Xiaomi Mi A2 eller Nokia 7 Plus?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Droid82, 30 jul 2018.

  1. Bappe

    Bappe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2013
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Har efter lite forskande oxå samma dilemma, xiaomi a2 eller nokia 7plus, känns som med större batteri och hörlurskontakten gör nokian till min hetaste kandidat.

    Har kollat på eglobalcentral och försöker hitta vart dom skickar ifrån? sen så verkar det som man kan få en telefon med vilken laddare som helst, fast fel laddare gör iof inte mkt när den är 1000:- billigare :)
     
  2. Droid82

    Droid82 Guest

    Du slipper tull osv med eglobalcentral.eu.
     
    Bappe gillar detta.
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    bernard, Chopaan, inact_0038 och 1 annan gillar detta.
  4. Droid82

    Droid82 Guest

  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Tyvärr är det ont om recensioner. Finns dock lite användaromdömen på XDA och andra siter, överlag verkar den bra utifrån dessa. Dock lär ju uppdateringarna halka efter lite om man tycker det är viktigt.
     
    Droid82 gillar detta.
  6. Chopaan

    Chopaan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    @curioustech@curioustech Blev det någon av dessa telefoner? Står nämligen inför samma val själv (tror jag). Funderar även på någon äldre flagship möjligtvis.
     
  7. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag har ej köpt någon av dem än. Jag tror att jag hade valt Nokia 7 Plus av dessa två, var och kände på den häromdagen (på Elgiganten) och displayen är riktigt bra, jag upplevde nu inget stutter och den bättre batteritiden är en stor faktor för mig. Vad som framförallt nu ger mig kalla fötter är dock avsaknaden av notifikations-ljus och en sämre fingerprintreader.
     
    Chopaan gillar detta.
  8. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 736
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Har en 7 plus som jag är mkt nöjd med. Har inga som helst bekymmer med fingeravtrycksläsaren, funkar ypperligt och är snabb. Vet inte varför ni oroar er över den @curioustech@curioustech ? Notification led kan jag hålla med om vore fint, men den har funktionen att visa en diskret notification med skärmen som tänds vid nya aktiviteter om man gillar det. Själv stänger jag av allt sånt och tycker jag det är rätt bra om inte hela rummet ser att man får ett meddelande om luren ligger framme :)

    Överlag oerhört nöjd med Nokian.
     
  9. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag har sett i reviews att fingerprintreadern var klart långsammare än Xiaomis, jag borde nog ha skrivit "långsammare" istället för "sämre", men snabbheten kanske har förändrats med uppdateringar? Ett problem med många reviews är ju att mjukvaran de testar med ofta är en väldigt tidig version och att mjukvaran snabbt förbättras efter att de testat luren.
     
  10. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 736
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Ok, jag är inte testat Xiaomin, men tycker som sagt att den är alldeles utmärkt i praktiken på Nokian :)
     
    Droid82 gillar detta.
  11. Bappe

    Bappe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2013
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Vart 7 plus för mig med, efter 2.5v med den så ångrar jag mig inte en sekund! enda jag saknar från min förra (samsung s8) är notifikationslapman, thats it. s8an fick jag max en dags batteritid på, denna har jag ledigt 2 dagar med samma användning. fingeravtrycksläsaren är rapp, inga problem alls där, allt flyter felfritt.. Kameran är riktigt bra, blir ännu bättre med gcam appen.. bäst av allt är dock att få ett rent android, saknat det sen jag körde nexus 5 :)

    Var sugen på att beställa den från eglobalcentral, men kunde inte hålla mig när jag hade en i handen på elgiganten :D
     
    Droid82, rickards och inact_0038 gillar detta.