[Wifog] Diskussionstråden

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av 6150, 4 dec 2013.

Taggar:
  1. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 964
    Mottagna gillanden:
    2 239

    MINA ENHETER

    Tycker det är ganska tydligt på SST NET förvärvar Wifog - SST NET
    "SST NET har förvärvat Wifog – och vi har goda nyheter till dig!
    Vi på SST NET välkomnar alla Wifog-kunder till en ännu bättre mobilupplevelse!"
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 964
    Mottagna gillanden:
    2 239

    MINA ENHETER

    Var kommer det ifrån?
     
  3. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 964
    Mottagna gillanden:
    2 239

    MINA ENHETER

  4. per740

    per740 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Som wifog kund försöker jag förstå vilka villkor som kommer att gälla om man väljer att beställa ett sstnet simkort för deras "wifog 40", har sökt överallt på deras sidor inklusive sstnet.se/wifog utan att hitta någon vettigt. Redan här börjar varningsklockan ringa. Det enda som finns är en kryptisk formulering:

    "Uppdaterade villkor gäller för samtliga SST NET Wifog abonnemang efter nytt simkort aktiverats
    Sparad Wifog surf från föregående månad kommer erhållas tills flytt är genomförd utan förändring.
    Vid frågor eller ytterligare information, vänligen kontakta kundservice: 0774-100590"

    Företag som inte kan prestera tydlig och lättillgänglig information och avtalsvillkor gör det förstås av en anledning. Läser man sedan vidare om sstnet på Trustpilot (visa recensioner på alla språk) klarnar bilden. Av företagets svar kan man förstå att sparad wifog surf försvinner vid simkortsbyte, och att ny surf bara är giltig en månad. Det förefaller också som att man binder sig till 24 månaders avtal, om man inte väljer bort denna "prisgaranti" (hur framgår inte).
    Vad värre är, är att många på Trustpilot vittnar om hur sstnet använder telemarketing företag som lurar in äldre människor i dyra abonnemang med 24 mån bindningstid. På klassiskt maner varvas negativa omdömen med översvallande positiva omdömen, skrivet av användare med ett enstaka omdöme, som gärna namnger specifika kundtjänstmedarbetare.
    Någonstans här inser man att sstnet är ett företag man för allt i världen inte vill ha något att göra med. Bara att försöka göra av med surfen innan nedstängningen 1 dec 2025 och hitta något nytt billigt abonnemang (tar gärna tips!). Och skulle det vara så att jag missat något, att sstnet är ett superhyvens bolag, berätta gärna ni som bytt simkort hur det gick!
     
    Last edited: 14 jun 2025
    RaMu, stengaard, induktion och 3 andra gillar detta.
  5. per740

    per740 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nu har det tillkommit LITE information på ovanstående websida. Jag mailade då sstnet och bad mycket tydligt om de fullständiga villkor man är bunden av som sstnet kund vilket de valde att inte skicka. Det framgick av deras svar att samtals förbrukning överstigande 100 minuter/månad automatiskt debiteras, men inte till vilket pris (vare sig i mailsvar eller på ovan sida). På websidan upplyser man om att man kan köpa till en pott samtal+data för 49kr, men det är förstås på den automatiska debiteringen av icke specificerad minutkostnad man vill tjäna pengar.
    Känner man att man mot förmodan behöver ännu mer indikationer på vad sstnet är för företag finns det många skrämmande exempel på Reco samt i denna tråd:
    Någon som vet något om SST net?
     
    Sale, induktion och Nicole gillar detta.
  6. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    729
    Mottagna gillanden:
    353
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Ajajaj vad tråkigt, varför skall man dölja info som skall vara tillgänglig för alla kunder om man inte vill luras, frågan är om man skall stanna kvar efter att Wifog läggs ner, man vill inte drabbas av onödiga avgifter.

    Man kan inte se sitt saldo som idag hos Wifog, hur skall man då veta när det är dags att köpa extra minuter, sms eller surf så att man skall inte behöva betala extra pengar varje månad utöver abb kostnaden?
     
  7. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    1 073
    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Jag ser ingen som helst anledning att vara kund hos ett sådant företag. Det finns många bättre, men jag har inte hittat något sämre.
    Vi lämnade Wifog direkt efter SST köpte upp dem.
     
    Kristy, stengaard, Sale och 1 annan gillar detta.
  8. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 372
    Mottagna gillanden:
    1 566
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro, Sony Xperia XZ1C
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Jag ska göra slut på så mycket minuter och data, avslutar någon gång i oktober tänker jag, så de inte hinner dra en sista gång.

    Sedan blir det Hallon för mig, kommer portera numret dit :)
     
    stengaard, Sale och induktion gillar detta.
  9. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    729
    Mottagna gillanden:
    353
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Vi funderar på samma, att lämna de...
     
    Nicole gillar detta.
  10. RaMu

    RaMu Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2017
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    60
    Operatör:
    Wifog Halebop Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog Halebop Comviq
    Från Trustpilot :Jag tecknade ett abonnemang efter att Wifog hade köpts upp. Det skulle kosta 40kr/månad. I själva verket har det nu kostat 75kr/månad. Om jag vill ha en specificerad faktura så ska jag beställa en sådan via ett nummer som kostar 99kr att ringa. Ja, jag skrattar åt detta pajasföretag men det är tröttsamt att ha blivit lurad, ska försöka säga upp det här avtalet
     
    stengaard, Sale, induktion och 1 annan gillar detta.
  11. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 964
    Mottagna gillanden:
    2 239

    MINA ENHETER

    Nu fick jag "hot" om abonnemanget bara fungerar så länge det finns 3G-täckning och därmed kommer sluta fungera vid en okänt tidpunkt.
     
    Sale gillar detta.
  12. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    31 164
    Mottagna gillanden:
    20 419
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Hur ser det meddelandet ut? Om du vill visa. Dölj personuppgifter och telefonnummer.
     
  13. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 964
    Mottagna gillanden:
    2 239

    MINA ENHETER

    sstnetwifog.png
     
    Sale gillar detta.
  14. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    31 164
    Mottagna gillanden:
    20 419
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    hmm. Märkligt att skriva så när WiFog har VoLTE, för visst har ni VoLTE? Har för mig det iallafall?
     
  15. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 964
    Mottagna gillanden:
    2 239

    MINA ENHETER

    Inget VoLTE enligt VoLTE/VoWiFi hos svenska operatörer
    Men jag vet inte, har enbart använt det för långsam data. Får leta upp något annat. Kanske räcker det med Halebop eller Telenor M2M/IoT om det går att köpa som privatperson.
     
  16. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    31 164
    Mottagna gillanden:
    20 419
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Första inlägget i den tråden är dock inte uppdaterad på 3 år, om det är det som du kollade, men en snabb Googling så fick jag faktiskt inte upp något om VoLTE. Någon som har WiFog och som gör samtal som kan säga något om VoLTE? Trodde faktiskt att VoLTE fanns hos WiFog, men om inte det finns så stämmer delvis det dom skriver. För WiFog har ju 4G täckning numera och då bör ju data fungera även när 3G är stängd, bara att man inte kan använda SIM-kortet för samtal.
     
  17. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    15 517
    Mottagna gillanden:
    8 403
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Väldigt märkligt. Har du 4G-täckning med telefonen? Om du ringer, behåller du 4G-täckning då?
     
  18. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    729
    Mottagna gillanden:
    353
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
  19. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 964
    Mottagna gillanden:
    2 239

    MINA ENHETER

    Det stämmer. Nu har jag kommit åt att kolla. Routern säger att den har Nätverkstyp 4G/LTE och anslutning på band LTE B1. Så att den skulle gå på 3G verkar väl inte stämma.

    Men VoLTE hittar jag ingen status på, kanske naturligt med en router.
     
  20. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    31 164
    Mottagna gillanden:
    20 419
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ja, nä då använder du 4G. Då bör det fungera även efter 3G är nedstängt för datatrafik iallafall. Om de inte gjort något väldigt märkligt.
    På en router kommer du inte hitta något om VoLTE. Det kan nog någon annan som använder WiFog för samtal svara på