Övrigt: WP har endast 1,7% av marknaden

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Ara, 24 nov 2015.

1. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

DOOGEE Valencia 2 Pro för att nämna en.

2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 263
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Varför spenderar de då en massa energi på att fucka upp det för WP ifall de inte brydde sig? Uppenbarligen bryr de sig. För mycket. Google's attityd mot Microsoft är löjlig och barnslig.

3. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Nonsens.

4. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 263
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Du har inte hört om alla turer med Youtube antar jag? Ryktas förresten nu att Google ska släppa vissa appar till Windows Mobile, till slut.

5. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Windows Phone marknadsandel är halverad från redan mycket blygsamma siffror:

https://www.johansen.se/blog/2016/01/29/halvering-av-forsaljningen-av-windows-phone/

"Försäljningen av Lumia-telefoner har halverats jämfört med samma period året innan. Enligt analytikerna på IDC såldes under samma kvartal som Microsoft lyckades sälja 4,5 miljoner mobiler totalt 400 miljoner telefoner i världen. Det betyder att Microsofts andel av nyförsäljningen hamnar på bara lite drygt en procent. Enligt The Verge ha Microsoft och Nokia, som Microsoft köpte här om året, tillsammans sålt 110 miljoner telefoner med Windows Phone sedan Lumiaserien presenterades för snart fem år sedan. På samma tid har det sålts 4,5 miljarder telefoner med operativsystem från Apple eller Google."

Det är bara en tidsfråga innan systemet läggs ned.

http://www.idg.se/2.1085/1.648745/windows-phone-dyker

6. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 289

MINA ENHETER

Man börjar ju förstå varför när dom aldrig får tummen ur och släpper w10. Dom har kört beta på det ganska länge nu om jag förstått det rätt. Har ju själv skaffat en Lumia 830 och anslutit mig till insider programmet. Läser man på windows forum börjar användarna tröttna ganska rejält. Det finns väl endast 3 telefoner som kör w10 från fabrik och dom verkar ha varit ganska buggig fram tills nu. Den versionen av w10 jag kör nu måste jag säga är riktigt stabil, det jag saknar alldeles för mycket är appar man använder på ios och Android. Har man kört Android länge har man blivit lite beroende av vissa appar. Apple har ju varit smarta här och där finns ju dom apparna i Apple store, Windows är ju sopprent gällande sådana appar +några till. Körde med min 830 i ca 2 veckor för jag ville ge den en chans och jag gillar den verkligen men avsaknaden av appar tvingar en tillbaka till Android och IOS.

7. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

I det långa loppet så finns det bara utrymme för två spelare. Det ser vi inom OS för PC också. Vi ser det inom processorer till PC (Intel/AMD).

8. torbjorn

torbjorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Du menar Linux å Mac och Windows?

Just det tankesättet fick mig att skaffa en Windowsmobil och gillade den långt mer än jag förväntade mig. Däremot är dess hårdvara för vek så jag ska se mig om efter något stöddigare.

-tapa-

9. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Kommerisellt så finns det bara Windows och Mac.
    Det finns ju många alternativ om man vill ha ett OS i periferin. Men vad gäller OS av kommersiell betydelse så finns det bara två, eller kommer bara att finnas två åtminstone.

10. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

11. Johnh3

Johnh3 Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    5 292
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a.
    Platta:
    iPad
    Har ett extra sim kort i en Microsoft Lumia 550 som jag har som en extra telefon. Trist att de har sjunkit så mycket. Men Microsoft har lite sig själva att skylla, tog ungefär runt 8 månader innan Windows 10 Mobile blev hyfsat bra.

När de släppte sina Microsoft Lumia 950 och 950 XL till media för recensioner som skriver om mobiler så var de installerade med en väldigt buggig mjukvara.
    (så de som läste dessa recensioner vågade nog inte köpa en sådan Lumia)

Nu tycker jag Windows 10 Mobile är riktigt bra men det är försent för att vända trenden.

12. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 289

MINA ENHETER

Tyvärr är Windows Phone för besvärligt att byta till om man är inkörd på något annat. Jag började min mobilbana med Android för VÄLDIGT länge sen, idag växlar jag mellan IOS och Android. Det fungerar då IOS har dom Google apparna jag använder. Windows har knappt några Google appar. Jag tror det är svårt att då få över användare från andra operativ. Dom är inte tillräckligt flexibla vilket är tråkigt då jag verkligen gillar min 830, sanslöst bra flyt i systemet och bra batteritid.