X8 som GPS

Diskussion i 'Xperia X8' startad av Redoc, 7 aug 2011.

1. Redoc

Redoc Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har en gammal GPS(storlek: tjock:cool:) från garmin som jag inte brukar använda. Har även en X8. Och behöver snart en GPS i bilen, så vilken tror ni är bäst att använda?

X8 är ju lätt att ha med sig och tar inte så mycket plats, men GPSen är ju en GPS och är enkel att använda.
    Vilken tror ni är bäst?

2. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

En vanlig GPS slår alla mobiltelefoner med hästlängder, jag har en separat gps som jag använder vid navigering i bilen.

3. Redoc

Redoc Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ok, men är X8 godkänd som GPS eller bör man bara använda den i nödfall?

4. TpS

TpS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Vad menar du med Godkänd?
    Jag brukar numera alltid köra Navigon på min Neo (eller på min gamla X8) om jag behöver guidning nånstans och kommer alltid fram lika smidigt som med min Garmin gps jag har i bilen.

Sent from my Xperia Neo using Tapatalk

5. martin3

martin3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Visst fungerar X8:an som navigator. Nackdelarna är att skärmen är lite liten och att det kan vara svårt att hitta ett fäste som passar. För mig fungerar det ok att bara lägga telefonen på rattstången (funkar nog inte vid rallykörning...).
    Det är ju en klar fördel att bara en en pryl att släpa på, och att slippa bekymra sig om uppdatering av kartor.

Jag använder Wisepilot/Telia navigator. Den finns på market i en fem-dagars testversion om du vill prova.

6. goonsquadx8

goonsquadx8 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kardborrebands lösning funkar ju, behövs inte så mkt och slitstarkt :)

Bara klippa till en liten bit ^_^ funkar fin fint. Magnet funkar ju med dock så vettifan om de e så bra för batteriet men på den gamla goa tiden så funkade det bra.

Navigon funkar utmärkt som navigator, enda nackdelen e ju skärmen men det är ju ren vanesak :)