Kul att du är nyfiken på just en 950, dels för att du är väldigt insatt i teknologi och mobiler, samt att du var nära att en gång i tiden nästan avsäga dig bekantskapen med WP
Så det gör mig faktiskt ännu mer intresserad av att en kille med koll och ser samma lur som intressant även för honom. Skulle du orka delge vad det är i just den modellen som lockar dig?
Du som har/hade N9 och som är/var med i Meego-klubben (Meego-com), du är ju verkligen rätt person att testa huruvida sideloada är bra eller ej, då jag tror det är en enkel match för dig.
Jag vill gärna testa men kan inte
Men av det jag läst, och de som verkar kunniga det mobiltekniska, så verkar de kunna göra lite vad de vill numera med WP. De jailbraikar den, flera har jag läst som kör Android-appar utan problem, de har visat printscreen på helt sjuka ,en oerhört intressanta bilder, WP med Android, och dessutom ett modifierat WP så som de vill ha det. Jag bara läser och ser och blir jävligt avundsjuk.
Några spekulerade i om de kunde komma åt grundkoden eller vad de menade i Android, för jag tror de var ute efter att installera Android på Lumia, om jag fattade dem rätt. Sättet de snackar med varandra är häftigt men man fattar inte mycket.
http://www.winbeta.org/news/hackers-allegedly-have-google-play-store-working-windows-10-mobile
http://wmpoweruser.com/xda-hackers-...d-the-google-play-store-on-windows-10-mobile/
Så de verkar leka för fullt med det som en gång var otänkbart som leksak för dem.
Jag kör på den sista som kom igår, 10572, och det blir bara bättre och bättre, i vissa nya builds så är det mer nyheter, i andra finslipningar och justeringar. Men det är ju så sanslöst mycket bättre än ex 8.1, som man tyckte var bra. Jag gick tillbaka till 8.1 med den ena luren då man inte kunde gå uppåt, utan var tvungen att vända bak innan update, men nu finns det en fix så jag körde in den på min andra också.
ganska otroligt att man tyckte 8.1 var bra men har man haft WP7 som sitt OS en gång i tiden så är kanske inte det så konstigt.
Kalender och mail-apparna är så löjligt snygga och bra, Glance, nu fattar man hur ovärderligt det är.
Jag måste få min info till skärmen, jag kan inte som i en Samsung gå in i luren för att söka upp den, det gör ju att man glömmer av en del, om man man ska komma ihåg att söka upp det så kan man ju lika väl skita i att notera det, för man ska ju ändå komma ihåg det. Där är Glance helt fantastiskt bra. Luren hjälper dig, påminner dig, precis som det ska vara.
Click to expand...