Hej!
Jag har en Xiaomi 12S Ultra, importerad via Giztop, vars skärm plötsligt, poff tjoff, lämnade jordelivet i fredags. Slocknade totalt plötsligt. Men telefonen är igång (visar sig bl.a. i att det går att ringa till den, och att mina väckningsalarm rullar som vanligt), och touchen funkar (det vet jag eftersom det är genom att svepa över skärmen som jag dödar alarmen när de ringer).
Köpet pacerade tvåårsdagen den 27 juli. Jag har haft kontakt med Xiaomi Sverige. Som väntat hänvisar de till Giztop (men delar min gissning att det är skärmen som har gått hädan), som jag idag också mailat. Återstår ju att se hur de ser på saken, men det ligger ju i farans riktning att de anser att garantin har gått ut (eller vad spår ni?).
I så fall stundar det ny lur. Har inte ägnat det jättemycket tänkande än, men spontant känns det som att det i så fall står mellan en Xiaomi 14 Ultra, eller en Google Pixel 9 Pro XL (som ju lanseras imorgon).
Jag har läst en hel del här i tråden nu, men har en fråga. Det är ju någon slags kombo av Android och Hyper OS. Även redan i min importerade 12S tycker jag att det fungerat i stort sett smärtfritt. En sak jag dock inte riktigt löste på den, var att få fullfart på Google Assistante (röststyrningen). Min lur ville hela tiden välja Xiaomis röststyrning. Är det smidigare att få snurr på Googles röststyrning/assistent på de globala Xiaomi 14 Ultra?
Därutöver, är det något annat ni tycker att jag ska tänka på?
Last edited: Aug 12, 2024