ES2 ser mycket fin ut. Av vad jag kan se tycks en majoritet av de brister M365 lider av våra åtgärdade, men det är så klart svårt att helt utesluta utan att ha testat den i praktiken.
Bara några av punkterna:
*Styrstången/ihopfällningsmekanismen åtgärdad
*Batteriet i styrstången innebär lägre markhöjd/lägre tyngdpunkt, högre komfort/bättre balans
*Möjlighet att utöka batterikapaciteten, räckvidd 45km
*Stötdämpning både bak och fram, högre komfort
*Inbyggd display
*Markant (?) förbättrad bromsanordning
*Underhållsfria hjul/solida hjul (iom stötdämpningen).
Jag skapar en ny tråd för ES1/ES2. En helt klart mer raffinerad variant av M365 väl värd "Ninebot/Segway"-namnet.
Helt uppenbart har M365 fungerat som testbädd för Ninebot/Segway

Intressant strategi. M365 är fortfarande en minst sagt prisvärd sparkcykel, men den har sina brister vad gäller bromskapacitet (skivbromsen är svår att justera, och väl justerad behöver den efter några enstaka åkturer återjusteras för maximal bromsverkan), vattenresistens och framförallt vad gäller leden där metall skaver mot metall som på sikt (...om det inte åtgärdas) leder till ett glapp med vibrerande styrstång som följd.
Tyvärr är reglerna restriktiva, så man bör ha i åtanke att ES2 liksom M365 inte lagligen kan framföras på allmän väg i och med maxhastigheten på 25km/h. Högsta tillåtna hastighet för allt annat än elcyklar som drivs genom framåt genom att trampa på pedalerna är 20km/h.
Click to expand...