X10 -Stora tråden om 2.2 -> LÄS Diskussion & Info !

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av coopdeo, 1 nov 2010.

1. blipblop

blipblop Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det inte dags att de släpper en ny Androidmobil snart som nytt flaggskepp? Playstationmobilen kan ju inte vara det enda de tänker släppa nästa år?

2. cymberlin

cymberlin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte fått något svar från polarn så jag väntar otåligt. Men ialla fall, det är ju endå SE´s första försök att göra en andriod nalle och nu vet dem vad som kommer väntas av dem hoppas jag :P Vet inte om jag skulle nöja mig med en viss version direkt. Kommer det något nytt så vill man ju ha det någon gång i alla fall, kanske inte på stört om man e nöjd med det man har men kanske lite senare än alla andra :)

3. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tror inte något mer än 2.1 kommer. Isåfall hade de väl sagt det, känns ju som det är till fördel när man väljer mobil ifall man vet att X10 får 2.2 senare.
    Ironiskt att Huawei utvecklar Androidmobiler i Sverige med fd. SE anställda som blev uppsagda. De lyckas få in 2.2 i budgetmobiler för runt 1000 kr. Känns som SE sparkade fel anställda, antagligen en massa utvecklare istället för höga chefer som tänker ut strategier om att Androidversioner inte är så viktigt.
    Jaja, SE måste skärpa till sig med utvecklingen helt klart om de vill vara kvar om några år.

4. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Får hoppas på svar snart i sådana fall. Jag tror inte SE är så dumma att de faktiskt stannar på 2.1 i X10:an

Jag tror faktiskt som jag sa innan att SE inte för tillfället vet vad för OS de skall släppa. Men först släpper de nästa modellserie med android och tror inte denna kommer ha 2.2, när de modellerna släppts, så kommer nog samma operativ till våra mobiler. Har säkert fel, men tror stenhårt på detta. Det står ju faktiskt i deras löften till de kunder som köpt deras produkter, att de skall under 2 år hålla programvaran i trim. Och så länge det inte är något som stoppar en uppgradering av x10 till t ex 2.2 eller högre, så skall SE faktiskt uppgradera dem under 2 år. Märkväl så länge de gör modellen alltså och den kom väl i februari så X10 blir 1 år i februari nästa år så 2012 så skall alltså modellen fasas ut. Jag tror att så länge versionnumret ligger på 2.x så funkar den i x10. Skulle den hoppa till 3.0 så kanske det inte är fallet längre.