[Wifog] Diskussionstråden

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av 6150, 4 december 2013.

Tags:
  1. geobjork

geobjork Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.263

MINA ENHETER

Jag har i dagsläget ett saldo på SIM kortet på lite drygt 3000 talminuter, nästan 30Gb data och 260 SMS. Det räcker till för resterande av mitt liv.
    I tillägg har jag 649812 poäng som jag kan tapetsera min gravsten med. För första gång på snart tio år med Wifog har jag nu idag haft tanken på att låta hela den "förmögenheten :money:" gå i dass :mad:!

Sale och RickyRickSwe gillar detta.
  2. RickyRickSwe

RickyRickSwe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

Jag har lite drygt det du har. Har haft Wifog sedan begynnelsen och just nu känner jag bara att Wifog kan stoppa upp det nånstans....

Sale gillar detta.
  3. geobjork

Mottagna gillanden:
    1.263

MINA ENHETER

Man har 100% förståelse att Wifog måste anpassa konceptet i takt med tiden, reklamen trytar, allt har blivit mycket dyrare, och världssituation är nog det sämsta vi som är födda efter WW2 har upplevt.
    40 kronor/månad är iofs en bagatell för att få behålla Wifog, och så ska det stupa på att betalsättet hör hemma där solen aldrig skiner...
    (Det var väl det du menade med "stoppa upp det nånstans...."?)

4. RickyRickSwe

RickyRickSwe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

Japp det var det jag menade och för min del stupar det med dessa betalsätt. Det får vara slut med Wifog. Punkt slut. Tänker inte offra mer tid o känslor på dom. Imorgon porterar jag till en annan operatör. Pallar inte mer skit från Wifog...
    Och gonatt till alla som sitter kvar här i sena timmen.

Last edited: 17 april 2023
    Sale och Nicole gillar detta.
  5. geobjork

Mottagna gillanden:
    1.263

MINA ENHETER

Jag ska nog prova Trustly, (mot min vilja), och se hur det funkar. Har svårt med att släppa taget i Wifog även jag egentligen inte har så stort behov av det i dagsläget. Har Comviq kontantkort, det räcker till mitt bruk.

Sale gillar detta.
  6. RaMu

RaMu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Wifog Halebop Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog Halebop Comviq
    varför skaffar ni inte de kostnadsfria kortet Sale skriver om ? kostar noll kronor , bara att ladda på lite pengar och lägga kortnr hos wifog.
    länk utan bonus Håll koll på pengarna | P.F.C. | Hem

Sale gillar detta.
  7. Sale

Sale Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Det undrar jag också, Wifog eller andra man använder det på kan inte göra ett skit, kan bara dra det man skickar in till PFC kontot inte en krona mer...

8. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.226

MINA ENHETER

Jag skummade igenom första sidan lite snabbt. Kommentarerna påminner rätt starkt om Paypal (som också äger B). Nästan alla verkar handla om butiker/säljare som inte får ut sina pengar av olika orsaker.

chhans och Sale gillar detta.
  9. chhans

chhans Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    447
    Och som jag varit inne på tidigare i tråden, så tycker jag att man kan ta det låga betyget på Trustpilot med en rejäl nypa salt. Känns ju som om att det i princip enbart är de med dåliga erfarenheter som recenserat. Jag har som sagt själv betalat till Wifog via dem i över två år utan några som helst konstigheter. Hade själv alla dagar i veckan valt kortbetalningen före Trustly. Man kan ju också (om man känner sig extra misstänksam) skaffa något gratiskort (Revolut, PFC, Northmill, Lunar, etc.) som man enbart fyller på med summan som kommer dras (som andra också redan tipsat om).

Sale, Buzz och RaMu gillar detta.
  10. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.226

MINA ENHETER

Brukar du läsa avtal noga? Om jag förstår rätt så kan Trustly plocka en hel del information från banken som du godkänner. Notera "kan", jag vet inte hur mycket de faktiskt gör.

Sale gillar detta.
  11. geobjork

Mottagna gillanden:
    1.263

MINA ENHETER

Inte sådär jättenoga, därför har jag en tendens att avstå från avtal med hur många sidor som hälst med pytteliten skrift.

I det här fallet har jag dock försökt hitta så bra som möjligt av de två skitiga alternativen, men det är inte så enkelt om man ska titta på allt!

Väljer man alternativ Kreditkort, så är det att skaffa sig t ex ett P.F.C kort ett bra sätt. När jag läser lite på det ser jag att man fyller på med Swish, (som enda alternativ?). Jag har inte Swish, och har inga planer om att skaffa det i dagsläet. Jag får också intryck av att hanteringen är baserad på mobiltelefon. Jag gör inga bankärenden på mobilen!
    Pottkanten...?

Väljer man Trustly, så är man direkt tvungen fylla i alla uppgifter, och logga in på sitt konto i Internetbanken via Trustly sin QR-kod innan man vet något alls om vad som gäller. Känner mig rätt så osäker på den proceduren.
    Pottkanten...?
    Nu har jag iofs sett flera inlägg båda på Swedroid och Wifog forum från användare av Trustly, att det funkar bra, så...?!

Hur fan ska man göra??

Buzz och Sale gillar detta.
  12. chhans

chhans Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    447
    Det är sant att enda sättet att sätta in pengar på PFC är genom Swish, samt att du endast kan hantera kortet genom en app i telefonen.
    Ett alternativ skulle då kunna vara att istället kika på Northmill. Där får du ett vanligt kontonummer som du kan göra vanlig bank-överföring till (förutom att swisha). Dessutom kan du logga in och hantera ditt konto via vanlig webbläsare, och att använda en app är alltså inte ett måste. En annan fördel är att du även får ett virtuellt kort som är lättare att "skrota" och skapa ett nytt av om behovet skulle uppstå.

Sale, Kristy och geobjork gillar detta.
  13. geobjork

Mottagna gillanden:
    1.263

MINA ENHETER

Det här såg ju rätt så interessant ut! Tackar för tipset!:) Använder du det, eller vet du någon?
    När jag försöker att gå in på deras sida för att beställa kort, så får jag bara upp "BankID error, kontakta oss". Ska försöka snare.

14. RaMu

RaMu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Wifog Halebop Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog Halebop Comviq
    jag har Northmil personkonto med visa och sparkonto.

Sale och geobjork gillar detta.
  15. geobjork

Mottagna gillanden:
    1.263

MINA ENHETER

Fungerar det hyfsad? Jag har precis etablerat konto och tänkte sätta in 5000:- för att få igång det. Inte att jag har behov av det till annat än Kr.40:- per månad, men man kan ju använda det när man t ex beställer snus på nätet...:money:

Sale gillar detta.
  16. RaMu

RaMu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Wifog Halebop Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog Halebop Comviq
    jadå funkar bra , har inte hunnit använda det kortet så mkt ännu.

17. chhans

chhans Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    447
    Jo, jag har kortet själv även om det var ganska nyss som jag skaffade det, så jag har har inte hunnit testa det så mycket än, men det har fungerat bra till det lilla jag hittills nyttjat det. Hade lite strul precis när jag skulle beställa kortet dock, vilket efter många vändor med supporten visade sig bero på att mitt mobila BankID som jag använde vid ansökan var "för nytt" (hade väl skapat det ca 2 veckor innan).

18. RaMu

RaMu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Wifog Halebop Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog Halebop Comviq
    jag har både personkonto och sparkonto , har aldrig mycket pengar på personkonto utifall det skulle hända ngt , det är lätt att flytta pengar mellan konton , sparkonto med rörlig ränta där uttagen är fria .

Sale, Kristy och geobjork gillar detta.
  19. geobjork

Mottagna gillanden:
    1.263

MINA ENHETER

Jag har just nu en känsla av att jag inte blir att använda det så mycket. Kommer inte ha det på fickan när jag åker ut och handar. Det blir till att betala Wifog, och kanske när fyller på lite på Comvic, och när man beställer något på nätet. Men vem vet i framtiden...?
    Det blir nog inga 50 000:- insättningar i månaden eller några stora börsspekulationer.

Sale gillar detta.
  20. Sale

Sale Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Från Wifog appen idag:

"
    Prislista från 1:a maj 2023
    Från och med den 1:a maj 2023 gäller en ny prislista. För redan existerande abonnemang betyder detta att det kommer att debiteras 10kr mer än tidigare från och med maj månads betalning.

Wifog Zero kommer även att tas bort ur det aktiva sortimentet av abonnemang och man kommer att behöva ha en aktiv betalplan för att kunna fortsätta använda sitt abonnemang utan avbrott efter den 1:a maj 2023.

Leveransavgiften för nya abonnemang och priset för ersättningskort kommer vara oförändrade.

Abonnemang
    Wifog Small - 40 KR/MÅNAD
    Wifog Medium - 70 KR/MÅNAD
    Wifog Large - 100 KR/MÅNAD
    Wifog XL - 160 KR/MÅNAD
    Wifog XXL - 230 KR/MÅNAD

Påfyllningar
    10 GB - 169 KR / 7000 poäng
    5 GB - 99 KR / 4500 poäng
    1 GB - 49 KR / 2000 poäng
    200 min - 49 KR / 2000 poäng
    400 sms - 49 KR / 2000 poäng
    100 min & 100 sms - 49 KR / 2000 poäng

Övriga priser
    Leveransavgift för nya abonnemang - 30 KR
    Ersättningskort - 60 KR"

Bra att de har lagt in all info om vad alla ab samt påfyllning kommer att kosta...