[Wifog] Ställ frågor

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Cupcakes, 1 dec 2013.

  1. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Testade just med familjens fyra konton och alla funkade som förväntat.
     
  2. dagr

    dagr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9
    Verkar som om de har problem med aktivering av nya SIM-kort:

    Hej!
    Just nu har vi ett tekniskt problem med aktiveringen av simkort, vi beklagar detta och gör vårt bästa för att lösa detta omgående. Tack för ert tålamod!

    Hälsningar,
    Wifog

    (Från deras FB-sida.)
     
  3. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Är det bara jag som har haft problem med att ladda reklam de senaste två dagarna?
     
  4. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Jag kan inte ens logga in i WiFog appen, men jag kan logga in på hemsidan.
     
  5. Bad News

    Bad News Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus One

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus One
    Jag har oxå haft problem med det, jag startar om mobilen och sen funkar det att ladda.
     
  6. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Funkade förut. Inte nu längre. Har till och med rensat data för appen.
     
  7. inact_0025

    inact_0025 Guest

    För oss i familjen har det fungerat som vanligt, i alla fall på webben. Vi använder aldrig appen.
     
  8. Hegga

    Hegga Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2015
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 5G
    Wifog gör väl ingen kreditupplysning om man beställer ett Sim-kort för surf?

    Edit: Eller förresten, det kanske inte fungerar med ett kort för surf i OnePlus Two?
     
    Last edited: 16 sept 2015
  9. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Hur har du lyckats med det?
    Jo då, det ska fungera som vilket annat sim kort som helst i en OPT. Ställ bara in så att samtal och sms ska skickas från ditt andra sim
     
  10. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Så även om man betalar månadskostnaden måste man se reklam? Vi ska alltså betala för att få se reklam?

    Om 200 poäng är likvärdigt 200MB och 39kr gör inte det Wifog till den dyraste operatören på marknaden?

    Vem är det som pumpar in pengae i Wifog? Känner de till dem här planerna? Låter helt dödfött i mina öron. Bättre att ta ett fastpris abb från en stor operatör, hallon liten eller whatever.
     
    RNB gillar detta.
  11. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Som jag fattar det så är 39kr likvärdigt med 500 poäng. Så här skriver WIFOG i mailen:

    "I samband med nylanseringen inför vi en må- nadskostnad på 39 kr, som ger dig 500 Wifogpoäng att fritt spendera på samtal, surf eller SMS/MMS"


    På fb skriver dom följande beträffande reklam/månadskostnad:

    " 3. Kommer det att gå att använda Wifog gratis?
    Så länge man som befintlig användare har minst 500 poäng så kommer man att kunna fortsätta använda tjänsten kostnadsfritt då vi kommer att dra poäng istället för pengar i månadsavgift (200 poäng/månad). Alla nya användare efter den 1 oktober betalar 39:- den första månaden och kan därefter välja att betala med pengar eller poäng.

    4. Vad innebär Wifogpoängen?
    Wifogpoäng är den valuta som du som användare kommer att ha. Du blir belönad med Wifogpoäng när du t.ex. tittar på reklam, genomför enkäter eller tar del av erbjudanden. Du väljer själv hur du vill spendera dina Wifogpoäng, telefoni, data SMS/MMS. En viktig punkt med Wifogpoängen är att dina poäng aldrig brinner inne, de sparas från månad till månad och "försvinner" alltså inte som hos andra operatörer.
    Du har även möjlighet för att betala din månadskostnad med Wifogpoäng. Du betalar då med 200 Wifogpoäng istället för 39 kronor."


    För mig ser det ut till att det enbart är nya användare som är tvungen att betala 39kr åtminstone en gång, sen kan man "leva" på poäng man samlar på sig under månadens gång.

    Det ska bli interessant att se hur WIFOGs poängsystem blir utformat och vilka max/min gränser för de olika elementen de kommer med.
     
  12. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Hur skulle man göra för att avsluta ? Maila personnummer till kundtjänst?
     
  13. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Tror att du bara kan skicka ett mail till dom o säga att du vill säga upp det. Det var så en annan här i tråden har gjort
     
  14. maccis

    maccis Ultra Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    1 354
    Mottagna gillanden:
    730
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Jag tolkar det också så att gör man ingenting så inaktiveras kontot.
     
  15. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Det ska också gå bra
     
  16. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 276
    Mottagna gillanden:
    7 001
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Så tänker jag göra!
    Jag har inget minne av att jag gett Wifog något personnummer i första läget så jag ser ingen anledning att ge dem nåt personnummer nu...
     
    RNB gillar detta.
  17. beginner

    beginner Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det ska inte gå att fylla på genom att titta på reklam i datorn utan bara via mobil eller surfplatta?
     
  18. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Om du loggar inn på mina sidor för ditt SIMkort, så kan du fylla på. Det är bästa sättet att göra det på, du blir inte belastad för data som går åt för att kolla reklamen om du laddar via WiFi.
     
  19. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Stämmer inte. Det finns flera olika sätt att titta på reklamen i sin PC. Antingen som geobjork beskriver ovan eller med en direktlänk:

    mobile-ads.wifog.com/app?msisdn=467xxxxxxxx där xxx är dina egna siffror.

    Om man använder wifogs mobilnät och tittar på reklam, så går man dock back. Det dras mer poäng än man tjänar in.
     
  20. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Om jag nu vill flytta mitt WiFog nummer till 3/Hallon, vet någon hur jag gör? Måste jag ge WiFog mitt personnummer eller något? Eller kan jag bara gå in på Hallons hemsida och be dom flytta mitt nummer nu när jag har sagt upp abonnemanget hos WiFog? Måste jag vänta något?