[Wifog] Diskussionstråden

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av 6150, 4 dec 2013.

Taggar:
  1. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 219

MINA ENHETER

Tycker det är ganska tydligt på SST NET förvärvar Wifog - SST NET
    "SST NET har förvärvat Wifog – och vi har goda nyheter till dig!
    Vi på SST NET välkomnar alla Wifog-kunder till en ännu bättre mobilupplevelse!"

2. RaMu

RaMu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Wifog Halebop Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog Halebop Comviq
    Hur ska jag som Wifog kund göra för att inte stå utan möjligheten att kunna ringa efter den 1 december 2025?

Beställa ett simkort från SST NET som skickas ut kostnadsfritt genom att:

Maila till: [email protected]

Ringa: 0774-100590

Chat: www.sstnet.se

Uppgradera Wifo avtal med upp till 50% rabatt läs mer på www.sstnet.se/wifog

Att notera! Samtliga Wifog kunder kommer bli uppringda och erhålla löpande sms från kundtjänst. Där det förklaras mer ingående om vad som behövs göras under sommar/höst.

Kristy gillar detta.
  3. Buzz

Mottagna gillanden:
    2 219

MINA ENHETER

Var kommer det ifrån?

4. RaMu

RaMu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Wifog Halebop Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog Halebop Comviq
    Det är en del av ett mailutskick från SSTNET !

Sale gillar detta.
  5. RaMu

RaMu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Wifog Halebop Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog Halebop Comviq
  6. Buzz

Mottagna gillanden:
    2 219

MINA ENHETER

7. RaMu

RaMu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Wifog Halebop Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog Halebop Comviq
    Det abonnemanget finns kvar , beställs via kundservice ( 40kr )

Sale gillar detta.
  8. RaMu

RaMu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Wifog Halebop Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog Halebop Comviq
    Lovar runt men håller tunt : läst på Trustpilot :
    Att notera, vid simkortsbyte erhålls extra funktioner såsom möjlighet till utlands och betalsamtal, personlig kundtjänst, Wifog Premiumshop, erbjudande om ny telefon med Wifog rabatt och mycket mer som inte Wifog kunder tidigare haft tillgång till. (Begränsning finns dock i spara surf funktionen men hör av dig så ser vi över ditt månadsbehov och ser att du bli nöjd).

Last edited: 14 maj 2025
    Sale gillar detta.
  9. per740

per740 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Som wifog kund försöker jag förstå vilka villkor som kommer att gälla om man väljer att beställa ett sstnet simkort för deras "wifog 40", har sökt överallt på deras sidor inklusive sstnet.se/wifog utan att hitta någon vettigt. Redan här börjar varningsklockan ringa. Det enda som finns är en kryptisk formulering:

"Uppdaterade villkor gäller för samtliga SST NET Wifog abonnemang efter nytt simkort aktiverats
    Sparad Wifog surf från föregående månad kommer erhållas tills flytt är genomförd utan förändring.
    Vid frågor eller ytterligare information, vänligen kontakta kundservice: 0774-100590"

Företag som inte kan prestera tydlig och lättillgänglig information och avtalsvillkor gör det förstås av en anledning. Läser man sedan vidare om sstnet på Trustpilot (visa recensioner på alla språk) klarnar bilden. Av företagets svar kan man förstå att sparad wifog surf försvinner vid simkortsbyte, och att ny surf bara är giltig en månad. Det förefaller också som att man binder sig till 24 månaders avtal, om man inte väljer bort denna "prisgaranti" (hur framgår inte).
    Vad värre är, är att många på Trustpilot vittnar om hur sstnet använder telemarketing företag som lurar in äldre människor i dyra abonnemang med 24 mån bindningstid. På klassiskt maner varvas negativa omdömen med översvallande positiva omdömen, skrivet av användare med ett enstaka omdöme, som gärna namnger specifika kundtjänstmedarbetare.
    Någonstans här inser man att sstnet är ett företag man för allt i världen inte vill ha något att göra med. Bara att försöka göra av med surfen innan nedstängningen 1 dec 2025 och hitta något nytt billigt abonnemang (tar gärna tips!). Och skulle det vara så att jag missat något, att sstnet är ett superhyvens bolag, berätta gärna ni som bytt simkort hur det gick!

Last edited: 14 jun 2025 kl 23:27
    RaMu, stengaard, induktion och 3 andra gillar detta.