X10 som akvarium

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av frostvit, 10 okt 2010.

1. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

badade min gamla k750 i ett glas öl, smart som man var försökte man starta den direkt och då kortslöts den och totaldog. hade ja låtit den va hade den nog kunnat överleva!

2. kapten.nilu

kapten.nilu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

min första iphone 3g dog den berömda "fuktskadedöden" och en ny köptes dyrt. den ägde jag i två månader innan den försvann spårlöst på hemma plan en nykter söndag.
    tack vare det blev det en android istället.. tiden gick (2,5 månad) och till slut på föreningens städ-dag (i oktober) hittade jag min iphone i en buske vid min carport. 4 veckor utan ström på bokhyllan sen skjutsade i laddaren och den hoppade igång, funkade fint och krängdes således på blocket. ingen har klagat.
    Slutsats: fukt är ett lotteri

3. Grotesco

Grotesco Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Badade med min x10 i Mälaren i somaras. Ca 10 minuter under vattnet, i en ficka på badbyxorna. Den fick ligga på tork i en och en halv vecka under semestern (det var ganska varm om ni minns, och jag får jättevarmt hemma när solen ligger på)
    Den funkar helt utan problem idag. InvisibleShield-skärmskyddet sitter t.o.m. lite jämnare på efter badet. ;)

4. kapten.nilu

kapten.nilu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Grotesco:

Ngn anknytning till inspelningarna för strix med samma namn?