Xiaomi 11t serien

Diskussion i 'Xiaomi Mi 11 / Mi 11 Pro' startad av henk95aero, 7 sept 2021.

  1. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Det var några månader sedan. Min batteritid var i linje med många recensioner. Kanske är någon app som ligger och suger batteri i bakgrunden. Hade nog testat att fabriksåterställa telefonen.
     
  2. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    552
    Mottagna gillanden:
    448
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Ok.

    Jag har funderat på att återställa, men i min erfarenhet är det sällan det löser några problem. Mest en massa jobb... ;P
    Därför vore det bra att veta vad andra har för erfarenheter med nuvarande uppdaterad systemprogramvara innan jag försöker mig på det.
     
    flipp gillar detta.
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Låter klokt. Borde vara ett antal medlemmar som köpt den nu sedan den reades ut.
     
    Holabanarne gillar detta.
  4. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    552
    Mottagna gillanden:
    448
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Ursäkta att jag upprepar mig men finns det inte någon annan nuvarande ägare av 11T som vill berätta vad hen tycker om batteritiden? Det skulle uppskattas.

    Jag har förresten hittat en hörlursadapter som fungerar bra med luren. Det visade sig att billigast var bäst i det här fallet; en passiv adapter för 17 kr på Amazon. Det låter väldigt
    mycket bättre med telefonens egna DAC än en billig sådan inbyggd i en adapterkabel.

    https://www.amazon.se/PremiumCord-h...d=1649748780&sprefix=usb+c+3.5,aps,163&sr=8-5
     
  5. Juus1

    Juus1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2019
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23
    Jag tycker att batteritiden är riktigt bra, men det är enligt mitt användarmönster. Jobbar på ett kraftvärmeverk där det är dålig täckning på många ställen. Får ut runt 6-7 timmar SOT.

    //C
     
    Holabanarne gillar detta.
  6. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    552
    Mottagna gillanden:
    448
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Tack! Jag får nog ut ca 6 timmar, med bra täckning i mitt fall. Blir din varm under användning och standby?
     
  7. Juus1

    Juus1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2019
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23
    Har aldrig tänkt på det något nämnvärt då jag jobbar i varma miljöer. Ska tänka på detta och återkomma.

    //C
     
    Holabanarne gillar detta.
  8. Droid_296

    Droid_296 Guest

    Det där med tröghet känner jag av ibland. Funkar bra i alla appar jag använder, men scrollar jag i blocket-appen så känns det "segt". Kanske handlar om att just appen man märker segheten på, inte är optimerad för tex 120hz.
     
  9. Juus1

    Juus1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2019
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23
    Som svar till Holabanarne, jag har reflekterat över batteriförbrukning och värme.

    Fick ut 6 timmar och 12 minuter på en laddning igår. Laddade fullt innan jag la mig vid 23 igår, och hade 99% kvar när jag gick upp imorse vid 06.00.
    Kände även lite värme när jag låg i soffan igår kväll. Inget som störde mig, men kände ändå av det.

    //C
     
    Holabanarne gillar detta.
  10. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    552
    Mottagna gillanden:
    448
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Intressant. Jag har inte kört ut batteriet till noll någon gång än, men i går kväll 21:15 ca hade jag 37% kvar med 3 timmar skärmtid. Då från 100% kl 5:45.
    Tycker min drar mycket standby.
    Jag märkte att telefonen blev i genomsnitt tydligt svalare när jag kom hem igår, batteritempen var som lägst 24 grader mot som mest 32 på jobbet. (Förresten kul att man kan se det i telefonen).
    Detta och att Telefontjänster drar så pass mycket gör att jag undrar om det kan ha med mobildata eller i övrigt kopplingen till mobilnätet att göra? Dock känns det inte helt rimligt då jag har bra mottagning på jobbet.
     
  11. AndreasP

    AndreasP Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Z1C

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Z1C
    Köpte mig en på Elgiganten.
    Funkar perfekt, får in alla frekvenser. Mina bäst använda 2990:— på länge.
    Tack för alla svar!
     
    flipp gillar detta.
  12. Droid_296

    Droid_296 Guest

    Nu har alla olika användningsmönster. Jag själv får ut strax över 8h SoT. Blandat under dagen mellan wifi och mobildata. Alltid blåtand på. Finns tre olika lägen för batteri. Spara batteri, balanserad samt prestanda. Jag kör min på prestanda.

    Kan tillägga att jag spelar inga spel ö.h.t på min telefon.
     
    Holabanarne gillar detta.
  13. donadoni41

    donadoni41 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Köpte också en för ett litet tag sedan men har inte börjat använda den förrän i påsk. Överlag väldigt nöjd. Tycker faktiskt också att det är steg upp mot min gamla P30 pro. Det som tyvärr inte verkar fungera är Android Auto som jag använder ganska ofta normalt. Halkade in på en stor tråd på Google där många hade problem med sina Xiaomi. Hittade ingen lösning heller på problemet. Problemet är alltså att AA aldrig startar. Har provat 3 olika kablar men inget som får det att fungera. Synd att man inte såg det innan...:(
     
  14. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    552
    Mottagna gillanden:
    448
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Jag spelar inte heller spel på telefonen, men har allt annat på, förutom ständig AOD. Har inte varit i närheten av 8 timmar, men skulle nog få ut mer än nu om jag använde den mer kontinuerligt utan en massa standby emellan, och så har jag konstaterat att mobildata drar ganska mycket, i de områden jag rör mig åtminstone.
    Tycker också att förbrukningen gick ner efter de första dagarna. Gissar att systemet jobbar i bakgrunden i början med att optimera sig.

    Jag kan känner mig i alla fall någorlunda nöjd med batteritiden nu eftersom jag klarar mig genom en dag utan problem. Jag är också nöjd med telefonen i stort, särskilt med tanke på priset.
     
    Last edited: 18 apr 2022
  15. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Några veckor in på användandet. Fortfarande ganska nöjd. Kameran får dock ordentligt med smisk av P20 Pro tycker jag. Inget tryck i den, känns klen liksom. P20 Pro ger alltid skarpa bilder med bra dynamiskt omfång och går att zooma mer och få skärpa längst ut också. 11T ger bara kletig gröt max zoom.
     
    bernard gillar detta.
  16. Droid_296

    Droid_296 Guest

    Min lur är 10 dagar gammal. De första två dagarna fick jag ca 6h SoT. Men nu får jag ut 8h med min användning. Men som sagt tidigare så är det svårt att anta något generellt då användningsmönstret är väldigt individuellt och påverkar olika. Själv är jag väldigt nöjd med batteritiden för min del. Extra skönt att man inte behöver ha laddaren inkopplad någon längre tid om man vill toppa upp några procent på några minuter bara.
     
  17. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    552
    Mottagna gillanden:
    448
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Största problemet med kamerorna tycker jag är att brusreduceringen är lite för aggressiv och förstör detaljer i vissa situationer, men i de flesta vardagliga situationer tycker jag bilderna blir helt okej eller rentav bra för en mellanklasstelefon.
    Zoomen tycker jag funkar upp till 2-3 X ca, i meningen att den visar mer detaljer än normalläget (1x). Jag har också fått rätt imponerande resultat med 108 Mpix-läget, och gillar även ultravidvinkelkameran som har hygglig skärpa.
    Makro kameran, nja den är väl hyfsad i vissa lägen på väldigt nära håll, men handikappad av att bara ha 5 Mpix ihop med den hårdhänta brusreduceringen. I flera lägen har jag tyckt att det blir bättre närbilder med huvudkameran satt på 2x zoom.
     
  18. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Förvånande då P20 Pro är många år gammal. Vad jag minns var det mycket oljemålning över bilderna från P20 Pro men kanske blev bättre med uppdateringar?
     
  19. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    552
    Mottagna gillanden:
    448
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Android Auto fungerar för mig, och gjorde så med första kabeln jag provade med. Tror det är en gammal Huawei-kabel. Bilen är en Toyota årsmodell 2020.

    Däremot är det en annan grej jag inte lyckas med. Jag testade innan ikväll att spegla skärmen via Google Home-appen, men den kopplar inte upp sig så att säga. Jag kan välja att casta skärmen, men inget alls händer. Har testat både med en Chromecast Ultra, en Chromecast gen 1 och en Nest Hub. Är det någon bugg i MIUI eller vad ska man tro?
     
  20. Hedis21

    Hedis21 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2015
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Combiq
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Combiq
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Xiaomi 11t pro
    Telefon 3:
    Mi Note 10
    Platta:
    Ipad
    Jag fick samma cast problem efter sista uppdateringen.
     
    Holabanarne gillar detta.