Haha, ja, jo. Borde kanske skrivit Android-telefon En Android med motsvarande formfaktor hade ju faktiskt varit trevligt.
Hur stort är batteriet? Ser olika siffror från olika källor. Om den har 4000 mAh känns den klockren. Orkar inte vänta på Mi Max 3
De senaste ryktena säger 3300mAh, i så fall samma storlek som OP6. Trist! Även designen ser ut att bli ganska lik OP (6" plus notch).
Nu presenteras Mi 8. Inga överraskningar, precis som läckorna sa har den en 6.2" SAMOLED skärm som inkluderar en rejäl notch. Priset på instegs modellen är ca $420 i Kina (ungefär $100 lägre än introduktionspriset på Mi Mix 2s) Xiaomi unveils the Mi 8 with a 6.21" Super AMOLED display, two 12MP rear cameras, Snapdragon 845
Mi 8 är ju billigare och den kommer även sjunka i pris rätt snabbt till skillnad från OP som aldrig sänker priserna. Tror också den kan slå OP6 på vissa håll, förhoppningsvis en bättre högtalare till exempel, kanske även en bättre kamera.
Smaksak. Jag gillar MIUI. Väldigt väloptimerat och funktionsrikt. Vill man ha en mindre variant finns ju Mi 8 SE. Xiaomi Mi 8 SE
Det verkar även komma en limited edition som heter Mi 8 Explorer Edition. Den ska ha fingerläsaren inbyggd under skärmen och även ha "3D face unlock" likt iPhone X, i övrigt samma specs ser det ut som. Pris på 580 dollar ~5100 sek Xiaomi Mi 8 Explorer Edition comes with an in-display fingerprint sensor and transparent back Ser dock ut som att den kan bli svår att få tag i :/
Känner precis samma sak, hoppades verkligen på en topptelefon i ungefär samma storlek som S8 (Under 70 mm bred) fast lägre men detta är ju bara en op6 med miui.. Modellen med in screen fingerprint och genomskinlig baksida va riktigt cool, den på omkring 5.7" hade varit perfekt.
Bättre bandstöd än de tidigare Mi-telefonerna i alla fall: FDD-LTE B1 / B2 / B3 / B4 / B5 / B7 / B8 / B12 / B17 / B20, det är väl för att den ska säljas officiellt i diverse EU-länder. Får hoppas att 4G+ stöds så bra som det borde. Mi 8 SE blir bara för Kina ser det ut som.
Läste på the verge tror jag att det var att kameran i mi 8 har samma spec som I mi mix 2s och förmodligen presterar de lika bilder? Hur bra är Kameran I mix 2s? Den finns ju att köpa ganska billigt.
Den ska vara helt okej men en bit ifrån Pixel 2, S9 m.fl. Kolla youtube för jämförelser. Gissningsvis ungefär på samma nivå som OP6. Specjämförelse mellan Mix 2s och Mi 8: Mycket verkar lika. Comparison between: Xiaomi Mi MIX 2S, Xiaomi Mi 8 Gillar att Mi 8 är 14g lättare. Mi Mix-serien är alldeles för tung för min smak. AMOLED kan vara bra eller dåligt beroende på vilken panel det handlar om.
Du verkar ju ha koll Frågor: 1. Kan man själv ladda ned en multi-language version (och då antar jag att svenska finns med) och ersätta Eng/Chn original versionen? MI8 verkar inte ha en "global" version ännu på dessa sidor du länkade till. 2. Om man nu köper Eng/Chn -versionen, är det samma band som den täcker, dvs funkar telefonen öht i Sverige? 3. Brukar Xiaomi lurarna att kunna rootas? Priserna är ju attraktiva, men de ska ju funka i Svedala.....