Problem: Wordfeud bränner skärmen

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Herren Jesus Kristus, 6 okt 2011.

1. alex97k

alex97k Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Du går till siba

2. Djoa

Djoa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8
    ROM:
    Stock
    Är det någon som lyckats få igenom det här på garantin? Börjar bli störande mycket nu så jag funderar på att lämna in den..

3. alexkralj

alexkralj Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Oneplus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6
    Hej.
    Helt ny på forumet, reggade mig idag för att kunna besvara angående garantiåtgärd på gällande problem.
    Haft min telefon i drygt 9 månader,aldrig varit nöjdare med en telefon. Dock så fick jag inbränningar efter Wordfeud. Svaga skuggor nertill.Var i kontakt med Samsung support som hänvisade mig till min återförsäljare,som i sin tur hänvisade mig till Anovo. Jag har lovat mig att aldrig någonsin ha med Anovo och göra. Hade ett svagt minne att Mobilbyrån på Hornsgatan var auktoriserade Samsung tekniker. Ringde Samsung ,fick det bekräftat. Lämnade in den på fredagen den 17/2 ,hämtade ut den idag den 20/2. Dom bytte hela displayen med bezelen och uppdaterade telefonen. Ingen snack om kostnader.

Haft med dom förut och göra. Och dom är i världsklass vad det gäller service. Helt grymma.
    Så slutsatsen blev, inga problem och få displayen utbytt på garantin. Hoppas ni få någon nytta med detta inlägg.

Last edited: 20 feb 2012
    harull93 gillar detta.
  4. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Har snubblat in på denna youtube-film någon gång... Kan inte ni med inbränningar pröva om det fungerar att köra igång denna på mobilen? Berätta hur det gick *nyfiken*

(VARNING: Ingen med EPILEPSI bör kolla på denna)
    http://www.youtube.com/watch?v=fm1etZg8x0Q
    (VARNING: Ingen med EPILEPSI bör kolla på denna)

5. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Nej det fungerar inte, för det har inte med inbränningar att göra. Läser ni inte i tråden?
    Har svårt att se att detta skulle gå på garanti, det är inget fel. Det är helt enkelt ni som använt mobilen så mycket att de pixlar som använts mest har börjat att tappa i ljusstyrka och därför ser mörkare ut. Det enda ni gör med dessa försök till att få bort "inbränningen" är att sabba resten av skärmen på samma sätt, dvs göra den ljussvagare.

6. alexkralj

Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Oneplus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6
    För att svara Facit.
    Samsung skriver inte någonstans att man bör undvika och använda vissa appar ( dvs statiska mönster, dvs Wordfeud).
    Därav tycker jag att problemet ligger i deras skärmar och inte i användadet. Och jag tycker att man ska nyttja garantin i det här ärendet. Som sagt ,jag hade inga problem alls och få igenom det. Att påpeka så hade jag ljusinställningarna inställd på bara 20%
    och jag använde appen screen filter ( dock kanske inte alltid).

7. Snah

Snah Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136

MINA ENHETER

Wordfeud är så 2011 nu när Betapet släppt en riktig app. ;)

Men hur fasen får ni inbränningar? Sitter ni med samma parti öppet i WF i 72 timmar och tänker? Beats me...

8. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Varför ska man skriva ut det? Säger väl sig självt att om man använder vissa pixlar extremt mycket mer än resten så kommer de att tappa ljusstyrka först. Det är ungefär som att köpa ett par jeans, krypa runt på alla fyra i några veckor och sen bli förvånad att man får slitmärken på knäna. Sen förstår jag inte hur du kan säga att det INTE ligger i användandet. Jag spelar inte WF, jag har inte detta problemet. Men testa att få det utbytt. :)

Last edited: 22 feb 2012
  9. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Det är ingen inbränning... :mad:

10. alexkralj

Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Oneplus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6
    När jag menar användadet,så menar jag att man ska väl inte vara nojig och använda vissa appar för att dom kan sabba skärmen. Det framstår ingenstans från tillverkarens sida. Hade det stått att denna app bör användas max 1 timma per dag, då hade jag förstått problemet. Men nu är inte så fallet.
    Köper man en dyr telefon ska man väl inte begränsas och använda den?
    Och ja,jag fick skärmen utbytt utan frågor.
    När jag säger inbränningar,så hänvisar jag till "screen burns" som finns och googla på nätet. Folk som har problem med amoled skärmar.

11. Everwhite

Everwhite Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag måste få fråga er som har problem med detta. Hur länge låter ni WF stå öppet egentligen? Jag brukar lägga ett ord på max 1 minut. Och kanske har uppe WF i max 3-5 minuter om dagen. Jag har Nexus One men min SGS2 droppar in i brevlådan imorgon.

Är det så jävla lätt att man får problemet eller kan jag vara lugn?

12. Tornado

Tornado Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick en varning första gången jag gjorde något(tror det var ljusstyrkan). Att man skulle undvika att köra över 40% längre stunder.

13. alexkralj

Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Oneplus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6
    Du kan vara lugn,jag var torsk på spelet. Så jag spelade bra mycket mera än vad du gör. Dock som jag skrev tidigare så hade jag inte så hög ljusinställning samt använde appen screen filter.
    Tror att jag snittade 2 timmar per dag :o

14. Everwhite

Everwhite Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Okej, då är det nog lugnt ja. på min Nexus One har jag alltid kört automatiskt ljus så det har varit en standard för mig. Får se imorgon när jag får min SGS2 och se vilka settings jag kör gällande ljuset.

Men bör kunna vara lugn då, tack :)