Förvrigt är det uppenbart att Dirk Diggler inte har en susning om mobil Office-hantering om han på fullaste allvar tror att det är en "smaksak" att SoftMaker Office är det överlägset bästa programmet för detta.
Kolla upp det är mitt tips och återkom sedan.
Dirk Diggler kan också gärna förklara på vilket sätt Windows Phone 7 INTE är inriktat mot telefon/mediaspelare/Xbox?
Om det nu INTE är inriktat mot detta vill jag gärna veta vad det är riktat mot. Vilka andra områden betjänas bäst av WP 7?
16 GB lagringsutrymme i Lumian? Fullständigt uselt, jag har 64 GB i både Noten och iPaden. I båda enheterna har jag ett antal dokument, ett stort antal filmer, ett rejält musikbibliotek m.m. I Noten har jag dessutom kartor och de tar upp några GB.
Jag hade inte klarat mig på 16 GB.
Det är också uppenbart, av denna tråd, att WP 7-fansen verkligen saknar argument. Jag har listat ett antal konkreta brister hos systemet och motiverat varför det inte håller att påstå att det slår Android.
Fansen har inget annat att komma med än:
Lumia 800 är snygg. WP 7 är snyggt. WP 7 laggar inte. Android bara krånglar. Android laggar. Nightly builds är instabila. Jag skrattar. Jag ler. Du trollar. Jag tycker att WP 7 slår Android och det är ju helt rätt för jag tycker det. Åsikter är inte felaktiga.
Bra så. Då har jag i.a.f lärt mig en del om WP 7 och hur det motiveras - tur att jag inte någonsin funderat på att skaffa det. Frånvaron av bra argument indikerar att det helt enkelt inte finns sådana.
Ingen av fansen har ju lyckats presentera någon riktigt bra förklaring, enbart ytliga argument om WP 7 och varför Android är sämre, genom diverse ytliga motiveringar som antingen antyder okunskap om hur OS fungerar eller så är det "enbart" ignorans.
Jag vet nu vad jag vill veta om WP 7. Tyvärr lärde jag mig inget direkt nytt, men tack för debatten.
Den är mycket snarlik komiken som uppstod då en användare vaknade upp och började lovsjunga Windows Phone 7 på My-Symbians forum. Hans argument var mycket snarlika de som WP 7-fansen presenterat i denna tråd. Riktigt underhållande var det.
Det är också roligt att se försöken att bortförklara öppna filsystem och annat.
Click to expand...