Windows Phone - den officiella tråden

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 8 aug 2013.

1. Droid55

Droid55 Guest

Som jag nämnde i föregående inlägg var jag inne på Elgiganten tidigare idag för känna på Type Cover till Surface Pro 3. Passade även på att kolla om det fanns någon Windows bland telefonerna. Såg Lumia 640 XL, Lumia 640 och Lumia 532. Pillade på både Lumia 640 och Lumia 532. Lumia 532 låg fint i min lilla hand. :o Tyckte den flöt på bra också, som jag misstänker körde Windows 10 Mobile.

Last edited by a moderator: 28 okt 2015
  2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 253
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Windows Mobile 10 är inte officiellt släppt än, bara för Insider programmet. Så tvekar på att den körde det.

3. Droid55

Droid55 Guest

Då är det jag som har förstått fel. Vilken är den senaste versionen?

4. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 253
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Windows Phone 8.1 Update 2, verkar det som.

5. kirkx10

kirkx10 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 228
    Telefon:
    Motorola G100

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Installerade 10572 igår. Fungerar bra för det mesta tycker jag, men batteritiden är fortfarande dålig så jag hoppas de kommer göra optimeringar.

6. Droid55

Droid55 Guest

Jag trodde Windows 10 Mobile var när man kunde ha bild på brickorna. Det kanske kom tidigare än så. :)

7. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 253
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Det gör de säkerligen. Läst blandade åsikter om detta en del säger att batteritiden är lika bra som på 8.1 och en del säger att den är dålig eller OK. Men det är ju ett litet tag kvar till full releas så säkerligen kommer det att optimeras ytterligare. Brukar ju inte vara förens på de senaste byggena som allting knyts ihop ordentligt, oavsett OS.
    Jepp det har funnits ett bra tag nu tror jag :)

8. kirkx10

Mottagna gillanden:
    1 228
    Telefon:
    Motorola G100

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    indika och dannejanne gillar detta.
  9. Droid55

Droid55 Guest

Om listpriserna stämmer blir Lumia 550 riktigt billig. :)

Droid_290 gillar detta.
  10. Droid_290

Droid_290 Guest

Det var bra.blir en sån för mig som jobb mobil

11. Droid55

Droid55 Guest

Själv blir det min huvudmobil. :D

Får snart psykbryt på min reservmobil. Smart men ändå dum. :(

12. Droid_290

Droid_290 Guest

Någon Som vet när den kommer till sverige??

13. Droid55

Droid55 Guest

Det finns inget officiellt datum men har vi tur - inför julhandeln.

14. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

I och med att jag har både 2 Pro och 3 Pro så har jag sett vari mina behov/användningsområden ligger. Jag kör mycket mer med t-bord, det blir det även när man kör den som ren platta då det agerar skydd, och det har hittills varit bra i början men sedan är det det den absolut svagaste länken.

Du ska välja mellan dem, jag har 2 och 3 Pro, så jag har Surface, så jag kommer ju ändå ha både och.

Kick-stand och den baletten, eller dockstationen till 3 Pro, visst, men jag hör att du inte haft en innan va?

Eller så köper jag en 4 Pro också, det lutar mer åt det än ett nytt cover till 3.an.

Kommer Booken få en dockningsstation likt 3 Pro, som är så vidunderligt grym, massa portar, laddar, står så snyggt, etc, så blir ju det helt sjukt bra.

Vi får se, funderar på att kanske hoppa 950, och denna gången inte vara så het på gröten, men det är lätt att vara kaxig nu, jag vet ju hur gärna jag vill ha den och som jag längtat. Men jag skulle velat haft karaktären att avstå och invänta nästkommande modell, för de verkar ha mycket bakom hörnet med tanke på vilken kamera de har producerat och ändå halverat pixlarna.

15. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Någon som vet vilken FW man kan anse som rätt till 10581?

16. Droid55

Droid55 Guest

Självklart förstår jag att du vill ha Surface Book om du skriver mycket och främst använder tangentbordet. Som jag skrev riktar sig Surface Book och Surface Pro 4 till lite olika ändamål. Surface Book till de som vill ha en laptop i första hand, och Surface Pro 4 till de som vill ha en surfplatta i första hand. Båda kan dock agera både laptop och platta - men olika bra.

Har du sen redan en Surface Pro 2 och 3 så förstår jag att Surface Book känns roligare. Surface Pro 3 är ju redan bra. Räcker med köpa nytt tangentbord och penna i princip.

Jag beställde Surface Pro 2 en gång men jag gillade inte Windows 8 så jag returnerande den ganska omgående. Jag upplevde att Windows 8 inte var optimerad för Surface Pro 2 när jag hade den. Många ikoner och text var blurriga, något jag inte kunde acceptera för priset jag betalade.

Jag lutar faktiskt åt Surface Book själv just nu. Förutom att jag också skriver en del så ogillar jag att Surface Pro 4 fortfarande saknar inbyggd 4G. Enligt mig blir den inte särskilt portabel när jag ändå måste bära med mig en 4G-dongel.

Vilken modell av Surface Book är du intresserad av? Egentligen behöver jag inte dGPU så jag kommer ev. köpa grundmodellen eller den näst billigaste. Det blir ungefär samma pris som om jag köper Surface Pro 4 - 256GB / Intel Core i5 - 8GB inkl. Type Cover.

Det har kommit en ny dockningsstation som gör att du kan använda den till både Surface Pro 4 och Surface Book. Tycker det var bra att de skippade föregående dockningsstation eftersom de inte kan garantera att den passar varje ny modell. Dessutom kan du använda den nya med både Surface Book och Surface Pro 4.

Själv ska jag köpa Lumia 550. Känner inte att jag behöver tänka så mycket på köpet eftersom den är så billig.

17. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 253
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Känns som många vill åt WM10 och nya 950! Till och med en vän som är inbiten Androidanvändare och aldrig tittat på något annat ska nog nu köpa en 950XL om den håller måttet efter tester.

18. kirkx10

Mottagna gillanden:
    1 228
    Telefon:
    Motorola G100

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Har bara testat 10581 en dag men tycker batteritiden verkar mycket bättre. Nästan lika bra som på WP8.1 på min Lumia 930.

Jag gillar verkligen funktionen att ändra storleken på text och objekt på skärmen (även om den kom för några versioner sen). 4 normalstora Tiles i bredd på hemskärmen och 5 genvägar i bredd på notifikationsmenyn :)

19. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Som att man märker av hastigheten i HDSPA och 4G. Använder aldrig 4G, drar mer batteri än det gör skillnad.

Det blir den fetaste. Jag älskar sånt här och snålar inte.

Det var ju dock en jävla skillnad på dockstation och ladd-docka.

Stället till 3 Pro är mer ett ställ, där den laddas, grymma högtalare, alla portar, etc. En helt annan sak.

20. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Låter inte som att du testat 4G? Du kan ju få mycket fina hastigheter. Iaf om du bor i storstad. Jag märker skillnad iaf.