x10 mini bugg

Discussion in 'X10 Mini/Mini Pro' started by Smeroth, Jul 21, 2010.

1. twintin

twintin Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det där är inte helt sant. Enligt SE support ger de alltid 7 dagars DOA-garanti. Denna kan dock endast åberoppas av försäljaren (Elgiganten i ditt fall) och inte av slutkunden. Huruvida försäljaren väljer att utnyttja den eller ej är helt upp till försäljaren och inget man kan kräva som kund vad jag känner till. Det enda man kan kräva är att felet åtgärdas i enlighet med vad som specificeras av den vanliga garantin.

Last edited: Jul 22, 2010
  2. sjukperro

sjukperro Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

vad jag vet så kan du som slutanvändare kräva en ny telefon, det har iaf jag gjort då det har varit fel på dom inom 7 dagar och varje gång har jag fått en ny:cool: provat gå till en annan säljare som kanske inte är lika negativ?

3. Smeroth

Smeroth Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Läs om, jag fick ju en ny telefon.

4. twintin

twintin Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det här med DOA är ett påhitt av tillverkarna och har ingen som helst bäring i konsumentköplagen och inget du kan kräva. Däremot om du felanmäler en vara innom 6 månader från köp och försäljaren konstaterat fabrikationsfel, så är det kundens rätt att välja om varan skall ersättas med en annan eller repareras som jag förstått det hela.

5. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Jag utnyttjade DOA på min Legend hos Elgiganten. Inga problem alls att använda den.
    HTC hade dessutom 14 dagars DOA. Fick pengarna tillbaka då jag inte ville ha en Legend igen
    utan ville vänta på mini pro som jag har nu.

6. sjukperro

sjukperro Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

ok, läste bara twintins svar så jag svarade bara på det, orkade inte läsa förstasidan:o