X10/Mini/PRO verkar få Froyo

Discussion in 'X10 Mini/Mini Pro' started by BennyBlack, Aug 23, 2010.

1. DanielMalmgren

DanielMalmgren Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag menade nog i princip att jag inte tror på alla dessa rykten som florerar hela tiden utan jag tror på att uppdateringen kommer när jag ser att den kommer. Det är ju ett evigt spekulerande i vad som kommer att komma. Det märker vi väl när det kommer?

Men som sagt, de har ju en ganska ordentlig kundskara i Mini, så man kan tycka att de borde släppa releaser till den ett bra tag framöver.

/Daniel

2. MrHydrodynamic

MrHydrodynamic Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Via en "Inställningar - Om telefonen - Sök uppdatering" tog ca 5-10 min och kräver en del batteri.

Värt att ta ned när det kommer enligt mig, men kanske blivit lite för stor hype här på sidan.

3. Bones

Bones Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Japp, misstänkte att du menade det. Jag är av den åsikten oxå.

Produktcyklerna är så korta numer att det blir svårt att underhålla alla modeller med nya releaser i takt med att Android utvecklas. 2.1 är i alla fall ett stort lyft från 1.6 både funktions- och prestandamässigt.

Visst vore det trevligt med 2.2 och kanske även 3.0 till X10 mini, dock tvivlar jag på det.

4. DanielMalmgren

MINA ENHETER

Tja, om jag har förstått det rätt (inte säker på om det är rykten eller facts) så ska väl 3.0 vara ganska hårt på hårdvaran, typ kräva minst 1GHz propp. Är det så så kan vi ju glömma det. Men kommer vi till 2.2 så blir jag glad :)

/Daniel

5. twintin

twintin Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, ryktena har initialt talat om att 2.x serien skulle vara reserverad för low- och midend produkter typ X10 mini medan 3.0 skulle vara reserverad för mer highend produkter typ X10. Senare sas det att specen för 3.0 bara var en rekommendation och att den skulle gå att köra på klenare HW (i princip är detta nästan samma sak som att säga att man inte bör köra 3.0 på svagare enheter). Vi får väl se vart det landar.

6. DanielMalmgren

MINA ENHETER

Mmmm... Man kan väl hoppas på att de kör vidare båda linjerna parallellt, så det kanske kommer fler 2.x för de "svagare" telefonerna...

/Daniel