sms och 1G surf varje månad och du kan bara spara oanvänd surf av den 1Gbtill nästa månad.

    Vad händer med Small fom 30 april, vad får man spara för 40kr i månaden, om man inte använder alla 50 minuter, alla 50 sms och inte 1Gb surf, får allt sparas till nästa månad och det plusas på en pott med min, sms och Gb man redan har sedan tidigare eller man kommer bara att spara oanvänd surf, från 1Gb till nästa månad och inte minuter och sms?

    Svar:
    "Ni sparar allt ni betalar för tills det används. Så egentligen är det två stora skillnader:

    1. Månadskostnad på 40kr per sim kort

    2. Ni behåller all data och oförbrukad samtalstid, på Zero försvann det varje månad"
    Så har jag tolkat det tidigare också men nu är det bekräftat också, vilket är glädjande för alla som har undrat...
     
    RickyRickSwe, Nicole och svenix gillar detta.
  7. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER


    Japp det har du säkert rätt i, men jag skulle vilja avaktivera de kort som inte skall användas, så fort dom är tomma. Jag kommer troligen att behålla ETT kort, och vill inte råka ladda på fel kort av misstag och/eller att Wifog börjar dra månadsavgift från de 2 korten som skall slängas. Helt enkelt så vill jag bara att ett enda kort skall synas under mitt konto hos Wifog.
    Finns det någon som frågat Wifog om hur man gör? Det känns onödigt om jag skickar in samma fråga.
     
    Nicole, Sale och Asawi gillar detta.
  8. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    856
    Mottagna gillanden:
    1 014
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Vi gjorde så att vi porterade de nummer som skulle "avlivas" från Wifog till Comviq Kontant. Vi fyllde aldrig på kontantkorten utan bara la undan dem. Vi kastar dem säkert senare.
     
    svenix, Moby, Sale och 3 andra gillar detta.
  9. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Fick detta svar från Wifog ang att döda ett kort:

    "Ni kan nedgradera till Zero så självdör det.
    Annars kan vi avsluta det här om ni vill."

    Så tydligen kan man göra detta genom supporten men det finns inget alternativ att själv utföra det via hemsidan.
     
    Nicole och Sale gillar detta.
  10. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Men om man nedraderar till Zero så tar det ett år innan det försvinner om inget abb väjs vad jag har förstått...
     
  11. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Japp så har jag oxå uppfattat det. Inte något för mig. Jag vill bli av med korten så fort det går, när allt är förbrukat på dom.
    Så för min del blir det att kontakta supporten, som jag fick till svar, eller att göra som @induktion@induktion skrev ovan.
     
    Sale och Nicole gillar detta.
  12. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 427
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Dessutom borde de vara tacksamma att de får loss nummer, tänker jag....

    Eller?
     
  13. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Nja antalet abonnemang krymper. Det ser kanske inte så bra ut.....
     
    Sale gillar detta.
  14. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 427
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Ah..
     
  15. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Jag har 4 simkort nu från min familj 3 stycken som blev mina, 2 har jag aktiva nu och den ena kommer inte att vara aktiv om ett år.

    Det finns lite risk att man laddar fel simkort men man får vara försiktig vid laddning, bäst vare om man kan sortera simkorten eller namnge de...

    Jag stänger intr av någon i onödan för man vet inte om det blir några förändringar och någon i familjen kanske behöver ett simkort, det kostar inget att ha de på kontot inaktiva i upp till ett år innan de tas bort automatiskt...
     
  16. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Sant, men o andra sidan kostar det bara 25 spänn att beställa ett nytt OM man nånsin skulle behöva det...
     
    Sale gillar detta.
  17. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    För dyrt och onödigt för mig .
     
  18. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Nja, jag väger det mot risken att råka ladda på fel kort eller att Wifog drar pengar där jag inte vill. Då tycker jag att 25 spänn är billigt för att slippa oro, OM jag verkligen skulle känna behov av ett ytterligare kort.
     
    Sale gillar detta.
  19. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Du är farlig, dina argument kan snart ändra mitt tankrsätt :-).

    Tyvärr får jag inte ta bort mina föräldrars simkort för de kan ångra sig och vilja ha tillbaka sina simkort med respektive mobilnimmer samt poäng de skänkte till mig när de slog ihopp sina konton med mitt ...
     
    Last edited: 9 mar 2023
    RickyRickSwe gillar detta.
  20. fkt67

    fkt67 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Nån som vet om det går att överlåta sitt zero abonnemang?
    Letade i tråden men hittade inget om det. Ledsen om jag missat det.
     
    Sale gillar detta.