X10 -Stora tråden om 2.1 -> LÄS Diskussion & Info !

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Fishk, 9 aug 2010.

1. Groppe

Groppe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    lanseringen av uppdateringen följer samma marknadsföringslogik som lanseringen av SE:s senaste 50+ mobiler. Och med tanke på alla evighetslånga trådar så funkar det, de får den uppmärksamhet de vill ha. I slutändan är det nog bara en liten klick tragiska wannabeübernördar som dumpar SE för "att de är så seega", men desto fler som fått nys om produkten och blivit intresserade.

2. Fishk

Fishk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Jaa borde det väl vaa. Eftersom du loggar in på din gmail i market och där sparas all inf.o

Sent from my Awesome X10i using Tapatalk

3. Groppe

Groppe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    Med största sannolikhet så är det bara att gå in under hämtningar. allt annat vore ett epic fail från googles sida imho... det är ju inte länge sen vi fick en uppdatering av Market till den version som jag tror normalt återfinns i 2.2 (hero med 2.1 har den iaf inte) men förhoppningsvis har de fixat buggen som gör att många inte kan hämta program och uppdateringar efter ett tag.

4. eldshow

eldshow Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ser fram emot 2,1, och att äntligen få pröva Angry Birds som alla snackar om...

5. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 307

MINA ENHETER

Har läst någonstans att även kalendern kommer uppdateras i 2.1 men ingen släppt video visar något om just kalendern.

Någon som vet eller har hittat någon info om VAD som är förbättrat med kalendern

6. David86

David86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Den kommer kanske visa veckonummer :)

7. Fishk

Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Swype lär fortfarande inte funka för oss trots 2.1?

Sent from my Awesome X10i using Tapatalk

8. mikrokiwi

mikrokiwi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Ja du, för mig har Swype i alla fall funkat bra hittills (även om jag itne använder det) ;)
    Det är ju dock inte släppt, så du måste ju ha tillgång till betan och svensk ordlista finns ju inte.

9. Fishk

Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Såpass.
    Jag har haft nån hackad Swype för just våran upplösning men då vare bara Engelsk ordlista.
    Trodde man kunde köpa Swype & få med Svensk ordlista.

10. mikrokiwi

mikrokiwi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Skype är ingen app man kan köpa eller ladda ner från market i dagsläget utan en app som tillverkare får välja att ha med i telefonen om de vill det. Swype är altlså fortfarande i beta-stadiet men vissa (t.ex. Samsung) har ju med det i sina mobiler och det är därför det finns moddade versioner ute.

Som sagt så fungerar i alla fall betan på min telefon om jag laddar ner det från Swypes hemsida, men det finns som sagt ingen svensk ordlista så jag övergav det rätt snabbt :P

11. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Klarar mig inte utan dom sen försvan juh ALLT från hämtningar i market, som tur va så hade jag gjort back up med Astro men när jag installerade backup filerna så fanns dom fortfarande inte i hämtningar så fick söka på en i taget och ladda ner.

Sen gick jag och la mig för att unbrandingen inte funkade men
    Gick upp etfter någon timma och försökte igen, helt plötsligt så funkade det :-)unbranded baby, och den gången låg allt kvar i marknaden under hämtningar.

Sent from my Perfect X10i using Tapatalk
    jimmygronfoss.wordpress.com

12. delofson

delofson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det enda market kommer ihåg är betalapps.. Står i Hjälp-avsnittet i market. Gratis-appar sparas ej mot ditt gmail-konto.

Det borde Google fixa tycker jag

13. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Kände bara att dom sagt, då kommer uppdateringen så vet folk, kunder och potienella kunder om det och då kan man göra ett bättre val om man stannar eller ej, om man köper nytt eller byter leverantör.

:) Fast visst, kanske e hypen dom vill åt och dom fick den, 109 sidor eller vad e vi uppe i? :cool:

14. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    När jag unbrandade mobilen (fick det att funka) så fanns allt kvar i marknaden både köpta och gratis.

Men första gången när jag rensade telefonen (efter misslyckad branding) fanns allt där i hämtningar också, började ladda ner en app när den var klar då försvan allt, vilket det inte gjorde andra gången? Så tycker det du skriver låter konstigt.

Sent from my Perfect X10i using Tapatalk
    jimmygronfoss.wordpress.com

15. Skumtomten

Skumtomten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

att backa upp apps är superlätt, fixa root sen använder man titanium backup :)

16. Smith

Smith Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vad är det bästa alternativet om man inte är intresserad av root?

Tilläggsfråga, det nya tangentbordet ser onekligen smidigare ut än det gamla. Men hur är det med stavningskontroll? Använder som många andra Jonas HTC tangentbord just nu enbart för att det är väldigt förlåtande med feltryckningar.

Last edited: 30 okt 2010
  17. BaloOctane

BaloOctane Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lite att fundera på för oss som har X10. Vi blir alldeles till oss, nu när vi får eclair. En uppdatering som vi förvisso med rätt borde fått redan i våras? Detta trots att Froyo är ute och Gingerbread är på väg inom kort.

Jämför detta med att en hårdvaru leverantör, låt oss säga Dell. Bestämmer sig för att låta sina kunder uppdatera från windows XP till Vista. Trots att Seven är ute och en uppföljare är på gång. Hur många hade fortfarande varit kunder hos Dell då?

Jag var omedveten om problematiken när jag köpte min X10 för 2månader sedan. Vi kan säga att jag var dåligt påläst, annars hade jag köpt en HTC eller en Samsung istället.

SE måste inse att de numera inom smartphone segmentet är en leverantör av hårdvara i förstahand och att deras mjukvara inte är en tillräcklig morot för att använda sig av såpass "gammal" mjukvara. Det går fort inom detta segment nu. Har man för avsikt att bli störst, går det inte att uppnå genom att vara långsammast. Kanske borde de fundera på att sätta lite mindre egen prägel på enheterna, för att låta oss som kunder ta del av det bästa, medans det fortfarande är bäst.

Ett annat exempel är bilbranschen, där det äntligen verkar finnas en drivkraft att utveckla och bygga bilar som folk faktiskt vill ha, och har råd med. Det krävdes bara att en stor majoritet av biltillverkarna hamnade på konkursens rand innan de valde att ändra riktning. Inte tänker väl SE hårdnackat styra om så långsamt? Borde det inte finnas en drivkraft som gynnar oss konsumenter även inom det företaget? Det är ju ändå genom oss de har sina framgångar.

18. Smith

Smith Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Väldigt många? Det är i stort sett bara vi "tekniknördar" som uppdaterar till senaste OS när det släpps eller som ens bryr sig om vad det egentligen innebär att ha ett senare OS. All personlig empiri är mer eller mindre värdelös men bland mina vänner och bekanta så är det ingen som bytt OS annat än när dom köper en ny dator. Inte för att dom då skulle bry sig om vilket OS dom får. På samma vis vet jag att stora avdelningar på storföretag och universitet fortfarande kör blandade OS utgåvor på sina datorer, XP är inte ovanligt.

19. ef98dpa

ef98dpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Jag kör XP. Dessutom var det det OS:et jag fick på min senaste dator som jag fick i våras. Jag har iofs Vista på en dator, men den använder sambon. Jag har endast passerat tanken på att köpa ett nytt OS till mina datorer, men troligtvis köper jag hellre en ny dator.

Med telefonen är det dock annorlunda. Jag har varit nöjd med 1.6 men vill ha 2.1 som jag blev lovad när jag köpte telefonen, dessutom skulle jag antagligen köpa 2.2, 3.0 etc om det vore möjligt så länge det ger märkbart mervärde då jag är mycket nöjd med hårdvaran.

Vad vill jag då egentligen säga med detta, jo att jag anser inte att man kan jämföra Android och Windows, i synnerhet inte eftersom Windows-uppgraderingar alltid kostat pengar för användaren och Android aldrig kostat...

Och även fast jag är lite tekniknörd så är jag nöjd med XP, har sålt PS3:an för jag aldrig kollade Bluray, skippar och ladda ner full-hd filmer trots att utrustningen klarar av det, har bytt ner mig från 6.1 till 2.1 m.m.

20. kirkx10

kirkx10 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 228
    Telefon:
    Motorola G100

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Men hur ofta får man en ny version av Windows till sin dator. Jag har aldrig fått det iaf. Köper man med vista måste man betala för att få Windows 7.

Men jag kan ju hålla med om att SE kunde haft 2.1 mycket tidigare, men det handlar om överlevnad för dem så de var tvugna att få ut Androidmobiler så snabbt som möjligt, så de tjänar några pengar.