X2 prisvärd?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Hotlips, 25 jan 2011.

1. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

sure will! :)

2. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Det faktum att den bara är announcad för AT&T och Orange UK kanske dumfan?
    Sen att det går att importera fine, Men den säljs inte i sverige och tills motorola säger att den kommer säljas i sverige så är den inte sverigeaktuell annat än privatimport
    Vissa måste ju vara efterblivna som inte förstår att en vara som inte säljs i ett land inte är aktuell för det landet
    Om motorola hade planer på att sälja den kanske motorola hade haft en enda produkt på marknaden i sverige?
    Men det har dom inte för dom lämnade norden för flera år sen
    Om dom kommer tillbaks till norden kan det vara akutellt att börja diskutera atrix men tills dess är det väl ganska lönlöst förutom i atrix forumet för privatimport eller hur?

3. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

https://swedroid.se/mobil-se-motorola-comeback-sverige/
    Säger inte att Atrix kommer säljas, men nog ser det ut som att Motorola "kommer tillbaks till norden"?

Jag vet inte om TrueDesire kittlat dina nerver på fel vis, men du ska ge fan i att kalla folk för dumfan på det här forumet.

blerimus och TrueDesire gillar detta.
  4. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

någon form av varning bör ges till folk som håller på så här...

edit: hittade ett antal motorola telefoner på prisjakt med android

Last edited: 7 feb 2011
  5. Blomkungen

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Grattis du kan beställa efter produkter på som då företaget importerar efter begäran och gamla motorolamobiler som ligger kvar i lager eftersom produkter oftast inte kastas av småföretag
    Typ RAZR

Att ni inte inser att om en produkt INTE har en generalagent som marknadsför den i landet säljs den officiellt inte av tillverkaren i landet.
    Exakt det som är fallet med motorola och alla sitter och hoppar upp och ner efter atrix och tror att komplett eller någon annan större butik ska börja sälja en atrix
    Nej kommer inte hända förrän motorola har en generalagent i sverige som sköter distrubitionen i landet

Att mobil skriver ett rykte bekräftar ingenting
    När ett pressmeddelande kommer att Lars-Gunnar 37 och hans företag är ny generalagent för motorola i norden och atrix inte längre är orange och AT&T exklusiv kan ni börja vänta er det.
    Innan är det så att de få motorolaprodukter som är listade på prisjakt i lager just nu är importerade av företagen just som en privatimport skulle vara för oss

Får ni inte in det i skallen förtjänar ni en dumfan kommentar här och där
    Forum diskuterar man på och ger källor, Alla argument bygger på källor
    Och lösa rykten ger en inte mycket då det finns källor som säger emot det eller hur?
    Eller skulle det funka att jag sa att jag legat med alla filmstjärnor än fast jag inte har några bevis och ni däremot har bevis för att jag inte har det

Kort sagt, Argumenterar man som en idiot och bara säger att det är så utan källor blir man behandlad som en idiot
    Vill ni inte ge källor och argument så anslut er till Död och Återfödd på flashback så är diskussionerna nog på samma källkritiska nivå

Last edited: 7 feb 2011
    Cim-Inc och exnm gillar detta.
  6. Mazzy

Mazzy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Synd att man inte känner dig närmare, Blomkungen. Du verkar vara en trevlig prick...... Tur att vi har dig på forumet, så att alla vi andra idioter, vägs upp av din enorma kunnighet, vänlighet och snälla tilltal till oss andra......

blerimus, mixxno och TrueDesire gillar detta.
  7. Blomkungen

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Tack Mazzy
    Är glad att du förstår det

8. ClemsaKlumpen

ClemsaKlumpen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det här är ju löjligt...

menar du att bara för att något inte finns fysiskt i en svensk butik så finns det inte i Sverige???

På en Internetsida där en av de nyaste och mest avancerade smartphonen på marknaden diskuteras?

En sida som för övrigt haft reklam från Expansys överst på sidan

Jag köpte min telefon från dem för ungefär ett år sedan fysiskt sett är dom väl ett franskt företag eller något i den stilen men har en svensk hemsida och svensktalande support, dom säljer en hel del mobiler som inte "finns" i Sverige.

Det i princip inga hinder för att köpa någonting från ett annat EU land, inga extra skatter eller tull man kan tom välja att betala momsen i landet man köper från.

Jag har inte stenkoll på om Atrix finns tillgänglig men att det krävs en generalagent för att dom ska finnas i Sverige är ett skämt.

Vänliga hälsningar / Clemsaklumpen

Last edited: 13 feb 2011
    TrueDesire gillar detta.
  9. Ero

Ero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    Cheesus! Är det ingen som förstår vad blomkungen menar? Jag blir mörkrädd...

10. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Du må vara kung av blommor, men du får nog ta och bli lite ödmjuk om du ska vara seriös på ett forum som detta. Här har vi hittills inte haft så många som du, med en sådan översittarattityd. Tänk till lite innan du kränker andra forummedlemmar i fortsättningen så blir det trevligare för alla. Vi har liksom varit lite som en familj här, med android som en gemensam nämnare. Jag, med många andra har varit glada över att slippa den där sandlådeandan som ex vis finns på IDG och andra forum. Visa lite vuxen seriositet NU!

Välkommen till Swedroid Blomkungen! Ordet är fritt, men hjärtligt!

tompa1122, pleom, Dins och 4 andra gillar detta.
  11. trevz

trevz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

3D versionen är ju inget nytt, förutom högre klockad T2a, vilket man väl högst troligen kommer kunna överklocka själv, säkert också grafikdelen. Sen 3D skärmen kommer man ju gå miste om såklart, men känns inte direkt som något intressant ännu iaf.

12. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

ja du, tiden får visa det som någon annan medlem skrev, jag vill gärna se/veta hur den står sig mot SGS II för de lär vara de som är hetaste dualcore telefonerna. Motorola litar jag inte på.

13. Blomkungen

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Var därför jag lämnade den här tråden
    Blir fan mörkrädd av att läsa hur vissa tänker

14. tompa1122

tompa1122 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Lugna ner dig lite nu va?

Han sa inte direkt något som var nedsättande eller dylikt.

15. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Det som jag personligen ställer mig frågande till är två saker:
    Hur bra är LG på att uppdatera?
    Och hur svårt/lätt kommer det bli att fixa root?

Avslutningsvis vill jag säga stirra dig inte för blind på tester och specs, inte heller på vad andra säger, utan om du tror att du kommer bli nöjd med mobilen är det som du ska lyssna på, trotts allt vad är det värsta som kan hända? Jag personligen är fortfarande tänd på atrixen privat import eller ej.

16. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

inte inte ok att hålla en sådan ton. Om du tänker mer rosa fluff så kommer din post framstå som klart trevligare.

Xperia och mixxno gillar detta.