"Jag undrar hur länge gratis-frakt-paket blir liggande på svensk flygplats innan postnord tar hand om dem. De ligger nog där och jäser 4-5 dagar skulle jag gissa."
Det förekommer en del märkligheter nuförtiden just med dem här billighets varianterna.
Jag är inte helt säker på att det här ens kommer via Postnord när det kommer till Sverige, eller ivf inte som ett vanligt utrikes REK.
Jag har ett paket från tyska Amazon, också gratis frakt, på ingående till synes via danska posten, men det går inte att tracka via danska eller tyska posten. Mycket skumt.
Addendum:
Xiaomi routern jag köpte har just kommt till Sverige enligt AliExpress och enligt cn_cno tjänsten i TrackChecker.
Det tog 6 dagar från Singapore, utan några mellanliggande händelser någonstans på vägen, så rutten den tog är höjd i dunkel. Fraktskepp är nog dock uteslutet, det gick för snabbt för det. Skulle vara intressant att veta . . .
Men den har inte upptäckts av Postnord än, så nu får vi se hur lång tid det tar.
Detta paket med repeater kostade exakt 296:-, så det borde ivf inte vara någon moms pålagd.
.
Last edited: 3 oktober 2016
strandkanten gillar detta.