Xiaomi 11t serien

Diskussion i 'Xiaomi Mi 11 / Mi 11 Pro' startad av henk95aero, 7 sept 2021.

1. Sledgeman

Sledgeman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Jag är betatestare och fick uppdateringen för lite över en vecka sedan. Inte direkt lång testperiod. Luren fungerar iaf väldigt bra men bryr mig inte så väldigt mycket nu då jag köpt en Samsung S24 Ultra.

chraist gillar detta.
  2. bertone_x19

bertone_x19 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Jag har också gått vidare med S24 Ultra, men använder Xiaomin tillsammans med mina små drönare - Litchi gillar inte Samsung...

3. Håcke

Håcke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Svänger tillbaka till inlägg #379, nu har jag bytt det batteri som sedemera blev gratis då jag hävdade att det inte är original. Batteriet fungerar men går inte ladda med mer än MI Turbo Charge trots att jag provat med 120W laddaren, som bevisligen funkar i den andra luren. Så mycket pekar på att jag hade rätt, batteriet är en kopia.

Min andra 11T-Pro som är en fd jobb telefon har fått Hyper OS , telefon uttagen juni 2022. Min äldre 11T Pro köpt hösten 2021 har dock fortfarande inte fått Hyper OS, hur kan det komma sig ??

4. Moscar

Moscar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 12
    Min mamma har en Xiaomi 11t som här om dagen fick den senaste uppdateringen med HyperOS.
    Hon låg flera stora version bak då systemuppdateringsprogrammet buggat ur, löstes genom att rensa dess data och cache.

Iallafall, ett nytt skumt problem har uppstått, som jag inte lyckats Googla mig klok på.

När man ringer upp någon via telefonnätet, och de där tonerna går i väntan på att personen ska svara, så är dessa toner extremt låga - men bara för vissa kontakter, bl.a. när hon ringer mig (vi har båda Fello). Såhär var det inte innan systemuppdateringen.

Jag hittar ingen inställning för detta, det enda som går att göra är att höja volymen till max för att det ska bli en nästan normal ljudnivå - men då blir man istället temporärt döv när personen som man ringer till svarar.

Någon som varit med om något liknande? Hon använder Googles telefonapp, jag har provat att lägga in en annan och ringa via den, men det blir bara samma sak.

5. kulantimba

kulantimba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Funkar likadant på min 13t pro. Vet inte vad det beror på.

6. Moscar

Moscar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 12
    Har den också HyperOS?

Tror jag uteslutit Fello i varje fall, satte in hennes SIM-kort i min mobil och provade ringa ett nummer som i vanliga fall knappt går att höra de utgående tonerna på, då lät det fin fint.
    Provade även att ta bort mig som kontakt på hennes mobil, utifall det på något vis buggar ur, men det gjorde ingen skillnad.

Det är så jäkla skumt att det bara blir på vissa kontakter.

7. kulantimba

kulantimba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Japp! Det började efter att jag uppdaterade till HyperOs.

8. Moscar

Moscar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 12
    Jag mailade [email protected] och beskrev problemet samt skickade med relevant info om OS-version m.m., frågade om det var ett känt problem, om det fanns nån lösning etc.
    Fick ett, sannolikt, standardsvar kring de steg man först verkar behöva gå igenom innan man blir tagen på allvar... ser inte fram emot att eventuellt behöva dra en factory reset, har du provat nåt utav detta?

"According to your description, let's see if we can resolve the issue by re-installing the latest system version as below:
    1. Please go to Settings >> About phone >> Click Xiaomi HyperOS;
    2. Tap the icon which is three dots at the upper right corner of the screen;
    3. Download the latest package and re-install it.
    4. After installation, please reboot the device and check whether the issue still persists. If the above method can't solve this issue, please check the following troubleshooting steps:
    1. Please check what third-party Apps you have downloaded, such as theme, font, security/optimizer, battery manager or system launcher. Unlike third-party Apps, pre-installed Apps follow strict development criteria and stay compliance to the operating system. If you have any third-party Apps mentioned above, the system may be compromised or buggy. Hence, it is recommended to uninstall such third-party Apps and check if the issue still persists;
    2. If the problem is not solved by the above methods, please perform factory reset:
    Caution: Before factory reset, please log out MI account first by going to Settings >> Mi Account >> tap "Sign out"
    Path to factory reset:
    Settings >> About phone >> Factory reset >> Erase all data
    Tips: To avoid loss of important data, it is recommended that you back up your data before factory reset.
    Note: Theoretically, factory reset is the final method which can restore the mobile phone to the original system status and eliminate all bugs from the latest system version or conflicts between Apps. "

Update: jag slog av VoLTE i inställningarna för hennes SIM-kort nu, och det verkar faktiskt ha löst problemet, men så upplever jag samtalskvaliten som sämre också...men hon verkar föredra att ha det så för att kunna höra de utgående tonerna.

Update 2: en rätt okej lösning verkar vara att tvinga telefonen till 3G istället för LTE eller 5G. Minns inte om jag slog av/på VoLTE, men nu funkar ljudnivåerna rätt bra för henne.

Last edited: 9 aug 2024
  9. Pysslan

Pysslan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Försökte uppdatera min 11T pro men det fungerar inte. Jag har MIUI 14 (14.0.9.0 TKDEUXM) och försöker uppdatera via ota eller genom att ta hem filen/filer och peka på filen under "välj uppdateringspaket" men inget fungerar. Har testat TKDEUMX 14.0.18.0, UKDEUMX OS1.0.2.0 och OS1.0.3.0. Inget fungerar utan svaret blir bara "Kan inte verifiera uppdateringen".
    Tips??

10. Moscar

Moscar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 12
    Har du provat att navigera till Apps och sedan rensa cache/data på (systemappen/arna?) som heter något med update? Det löste ett liknande problem på min mors telefon.

11. Pysslan

Pysslan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag antar att du menar under "appar" "hantera appar"?? Där har jag raderat cache respektive all data från "ConfigUpdater" och "Dynamic systen updater". Ingen skillnad tyvärr....

12. Pysslan

Pysslan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testade nu att byta region till Tyskland och fick då fram TKDEUXM 14.0.14.0 (via OTA). Testar den och försöker igen med någon annan region när den är nedladdad. Att det ska vara så bökigt....

13. Pysslan

Pysslan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter uppdatering till 14.0.14.0. så går det att hämta hem Hyper OS 1.0.2.0 utan att behöva byta region. Tar ner den också och försöker så småningom uppdatera till 1.0.3.0 som släpptes nyligen.

14. Håcke

Håcke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Funkar inte för mig via Tyskland, nerladdning av TKDEUXM 14.0.14.0 går utmärkt , uppdaterar och synkar, men efter omstart fastnar mobilen i startloggan. Provat bootat om i repairmode, inget händer. I safe mode bootar den om och det blir normal uppstart och åter igen står det att uppdatering finns tillgänglig = TKDEUXM 14.0.14.0 :mad:
    Låter nog skiten vara som den är med 14.0.9 , eller göra backup och en fabriksåterställning, men känns som det kommer bli samma resultat= ställa om region

15. Håcke

Håcke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Köpte ny 13T Pro , provade efter det att göra fabriksåterställning på gamla 11T Pro och uppdatera utan någon annan app installerad, men samma skit ändå. Fastnar på 14.0.9. Så den fick respass till elektroniksoptunnan.