Windows Phone - den officiella tråden

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 8 aug 2013.

1. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Ni verkar bortse ifrån att MS räddade Nokia. Att det tog ca 50 möten innan denna sista affären var i hamn, plus att Nokia åter får börja köra igång 2016-01-01(vilket är exakt samma datum som kontraktet som skrevs innan gick ut, så Nokia hade ändå varit tvungna att enbart köra WP tills dess, och vara tvungna att upprätthålla en tärande mobil-del, som man nu istället överlåtit på MS., fått pengar, slipper den delen som gått sämst, kan beakta hur WP utvecklas och hoppa på tåget när det är betydligt bättre ), att MS inte får använda Nokias namn på smartphones, etc etc, och att MS betalar minst 70% av Elops bonus, att MS bekostat nästan all reklam, där även Nokia varit inblandad, så Nokia hade inte fixat det utan MS.

Att man hade sålt lurar med Android är ganska givet, men då hade man troligtvis blivit en i mängden då Samsung är otroligt starka där. Se bara hur det går för HTC, Sony med flera. Och alla buntas ihop och kallas Android-telefoner. Titta där man kan ladda ner en app så står det finns till iPhone (på app-store) och Android. Det var detta som Nokia befarade, att Google skulle urholka det egna varumärket, vilket är precis vad som skett med nästan alla utom Samsung. Därför valde man bort Google.

Last edited: 26 sept 2013
  2. karlssson

karlssson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Och satsade på ett system vars enda förtjänst är frånvaron av Google. Men det är Meego också. Och f-n så mycket trevligare,tycker jag. Dessutom ett system som inte många blir attraherade av. Kanske pga det tråkiga mosaikstuket. Kanske också för att wp8 inte på långa vägar är klart om man jämför med Android t ex. Detta är mina högst personliga åsikter.

.

Sänt från min Nokia Wp8 Amber via tapatalk.

Last edited: 27 sept 2013
    pmugghc och neddie gillar detta.
  3. Droid55

Droid55 Guest

Jag måste bara fråga, finns det någon modell med minneskortplats och löstagbart batteri?

4. karlssson

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nokia 820,620 och 520. Men det du kan spara på minneskortet är begränsat.

Sent from Another Nokia WP 8 Device.

5. Droid55

Droid55 Guest

Fast de har inget löstagbart batteri eller lurar jag mig själv?

6. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Du lurar inte dig själv. De har inte ett löstagbart batteri på det sättet jag tror du menar. Inte många lurar som har det idag.

7. Droid55

Droid55 Guest

Jag blir helt förvirrad. Det står olika överallt...

Minneskort står det dock överallt så det måste den ju ha (820 tittar jag på nu).

Försöker ta reda på om batteriet är utbytbart (bättre ord än löstagbart) och om den har FM-radio, men det står olika eller så framgår det inte alls.

Utbytbart batteri är väl inte ovanligt på Samsungs telefoner?

Last edited by a moderator: 2 okt 2013
  8. Droid55

Droid55 Guest

Last edited by a moderator: 2 okt 2013
  9. Droid55

Droid55 Guest

Måste säga att återförsäljare är ytterst dåliga på att uppge korrekta specifikationer (just utbytbart batteri är inget som framgår men syftar på FM-radio).

10. Droid55

Droid55 Guest

Vad menar du med detta förresten?

Hos en svensk återförsäljare står det "plats för minneskort upp till 32GB" medan det på Nokias egna hemsida står "maximum memory card size: 64 GB"...

11. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Ja, det är nog ett bättre ord och det säger mer vad du är ute efter.
    Det tror jag de flesta har, av de som nämndes.

Nej, Samsung är väl den tillverkaren som har det mer som regel än undantag.

Nästan alltid bäst att kika på tillverkarens hemsida.
    Det undra jag med. Alla kort har ju sin begränsning, men man kan ju byta kort.

Oavsett så har man möjlighet att sätta in ett nytt om det första blivit fullt.

12. karlssson

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Du kan ta ur batteriet på 820,620 och 520 genom att knäppa av bakskalet. Du kan ha ett extra i fickan. Det finns större mAh batterier till dessa att köpa från Mugen som faktiskt levererar vad de lovar. 620 har ingen radioenhet. Det går inte att lagra apps på minneskortet. Ej heller ringsignaler och andra signaler. De måste lagras i teleminnet.

Sent from a Nokia WP 8 Device.

13. Droid55

Droid55 Guest

Sant. Upptäckte att Samsung också har en WP, Ativ S, med utbytbart batteri.
    Synd bara att Nokias lurar lockar mer utseendemässigt.
    Ativ S ser ju ut som en S3 (inget fel med utseendet med WP8 klär bättre i en fyrkantig lur).

För övrigt vet jag inte om Ativ S har FM-radio. Minneskortplats har den.

14. Droid55

Droid55 Guest

Tack för tipset om Mugen.

Det går inte lagra appar på externa minneskortet i 820?

Jag kikar på 820 men det var ju bra att veta att 620 inte har FM-radio.

15. karlssson

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det går inte att lagra apps på någon wp8 . Vad jag har läst om 820,är inte bara lovord. Själv har jag en 720 som funkar så bra en wp nu kan göra . Mycket bra batteritid måste jag säga . Den bästa på någon smartphone jag haft . Mycket bra kamera . På 720 kan man inte ta ur batteriet . Om den funkar till det jag använder en telefon till kommer jag att annulera mitt Googlekonto, då de brutit mitt avtal med dem, i samband med att de lämnat mina kärleksbrev till amerikanska myndigheter. :eek:

Skickat från Googles snokartelefon Gt I9100 .

16. Droid55

Droid55 Guest

Vad har du läst om 820?

Personligen känner jag ingen tillit till något vinstdrivande företag.
    Jag tror inte MS eller Apple är så mycket bättre. För inte glömma Facebook.
    Trots det känner jag mig trygg då kärleksbrev inte är olagliga. ;)

Att jag känner mig trygg betyder dock inte att jag tycker att det är bra.
    Det borde finnas (fungerande) lagar mot detta men tills dess lever jag på tron om att jag inte behöver oroa mig personligen.

Last edited by a moderator: 4 okt 2013
  17. karlssson

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Om 820 har jag läst att kameran och batteritiden är Inte vad man kunde vänta. Vad gäller lagringen och vidarebefordran av vad jag gör på nätet,så skulle jag oroa mig om jag vore ung. I en framtid där man själv måste ha privat sjukförsäkring,kommer mina sökningar på Google att vara en guldgruva. "tyvärr kan vi inte tillmötesgå ditt försäkringsköp" något varför får man inte svar på. Eller att Google kommer på obestånd och köps upp av en rysk mogul. " Sms: Var så god överför genast x antal kronor till detta kontonr om inte kommer vi att sända din webhistorik till alla i din kontaktlista" Knäppt va! Men fullt möjligt. Jag har också funderat på om Google bistått med gpskordinater för drönaratacker mot kvinnor å barn i Afghanistan. Konspirationsteorier,javisst,men fullt möjligt. Vi får vänta på nästa vissling.

18. Droid55

Droid55 Guest

Konstigt det där. Jag har läst flera recensioner och har inte märkt av någon större kritik på vare sig kameran eller batteritiden.

19. karlssson

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag läste något om det på Wpcentrals forum. Även i någon tråd här på detta forum. På en tråd som slängdes ner. Men å andra sidan är det bara det negativa som luftas i trådar i hopp om hjälp. Hälsan tiger ju som bekant still. 820 är nog en bra lur. Det är ju Nokia . Amoled är smutt,storleken likaså. Dessutom kan man byta skalfärger. Du får också Glance-doubbletap To Wake up i Amberuppdateringen. Jag fick endast Glance till 720n. Hoppas du blir nöjd

20. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag ogillar också detta. Otroligt att folk inte reagerat mer.
    Inte speciellt konstigt då folk har olika referensramar.