Windows Phone - den officiella tråden

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 8 aug 2013.

1. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Vad jag har hört så är w10 mobile ett läger för buggar just nu :( men det lör ju bli någon demo eller nått i samband med surface pro 4 avtäckningen hoppas jag på! Och den är i slutet av oktober verkar det flesta vara överens om. Finns säkert ett datum någonstans men jag är för lat för att leta :)

2. kirkx10

kirkx10 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 228
    Telefon:
    Motorola G100

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    I väntan på ny Windows 10 insider preview har jag passat på att kollat runt i xda forumet och hittade hur man kunde ställa in för att få 4 normal tiles (eller 8 små tiles) i bredd på 930. Även text och annat blir mindre så skärmen utnyttjas bättre.

indika gillar detta.
  3. kirkx10

Mottagna gillanden:
    1 228
    Telefon:
    Motorola G100

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Ny Windows 10 mobile insider preview släppt, 10536.

http://blogs.windows.com/bloggingwi...indows-10-mobile-insider-preview-build-10536/

Jag har dock problem att ladda ner den, står still på 0%. Får se om det går bättre nu när jag har wlan och inte bara mobildata. Vissa andra hade också problemet vad jag kunde se på Windowscentral forumet.

Det finns även en bugg som gör att även icke supportade telefoner (t ex HTC 8X) kan se uppdateringen men installerar man blir det inte bra...

4. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
  5. Droid55

Droid55 Guest

Några rykten om en uppföljare till Lumia 735?

6. kirkx10

Mottagna gillanden:
    1 228
    Telefon:
    Motorola G100

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Har bara sett om 950 mobilerna och om 550, så det dröjer kanske lite längre innan någon 750 kommer.

7. Droid55

Droid55 Guest

Hoppas det inte dröjer allt för länge. Lumia 735 verkar vara en trevlig budgetlur.

8. Droid55

Droid55 Guest

indika och bernard gillar detta.
  9. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det finns ju 950 eller 950 XL annars? [emoji41]

10. Droid55

Droid55 Guest

Känner för spendera så lite pengar som möjligt. 950 är ett flaggskepp och lär kosta därefter (även om det lär vara prisvärt i jämförelse med iPhone eller liknande).

11. kirkx10

Mottagna gillanden:
    1 228
    Telefon:
    Motorola G100

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
  12. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 253
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jävligt sugen på en 950XL faktiskt. Enda som gör mig lite skeptisk är den undermåliga appkvalitén överlag jämfört med Android/iOS.

13. kirkx10

Mottagna gillanden:
    1 228
    Telefon:
    Motorola G100

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    bernard gillar detta.
  14. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Har du någon erfarenhet av att sideloada Android-appar, om det ens går och isåfall hur det blir?

950 blir en riktig brakare, den har många nya saker som sätter rejält avtryck. Vissa saker går kanske aldrig att komma ikapp, som Continuum, bl a.

En ny build är släppt, 10572.

http://www.neowin.net/news/what039s-new-in-windows-10-mobile-insider-preview-build-10572

Last edited: 21 okt 2015
  15. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 253
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Nix jag har ingen aning om hur detta kommer att fungera jag har bara läst lite löst om det. Ska bli kul att se när man får lite mer info om det hela.

16. kirkx10

Mottagna gillanden:
    1 228
    Telefon:
    Motorola G100

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
  17. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Kul att du är nyfiken på just en 950, dels för att du är väldigt insatt i teknologi och mobiler, samt att du var nära att en gång i tiden nästan avsäga dig bekantskapen med WP :)

Så det gör mig faktiskt ännu mer intresserad av att en kille med koll och ser samma lur som intressant även för honom. Skulle du orka delge vad det är i just den modellen som lockar dig?

Du som har/hade N9 och som är/var med i Meego-klubben (Meego-com), du är ju verkligen rätt person att testa huruvida sideloada är bra eller ej, då jag tror det är en enkel match för dig.
    Jag vill gärna testa men kan inte :)

Men av det jag läst, och de som verkar kunniga det mobiltekniska, så verkar de kunna göra lite vad de vill numera med WP. De jailbraikar den, flera har jag läst som kör Android-appar utan problem, de har visat printscreen på helt sjuka ,en oerhört intressanta bilder, WP med Android, och dessutom ett modifierat WP så som de vill ha det. Jag bara läser och ser och blir jävligt avundsjuk.

Några spekulerade i om de kunde komma åt grundkoden eller vad de menade i Android, för jag tror de var ute efter att installera Android på Lumia, om jag fattade dem rätt. Sättet de snackar med varandra är häftigt men man fattar inte mycket.

http://www.winbeta.org/news/hackers-allegedly-have-google-play-store-working-windows-10-mobile

http://wmpoweruser.com/xda-hackers-...d-the-google-play-store-on-windows-10-mobile/

Så de verkar leka för fullt med det som en gång var otänkbart som leksak för dem.

Jag kör på den sista som kom igår, 10572, och det blir bara bättre och bättre, i vissa nya builds så är det mer nyheter, i andra finslipningar och justeringar. Men det är ju så sanslöst mycket bättre än ex 8.1, som man tyckte var bra. Jag gick tillbaka till 8.1 med den ena luren då man inte kunde gå uppåt, utan var tvungen att vända bak innan update, men nu finns det en fix så jag körde in den på min andra också.

ganska otroligt att man tyckte 8.1 var bra men har man haft WP7 som sitt OS en gång i tiden så är kanske inte det så konstigt.

Kalender och mail-apparna är så löjligt snygga och bra, Glance, nu fattar man hur ovärderligt det är.

Jag måste få min info till skärmen, jag kan inte som i en Samsung gå in i luren för att söka upp den, det gör ju att man glömmer av en del, om man man ska komma ihåg att söka upp det så kan man ju lika väl skita i att notera det, för man ska ju ändå komma ihåg det. Där är Glance helt fantastiskt bra. Luren hjälper dig, påminner dig, precis som det ska vara.

Tack, men jag kör vidare med 10572, och kommer eventuellt att göra detta när den färdiga versionen är klar. Men som det verkar nu så är det bara en sak kvar som jag skulle vilja ha och den är, vad det verkar på igång, så jag kommer nog inte ens behöva, lustigt nog.

18. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Samsung verkar köra stenhårt med sitt relativt nya tizen

http://www.neowin.net/news/samsung-tizen-is-the-second-largest-os-in-the-budget-segment-in-india

Undra hur mycket de tänker involvera sina high end-lurar i Tizen?

MS, som enats med Google om deras appar, och Google var ju med 6/10 och sa att de skulle haka på och släppa sina appar fullt ut till 10 Mobile så de är med när det lanseras i RTM. Och det verkar som MS har en plan att man ska kunna köra Android-apps på 10 Mobile, det verkar det luta åt, enligt mig.

Om detta rykte stämmer så tänker Google gå samma väg

http://www.techradar.com/news/softw...n-on-android-tablets-1306456?src=rss&attr=all

Att man ska kunna köra Mobile 10-appar på Android.

Man har ju även märkt att appar från sk viktiga bolag inkommit den senaste tiden, då detta med universala appar och att man kommer vara de enda som kan erbjuda den enda helt enhetliga plattformen, är nog ganska onödigt att stå utanför, kolla bara vilket uppsving xbox one fick med 360-kompatibilitet. Alltså det kan gå väldigt fort, och nu med Continuum, som man är unika om att inneha,

http://www.windowscentral.com/nexus-5x-and-6p-vs-lumia-950-and-lumia-950-xl
    http://www.neowin.net/news/spec-showdown-lumia-950-and-950-xl-vs-iphone-6s-vs-galaxy-s6-vs-nexus

950 står sig minst sagt mycket bra, om inte bäst av de bästa. Blir kul med MS och Cyanogens samarbete och att se vad det resulterar i.

MS är i ett helt annat läge nu, ska bli spännande.

19. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
  20. kirkx10

Mottagna gillanden:
    1 228
    Telefon:
    Motorola G100

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Microsoft har väl inte direkt visat upp några nya mobiler under kvartalet så det kanske inte är så konstigt. Borde ju bli en viss uppgång i och med 950 och 950 XL. Med tanke på att Microsoft redan avskedat så många av de som jobbar med mobiler så borde de inte kunna skära mer där om de vill fortsätta med mobiler i egen regi.