Det är ingen skillnad. På förra EU modellen fick man även med reservdäck. Det får man inte med China versionen.
Frågade inte dom men jag är ganska säker på att dom säljer EU versionen. Det är ju samma el scooter men med europeisk laddare.
Ok flickor, dag ska det tryckas på köpknappen. Innan dess så vill jag bara fastställa att jag får med alla väsentliga tillbehör. Så här ser min lista ut hittills. Synpunkter emotses! Från Gearbest: Strömadapter Sadel Slanglösa däck Väska eller axelrem (för att kunna bära scootern som en handväska) Från Curious Joe: Vibrationsdämpare Krok Sko (till stödbenet) "Mudguard support" "Cable protection"
Ser bra ut. Jag vet dock inte om du kommer få så mycket användning för sadeln då man egentligen sällan åker så långt att den skall behövas, och sedan gör det ju att den inte riktigt blir lika smidig att fälla ihop/gömma undan. Vad du kan byta sedan är ev. till bekvämare grepp/handtag, och sedan sätta en silkonstrumpa på bromspedalen för bättre grepp.
Fick precis dom sakerna i fredags från Curious Joe . Varför beställer du inte scootern från Mi-store ?
Syftar du på den svenska sidan? Skippar helst mellanhanden. Tänker också att det inte gör att jag får scootern snabbare.
Ja den svenska. Blir ju dyrare via utlandet och enligt Mi-store så börjar dom leverera från den 20 april.
Ja det vet man ju aldrig. Det är första gången jag beställer av dom. Kanske någon annan här på forumet har lite info.
I det här klippet visar de att peak-effekten är 1 kw och inte 600w, borde göra en del skillnad. Den är även lite kvickare än ES4, men mest imponerad är jag över räckvidden. 49 km kom de med en förare på 65 kg, och då hade de 6% batteri kvar. Ser minst sagt lovande ut!
Nu skalar det inte riktigt så, men om vi utgår från 80kg som är medelvikten för män i Sverige och sedan skalar bort 20% av totalsträckan/procentuella viktskillnaden, så landar man på 40 km. Men ja, hur det blir i praktiken återstår att se tills någon som väger 80 kg helt enkelt provat Själv hade jag varit fantastiskt nöjd med 3 mil. Det är en dubblering av jag får ut med M365 om man inte kör i Eco-läget.
Verkar faktiskt som det skiljer sig lite mer än laddpluggen den här gången mellan EU version och CN version när det gäller M365 Pro om man skall lita på Geekbuying. EU version: EU Version Xiaomi Mijia M365 Pro Folding Electric Scooter 250W Motor 3 Speed Modes 8.5 Inch Tire 45KM Mileage Range Double Brake System - Black CN version: Xiaomi Mijia M365 Pro Folding Electric Scooter 300W Motor 3 Speed Modes 8.5 Inch Tire 45KM Mileage Range Double Brake System - Black Så EU versionen har en 250W motor medan CN version har en på 300W. Blir intressant att förstå om det faktiskt är skillnad på motorn mellan de två versionerna eller att EU varianten är samma som sitter i CN varianten men strypt till 250W. Då EU versionen går i 25km/h och inte i de lagliga 20km/h känns det ju som om det är en CN version som är mest intressant när EU versionen inte helt uppfyller lagkraven i Sverige ändå. Var inne och kollade på Mi Stores hemsida och där stod det inget när det gäller motorn. Undra vilken version som de har tigit in ? Förmodar att det är EU versionen och då kommer motorn att vara 250W. Troligen en ganska viktig sak att kolla upp för de som redan bokat sin M365 Pro vad det är för något man får levererat om man nu har preferenser på en viss typ av motor.
det är en bra fråga då bådas peak är600W och strömbegränsnig på 25A +/-0,5A (det står 25V i deras spec, men ström är ju A) .
Verkar gå att köpa från First Canary Wharf för strax under 6000, verkar skicka till EU gratis, ser ingen fraktkostnad. Videon tidigare länkad länkar till denna site. Verkar även vara China versionen. https://www.firstcanarywharf.com/product-page/xiaomi-m365-pro-electric-scooter-chinese-version
Svar från Mi-store: Vi får endast arbeta med EU modellen och utgår ifrån att den kommer med 250w motorn. Det kommer vara tydligt på webben när vi fått in produkten. Står fortfarande 300W på hemsidan.
£699 är 7 199 kronor. Fast de säljer ju bland annat Ninebot ES2, som har 300W-motor, så det låter märkligt. Jag tror bara inte de har så bra koll på sparkcyklarna, precis som merparten av alla andra ÅF. Det finns inget som hindrar dem från att sälja en spark med en motoreffekt på 1000W om de så önskat. Det är köparen som har ansvaret för hur fordonet sedan framförs, inte säljaren. Det är inga problem att åka på privat mark/inhägnat område med fordon som inte är tillåtna på allmän väg. Jag tror inte EU-modellen med 250W-motor (om det de facto finns en sådan?) lämnat fabriken ännu. Är det bara Geekbuying som än så länge har den listad?