Jag har blivit med Ultra, en global och inte nog med det, kamerakitet följde med också. Men att låsa upp bootloadern verkar vara lite krångligare är tidigare. Jag har ju gjort det sen Mi 9 och fram till idag och 13 Pro utan några problem, men nu... Någon där ut som kan peka och leda mig i rätt riktning, så vore jag tacksam. En annan fråga är, hur är det med E-sim på den globala modellen? Finns uppgifter om att det skall finnas men det finns även uppgifter om att det inte finns, spelar väl egentligen ingen roll, men det vore kul att veta vad som gäller. Men fin är det, detta skall bli trevligt att "leka" med.
Jo visst blir den varm när man använder kamerorna en längre stund, men det har ju också att göra med i princip allt i telefon används samtidigt, dvs cpu, gpu, display, batteri, kamerasensorer, gps med mera. Det mesta av detta generar värme och det inom ett kompakt metallskal. Så att den går varm känns inte speciellt konstigt. Det är iaf inget som stör mig i det dagliga användandet. / Magnus
Jag har en global, tyvärr finns inget e-sim utan det är enbart två fysiska sim-platser som gäller Angående värmen kör jag med skalet som ingick på och då har jag bara märkt att när jag tittar på YouTube kan den bli ljummen/varm, men inte regerat på att den är varm i allmänhet. Det blir dock min Pixel 8 Pro
Ja, har man en Global så ska den metoden gå utan problem. Man får "ansöka" om att låsa upp sin telefon i Mi Community appen @Putte i Parken
Fina foton! Jag upplever inget problem med värmen, visst den kan blir ljummen/smått varm men det är inget som jag upplever som ett problem.
Tack för rapport. Min blir nästan obehagligt varm. Särskilt vid längre pill i Lightroom. Får se hur det utvecklar sig.
Min kanske också skulle bli lika varm om jag använde lika tunga applikationer, har dessvärre inte Lightroom.
Riktigt häftig bild! Vore intressant att se någon jämförelse mellan GCam och vanliga appen. Har inte vågat mig på att installera GCam på min lur, men känns som bilderna jag får ut med vanliga kameran har mer skrikiga färger
Ja, stock-kameran faller mig inte så mycket i smaken tyvärr. Färgerna är väldigt överdrivna och det saknas mycket detaljer. Den största fördelen med GCam är att det går att trimma bilderna precis enligt sin egen tycke och smak. Eftersom jag är iPhone-fanboy så försöker jag alltid återskapa bildstilen från just iPhone vilket är naturligare färger. Men det krävs en hel del pill för att få det att bli bra enligt min erfarenhet. GCam är ett minerat fält där vissa inställningar skapar problem med rörelse med mera. Här är ett exempel på GCam vs Stock där stock-bilden är på tok för kraftig i färgerna trots att jag använder Leica Authentic... Det var också ganska mörkt i rummet där bilden togs och ljuset är i princip identiskt med verkligheten med GCam. Xiaomi 14 Ultra (GCam AGC jajo, 5x, 117mm, 0.08s, f/2.64, ISO 776, 12.41MP) Xiaomi 14 Ultra (Stock camera, 5x, 120mm, 0.05s, f/2.64, ISO 3200, 12.58MP) Här ser man också vilken skillnad det är i detaljåtergivning mellan Stock (övre bilden) och GCam (nedre bilden): Om intresse finns kan jag lägga ut min GCam-konfiguration och instruktioner för installation (när jag är nöjd med bilderna blir, har bara trimmat 5x än så länge).