[Wifog] Diskussionstråden

Discussion in 'Allmänna diskussioner' started by 6150, Dec 4, 2013.

Tags:
  1. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Joined:
    Nov 15, 2019
    Messages:
    726
    Likes Received:
    350
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Jag vet att det har kostar 20-30kr för länge sedan, tar de nu 50kr så tar de bort inaktiva nummer bara för att folk som behöver aktivera sina nummer igen skall betala för nytt simkort samt porto...

    De har lovat tidigare att man kommer att behålla sina simkort, mobilnr på sitt konto, skulle man inte logga in på minst 1 år så kommer kontot och numren att försvinna men Vi som har ett abb aktiv och några nummer inaktiva skulle de inte tagit bort numren utan information i mitt fall det ena av numren som försvann användes sist i mars månad 2024 men ändå har de tagit bort numret utan att informera om det...
     
    Nicole likes this.
  2. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Joined:
    Mar 22, 2014
    Messages:
    3 341
    Likes Received:
    1 553
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro, Sony Xperia XZ1C
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Jag fick svaret av Niklas på WiFog att ledningen bestämt detta, de verkar inte vika sig i detta...
     
    Sale likes this.
  3. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Joined:
    Nov 15, 2019
    Messages:
    726
    Likes Received:
    350
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    OK men varför skickade de inte mail för några veckor sedan när det skedde, varför informerade de inte sina kunder via mail om ändrade villkor innan de genomförde det, det kostar de 0kr per mail att skicka mail till alla sina kunder, det kunde ha varit kunde som hade velat aktiverat sitt simkort istället för att numret skall tas bort eller kunder som hade velat flytta sitt nummer till en annan mobil operatör...
     
    Kristy likes this.
  4. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Joined:
    Mar 22, 2014
    Messages:
    3 341
    Likes Received:
    1 553
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro, Sony Xperia XZ1C
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Jag har ifrågasatt varför de inte har skickat information, upprepade gånger, men han duckar den frågan.
     
    Sale likes this.
  5. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Joined:
    Nov 15, 2019
    Messages:
    726
    Likes Received:
    350
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Info Vi fick tidigare med den nya ägaren var att det kommer att komma nyheter under hösten, man skulle kunna byta sina poäng mot olika saker men inget av det har kommunicerats än och istället så tar de bort folks inaktiva nummer i hemlighet, under all kritik...

    Man kan undra vad nästa steg är, nolla saldot på våra Wifog konton, ta bort våra poäng, minuter, sms och surf också i hemlighet, man blir rädd för den här utvecklingen.
     
    Nicole likes this.
  6. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Joined:
    Mar 22, 2014
    Messages:
    3 341
    Likes Received:
    1 553
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro, Sony Xperia XZ1C
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Har du skrivit med WiFog? Man vet ju inte om det påverkar ju fler som skriver?
     
    Sale likes this.
  7. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Joined:
    Nov 15, 2019
    Messages:
    726
    Likes Received:
    350
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Självklart har jag undrat vad som har hänt, fick samma svar som du, ville inte kännas vid att jag har ett aktivt abb nummer och har nästan varje vecka loggat in och samlat poäng genom reklam, det spelade inte någon roll för att det skall ändå ge de rätt att ta bort 2 av mina inaktiva nummer...

    Man har klagat i månader på samtal som avbryts, att folk ringer en eller man ringer själv upp och man hör inte varandra, först efter försök 2 eller 3 går det att prata med de man ringer upp eller blir uppringd av, supporten påstod att de har aldrig hört talas om det fast man läste om samma problem i olika forum, sen skulle de skicka ärendet till teknisk support, man har aldrig fått svar om det är åtgärdat, vad det har berott på eller om det kommer att åtgärdas...
     
    Nicole likes this.
  8. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Joined:
    Mar 22, 2014
    Messages:
    3 341
    Likes Received:
    1 553
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro, Sony Xperia XZ1C
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    :(
     
  9. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Joined:
    Nov 15, 2019
    Messages:
    726
    Likes Received:
    350
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Jag har inte sett något av detta vad de har lovat, bara att de har tagit bort kunds inaktiva nummer utan att informera kunden om det, vilket skämt och jag som såg fram emot det de lovade under hösten...
     
  10. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Joined:
    Jan 25, 2013
    Messages:
    1 813
    Likes Received:
    1 263

    MINA ENHETER

    Vad jag kommer ihåg så stod det i användarvillkoren att SIM-kort som var oanvänd i ett år ville bli ogiltiga...
    Vad jag vet så är det fler operatörer som har samma, typ Comviq, Telia etc.
    Hadde för några år sedan ett Teliakort som också gick samma vägen. Det bara dog utan något meddelande.
     
    Sale likes this.
  11. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Joined:
    Nov 15, 2019
    Messages:
    726
    Likes Received:
    350
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Jag har tolkat att konton som inte är aktiva i mer än ett år kommer att tas bort inkl alla nummer men jag har ett nummer som har använts sist i mars 2024, flera har drabbats av liknande efter bara några månader.

    Simkorten, om man hade fler skulle vara kvar på konton med minst ett aktivt abb simkort och aktiveras vid behov även efter ett år.

    Annars så vet jag att de flesta mobiloperatörer har 12mån, laddar man inte numret inom 12 månader så stängs det av...
     
    geobjork likes this.
  12. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Joined:
    Jan 25, 2013
    Messages:
    1 813
    Likes Received:
    1 263

    MINA ENHETER

    @Sale@Sale.
    Jag har ett konto med tre abonnemang, ett aktivt, 40 kronor/mån, och två inaktiva, minst 2 år. På de inaktiva stod det att man var tvungen att reaktivera dom, något jag inte gjorde. Nu är de borta.
    I mitt fall, ingen stor förlust.
     
    Sale likes this.
  13. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Joined:
    Nov 15, 2019
    Messages:
    726
    Likes Received:
    350
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Exakt samma här men mitt ena som försvann var aktiv senast i mars månad. Det är inget stor förlust här heller om man skall kalla det så men man kanske ville ha numren kvar till senare att aktivera igen efter behov eller flytta nummer till annan operatör, man var inte alls medveten att de kommer att ta bort numren utan förvarning, jag tror att jag har tom ett mail där jag frågar exakt vad är det som gäller och numren skulle vara kvar med sina saldon inaktiva tills de aktiveras igen, endast om man inte loggade in på sitt konto på minst ett år eller hade inget aktiv abb då skulle hela kontot med alla nummer tas bort efter 12 månader, så har jag fått klart för mig men nu tar de bort nummer med knappt 8 månaders inaktivitet.
     
  14. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Joined:
    Jan 25, 2013
    Messages:
    1 813
    Likes Received:
    1 263

    MINA ENHETER

    @Sale@Sale. Betyder "aktiv senast i mars månad" att du betalade 40 kronor för abonnemanget i mars månad?
     
  15. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Joined:
    Nov 15, 2019
    Messages:
    726
    Likes Received:
    350
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Senaste dragningen för det numret var i februari tror jag och numret användes till sista mars har jag för mig...
     
  16. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Joined:
    Jan 25, 2013
    Messages:
    1 813
    Likes Received:
    1 263

    MINA ENHETER

    Jag var förvånad över att två av mina SIM-kort fortfarande existerade på mitt konto hos Wifog, då jag inte hadde använt dom på minst ett år med abonnemanget Zero hos Transiro.
    Hadde planer om att reaktivera ett av dom för att ha två aktiva, men det blev aldrig av.
    Nu efter 1 1/2 år som inaktiva i tillägg är de borta. Hadde lite tal/surf på båda korten, men det skiter jag i.
    Jag vet inte när de försvann, men för mig är det helt OK, så länge mitt 40 kronors "Wifog Small" abonnemang fungerar.
    Har poäng tillräckligt på mitt konto för tal/surf för resten av mitt liv.
    För mig har Wifog varit fenomenalt sedan 2013. Inte kostat mig en krona i tal/surf, och fortfarane har jag mina oanvända poäng kvar.
    40 kronor/månad, inga problem! :)<3
     
    Sale likes this.
  17. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Joined:
    Nov 15, 2019
    Messages:
    726
    Likes Received:
    350
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Självklart det passar mig också med 40kr/månad, poäng är det inte många kvar men det räcker att köpa några gånger surf som varar länge.

    Jag kan vara utan dessa nummer, får beställa nytt nummer och betala för leverans hem om jag skulle behöva aktivera ett nummer till men att de inte informerar om det, kan vara nummer man vill behålla.
     
  18. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Joined:
    Jul 6, 2012
    Messages:
    4 601
    Likes Received:
    4 910
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Källa? Jag tror dig, men vill gärna ha länk att skicka till en bekant.
     
    RaMu likes this.
  19. Nightwing

    Nightwing Teen Droid Medlem

    Joined:
    Dec 12, 2021
    Messages:
    308
    Likes Received:
    224
    Telefon:
    Fairphone 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Fairphone 4
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Varför ringde du dessa?
     
  20. RaMu

    RaMu Kid Droid Medlem

    Joined:
    Nov 18, 2017
    Messages:
    43
    Likes Received:
    55
    Operatör:
    Wifog Halebop Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog Halebop Comviq
    Det kommer nya bud hela tiden , det senaste är att Wifog upphör den sista november , vill man fortsätta med sitt abonnemang från 1 december erbjuder
    SSTNET samma villkor och avtal som Wifog har nu , mera info kommer via SMS till kunderna under sommaren och hösten , alla blir uppringda av SSTNET
     
    Sale likes this.