Inställningar, Om Telefonen, Cachelagrade data, peka på detta och säg ja till att radera cache för alla appar.
Ok tack, trodde man skulle behöva starta den i något systemläge genom att hålla in typ volym ner och ström samtidigt eller nåt. Det var det jag sökte men detta gör väl samma sak antar jag?
Nja, om det är cachepartitionen du menar så är det inte detta. Det finns inget alternativ hos Xiaomi i Mi9 recovery att göra detta, som hos Samsung. Man får nog ha flashat TWRP eller något annat recovery. Troligen behöver man inte röra cachepartitionen, den är till för systemet. Man får nog ha root för detta.
Hej Alla Är det någon som har koll på vilken version på Gcam 7 som är bäst på för Mi 9T med miui 11? Mvh Dougge
Hej på er! Sedan jag installerade MIUI 11 på min 9T Pro så har jag börjat uppleva lite lagg främst när jag spelar Pokémon Go och Harry Potter Wizards Unite. Det är som om telefonen får ett par mikrofrysningar i snabb följd, sen flyter det på som vanligt en stund igen. Vet inte vad det kan bero på. Har provat att rensa cache och sånt, vill helst undvika en regelrätt factory reset så det är så mycket pill med att få allt som det var igen. Är det någon er som har samma eller liknande problem? Kanske till och med hittat en lösning? *edit* Det gick till sig en del nu efter att jag tog bort hänglåset på dessa appar under task manager eller vad det kallas (när man trycker på fyrkanten i menyvalet). Ett nytt problem är nu att både PoGo och HP:WU ofta stänger av sig helt om jag t.ex. får för mig att foto något när jag är ute och går... gah!
Blev med en 9t pro igår. Gillar luren i stort men jag tycker inte miui 11 är helt enkelt att förstå. Har väl lyckats få till det mesta men här får jag inte till det. Har en sida där jag inte fattar vad det är eller vad jag skall göra för att få till det. Se bilden, någon som vet vad man skall ha det till och i så fall hur man går tillväga.
Mitt råd är: Ta bort den, helt onödig. Den kallas App vault och under inställningar - Hemskärm kan man stänga av denna, i mitt tycke, totalt onödiga skärm!
Tack för hjälpen. Gillar inte när där finns saker jag inte förstår, då är det mycket bättre att vara utan. Undrar vad dom har tänkt att den skall användas till ?
Det skall nog vara som något slags genvägar till dokument , bilder och annat, men det är ju helt onödigt eftersom det är bättre att ta fram allt den normala vägen genom respektive app, tycker jag i alla fall.
Jag tycker det. Ville ha samma utseende och funktioner som med min Pixel 2 XL. Bland annat svepa upp för applåda och höger för Google nyheter
Irriterande fel: telefonen går inte att öppna, den tar inte fingeravtrycket. Ibland går det att fippla igång den, oftast måste jag starta om. Händer en-två gånger per dag. Har senaste uppdateringen med Android 10 och Miui 11. Annars stock. Någon annan som upplevt det eller vet vad det beror på?
Nej, det är stabilare. Men jag har svårt för Miui, ingen applåda, fula ikoner etc. Testar med Nova och ansiktsupplåsning. Funkar fint - än så länge.