Windows Phone - den officiella tråden

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 8 aug 2013.

1. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Fast precis såhär lät det när WP8 presenterades och lämnade WP7-ägarna i sticket. "Snart jäklar kommer det bli skillnad, nu har vi samma kernel som Windows 8!!!!!" Det såg vi ju hur det gick. jag får erkänna att jag själv trodde på det när det begav sig. Jag var så jäkla less på "Lagdroid" när WP7 kom ut, äntligen fick man ett OS med flyt! Sen hände typ inget fram tills WP 8.1 som ändå var en klar förbättring. Dessvärre för MS så har ju Android tagit helt enorma steg framåt under den perioden vad gäller design och prestanda. I mina ögon är den enda fördelen med WP nu att hårdvarutillverkarna inte tillåts gå in och kladda i operativsystemet. Det är underbart. Dessutom hatar jag Google+ av hela mitt hjärta (det förgiftar alla Googles tjänster) , det är skönt att slippa det på WP.

Sent from my Nexus 5

2. ffodil

ffodil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Ligger säkert mycket i ditt antagande. För den skull kan man inte vänta för länge på att framförallt komma med ett nytt flaggskepp, utan måste komma snart, budget-lurar finns. Bara som jag ser det.

3. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 256
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Kanske blir bra. Men det känns lite "too little too late" över det hela. Som sades ovan också Android tar enorma steg framåt nu och Lollipop är det jag har väntat på i några år ska hända med Android. Nu kommer jag inte lämna det igen den närmaste framtiden kan jag säga. Moget och vackert nu med härlig design och animationer samt flyt.

4. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Synd att allt ska knytas till det där jäkla G+ hela tiden. Om man vill spela med leaderboards osv är det väl G+ som gäller? På WP är det ju Xbox Live-kontot som gäller. I övrigt är Android sanslöst bra just nu.

Sent from my Nexus 5

5. Peter Parker

Peter Parker Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Äntligen såg jag att first class klienten fanns för wp. Men det vore bra om den funkade!!

6. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

31/12-2015 går avtalet ut, därefter är Nokia fria att göra egna lurar i eget namn om de skulle vilja.

Det Nokia gjorde, och som jag påpekat tidigare, var att de lastade över hela bördan på MS genom att sälja den delen av bolaget som gick sämst, och då ska man betänka att Nokia ändå¨varit uppbundna till exakt samma dag som de är nu, fast med den stora skillnaden att de hade varit tvingade att ro hela WP-skutan själva, då de har ca 90% av WP.

Nu sålde de istället av den biten, kan nu stå vid sidan, investera de pengarna som affären gav, odla sina andra delar av bolaget (NN, Here, AT) och följa WP och sedan hoppa på tåget ifall WP reder ut stormen, eller kanske köra ett modifierat Android, lite Meego-inspirerat vore grymt.

Nokia sitter i ett bra läge nu, betydligt bättre än innan affären.
    Meego-chefen är kvar iaf, ocxh jag tror även flera av de ledande där är kvar. Skillman ledde Meego, han leder nu Here, han ligger bakom Meego-varianten på Asha 501, ett OS som i grunden bygger på uppköpet av norska Smarterphone.

Här kan ni se Peter visa upp ovan nämna OS, som han själv varit med att skapa.

Nokia var ju med och sponsrade så Jolla kunde dra igång, så det är inte så långsökt ifall de har några gemensamma tankar om framtiden.

830 är ruskigt grym, ruskigt snygg och riktigt klockren, helt klart den läckraste lur jag nånsin haft. Verkar vara mer hypad än 930, iaf så som jag uppfattat det.
    W10 verkar ju så snuskigt läckert, kör deras TP nu, den är en mix av det bästa från 7, 8.1 och nya klockrena detaljer. Och då är den långtifrån klar, så där kommer MS revanschera sig duktigt, då jag lovar er att de inte är en tillfällighet att de hoppar över 9, detta är en 10 rakt av, och kommer vara identisk oavsett enhet.

One product family, One platform, One Store. One.

Är övertygad om att MS bästa OS någonsin kommer få den responsen det förtjänar.

ffodil och bernard gillar detta.
  7. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Lumia 940 ser ut att bli nästa köp.

8. kirkx10

kirkx10 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 228
    Telefon:
    Motorola G100

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Både Minecraft Pocket edition och Candy Crush Saga finns nu till Windows Phone.

9. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Säkert efterlängtat av många.
    Även Swedbank Sparbanken finns att få tag i som beta nu och kommer nog snart som skarp i Store.
    Har den själv i beta och riktigt bra.
    Tycker det tagit sig bra med dom viktigaste apparna till WP sista tiden och till WP10 blir det säkert riktigt bra.

Bytade telefon för ett tag sen till Lumia 930, är så helnöjd med både telefon och WP, saknar inget från Android, tvärtom.

10. SMASHerano

SMASHerano Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

När ryktas den komma och specs? :)

11. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

[QUOTE = "SMASHerano, inlägg: 1641873, ledamot: 49.432"]? NAR ryktas håla Komma OCH specs :)[/ QUOTE]

Själv Gissar Jag FORST Med WP10, förmodligen DÅ FORST tills vanten -15 el. Hösten OCHj DÅ Gissar Jag available Med Snapdragon 810 about specen as sagts skaen kunna uppfyllas, available about Det nu-bottnar 805. SOM SAGT Fortfarande gissningar män kost BLI sv höjdare Med WP10 OCHj BÄSTA hårdvara och kamera.

12. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

13. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Vi tycker alla olika. Finns ju väldigt många recensioner som säger motsatsen.
    Här en bland alla..http://www.tek.no/artikler/feature-hjelp-jeg-ma-bruke-windows-del-7/166204

En annars trogen iPhone användare. http://nitzdesign.se/lumia930/

En av dom senaste reviews http://www.knowyourmobile.com/nokia/nokia-lumia-930/22023/nokia-lumia-930-review-king-windows-phones.

Upp till var och en att bilda sig en egen uppfattning av att läsa och testa själv.

14. goranwik

goranwik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56
    Telefon:
    Xiaomi Mi9

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi9
    Platta:
    HTC Nexus 9
    Apple fan boysen på the Verge skriver väl oftast ner övriga OS, men jag kan hålla med om att det hittills gått väldigt trögt med WP. Förhoppningsvis tar det fart med WP10.

15. SMASHerano

SMASHerano Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Chromecast och WP, går det?

16. goranwik

goranwik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56
    Telefon:
    Xiaomi Mi9

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi9
    Platta:
    HTC Nexus 9
    Vad jag vet så finns det ingen Chromecast app till WP.

17. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 741
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja, the Verge är ju hopplösa, har slutat läsa deras recensioner. De sitter i knät på Apple.

Lumia 830 skulle jag faktiskt kunna tänka mig. Riktigt fin byggkvalitet, bra skärm och batteritid och kameran är oväntat bra med tanke på priset.

18. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Har inte Chromecast själv, men lär inte funka så bra till WP.
    Har du Miracaststöd i din telefon finns massor av billiga alternativ. Själv använder jag en TronSmart T1000 för ca. 150:- som funkar bra till allt, även med direktspegling av telefonen.
    Finns någon från MS också som svar på Chromecast.

19. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Varför inte en 930 då som i mitt tycke är mycket mer prisvärd och bättre på allt efter alla uppdateringar, förutom då glance som jag personligen inte värderar till nåt. Har ju nu sålts för 3490:- i flera omgångar.

20. jeensa

jeensa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50

MINA ENHETER

Skulle gärna ha en 930 men tyvärr verkar batteriprestanda vara allt för uslet, har ej möjligt att ha laddaren med i arbetet....

mvh jensa