Fråga: Wisepilot

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Pelle10, 7 maj 2012.

  1. Pelle10

    Pelle10 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej, har fått min Arc S efter att ha bytat jobb, kört iphone innan.
    Jag har lite blandade frågor:
    Hur stänger man av ljudet i Wisepilot?
    Jag får stor bokstav i varje nytt ord i kalender, var ändrar jag det?
    Vilket program ska man använda för att kunna se och redigera sina
    google dokument i mobilen?

    Pelle
     
  2. inact_0004

    inact_0004 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Jag tror Wisepilot kör på mediavolymen så när du har Wisepilot uppe och aktivt så ska du kunna sänka volymen till noll, då blir den tyst.

    Kalendern funkar så, fråga mig inte varför men om du stör dig på det så testa att köra någon annan kalender-app från Google Play.

    Nuförtiden tror jag man kör med Google Drive appen för att komma åt och hantera sina Google dokument smidigt.
    https://play.google.com/store/apps/...DEsImNvbS5nb29nbGUuYW5kcm9pZC5hcHBzLmRvY3MiXQ..
     
  3. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Själv använder jag inte Wisepilot, det kostar ju pengar att navigera efter så där kan jag inte hjälpa dig. Finns det inget när du trycker på menyknappen? Annars borde det ju finnas en högtalarsymbol på skärmen för att det ska vara lätt att komma åt. Fungerar inget av det får man väl helt enkelt sänka ljudet. Det är bara medialjudet som påverkas när man sänker med Wisepilot igång.

    Jag får också stor bokstav där! Grymt irriterande, det är ju dessutom bara i "Vad"-fältet det blir så. "Var" och "beskrivning" sköter sig ju som det ska.

    Med Google Drive-appen kan man se och göra enklare redigeringar med odt-dokument. För wordfiler finns ju Office Suite 6 installerad på Arc iaf. Dock måste man köpa proversionen för att kunna redigera office-dokument.

    Edit: Kalendern är kanske i stort sett oförändrad mot Vanilla Android? I så fall är det ju Google som har sett till att det är så. Amerikaner gillar ju att sätta stora bokstäver lite varstans.
     
    Last edited: 7 maj 2012
  4. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Om inte minnet sviker mig helt så kan man ändra från röst till ton i Wisepilot när det gäller instruktioner när man skall svänga oxå om man inte vill höra rösten. Annars är det som Johan skriver att det går på mediavolymen.